Home Forums Gear Boots Welke boots?

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 2 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #6249

    theothomas
    Bijdrager

    Bij mijn 10 jaar oude Flow Morphan’s komt er sneeuw door de zool naar binnen. Versleten dus.
    Ik heb nu een Atomic Hatchet 2011 159 board met Atomic White Russian bindingen large.
    Schoenmaat 44. Recreatief All-mountain type. Beetje spelen all over thé place. Begin net gevorderd te raken.

    En nu dus op zoek naar een paar nieuwe boots. Voordat ik 20 paar in de winkel ga passen heeft er misschien iemand een paar tips voor boots die zeker het proberen waard zijn. Ik ben echt helemaal niet thuis in die boots. Ik heb de voorkeur voor de ouderwetse veters. En qua prijs wil ik er liever niet de boot voor hoeven te verkopen.

    Gr,
    Theo Thomas

    #6250

    washichi
    Bijdrager

    burton heeft wel de betere schoenen, maar ook de duurdere :p.
    head, salomon hebben ook leuke.

    anders moet je eens naar een indoor baan gaan (snowworld oid) en daar vragen of je wat schoenen mag proberen, dan merk je meteen wat voor soort schoen je fijn vind (stevig of minder stevig, veters of automatische sluiting)

    in landgraaf hebben ze nu de burton moto si (zwart met rood accent)
    en die vond ik echt heerlijk zitten! (als iemand de details van die schoenen weet en het jaar hoor ik het graag want dat weet ik ni)

    kijk ook eens op marktplaats, er staan genoeg schoenen die 1 week gebruikt zijn.

    #6251

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Mijn tip:
    Ga naar de winkel en ga passen. Een betere tip kan je niet krijgen.

    Veters: werken goed, gaan na verloop van tijd wel wat losser zitten.
    Quick-fit systemen: hetzelfde als een veter, alleen heb je ze sneller aan.

    BOA(focus): Duurder, blijven goed vast zitten. Alleen een kut werk om de kabel te vervangen, maar dat doen ze in de winkel voor je.

    Dus gewoon kijken wat bevalt qua prijs en comfort ;)Niet vergeten je bindingen mee te nemen ivm de pasvorm.

    #6252

    theothomas
    Bijdrager

    Dus zeker in de winkel passen, daarbij ook naar Burton- en Salomon-boots kijken en – als ik fijne boots heb gevonden – ook eens op marktplaats kijken of die toevallig worden aangeboden.
    Die Burton Moto’s heb ik vaker goeie dingen van gehoord dus zeker eens passen. Ga ik morgen doen! Thx.

    Ik heb al voorbeelden gezien van zo’n BOA-sluiting waarbij het staalkabeltje uiteindelijk de hele schoen kapot trekt. En als ie op de piste knapt einde oefening. Maar verder heb ik er niet zo’n kijk op.
    Wat is jullie ervaring met de duurzaamheid van die snelle flits-sluitingen?

    Gr,
    Theo Thomas

    #6253

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik heb nu Boa Focus schoenen (2 boa’s per schoen, boven/onder) geen problemen mee dat de schoen kapot gaat. Ook de kabel slijt wel, ik heb ze nu een half jaar ongeveer en draag ze zo’n 4 dagen per week.

    1 kabel begint slijt sporen te vertonen. Reken maar uit hoeveel dagen dat geduurd heeft. Het is een gevlochten staalkabel, die zal niet zomaar klappen en als het gebeurd kunnen ze het in 10min fiksen in de shop 😉

    Van die snelle trektouw systemen werken wel redelijk, maar zullen altijd wat teruglopen van hoe strak ze zitten.

    Een collega van mij heeft de Burton Moto’s van dit jaar evenlang als ik mijn schoenen heb en hij heeft al 2/3 nieuwe trektouwtjes nodig gehad.

    De moto’s zijn slappe schoenen en de reden waarom je er veel overhoort omdat ze veel verkocht worden. Dit zijn met name mensen die wat goedkoops willen en vermoedelijk alleen Burton kennen :p

    #6254

    theothomas
    Bijdrager

    Nou…. even lekker in de paskamer gezeten vandaag. In twee verschillende winkels een hele rits schoenen aangehad. Zowel Flow, Burton, Salomon, Nitro en nog wat merken. Ook allerlei prijsklassen, van real cheap tot halleluja.

    Veters doen ze niet meer aan. Oldskool. In de winkel ga je voor veters dus eg nie slagen. Die snelveterdingen gaat het ‘m voor mij niet worden denk ik. Niet het gevoel dat ik iets aan het vastmaken ben met al die touwtjes. Die BOA-construcie werkt wel goed. Snel, niet teveel touwtjes en getrek en bij veel modellen ziet het er qua constructie ook goed uit.

    En toen…. allebei de keren eindigde ik met exact dezelfde schoen. De Salomon Savage BOA.
    De Salomon Faction BOA was een hele goede tweede. De Savage is wat stijver, betere grip op de hiel, nog iets degelijkere BOA-constructie en voelt iets ‘luxer’ aan. De pasvorm is super.

    Voor de rest zaten er best aardige schoenen bij maar niets kwam ook maar in de buurt van de eerder genoemde twee. Inderdaad zijn er schoenen die ongelooflijk lekker zitten. Maar dat doen pantoffels ook. Dus die hele lekkere schoenen blijken snel veel te weinig steun te geven. Te slap.

    Opmerkelijk dat Flow-schoenen precies hetzelfde gevoel gaven als m’n 10 jaar oude Morphan’s. Redelijk stijf, kwalitatief goede schoen maar in vergelijk lijkt die Flow zonder voet te zijn ontwikkeld. Je voet past er wel goed in maar echt aansluiting met je voet (tenminste met mijn voet) is er niet zoals bij veel andere schoenen. Dus die nieuwe worden echt verwennerij 🙂

    Misschien dat ik toch – voor het gevoel – nog ergens een veterschoentje ga proberen en anders wordt het op zeker de Salomon Savage BOA.

    Oja… mijn bindingen (Atomic White Russians) zijn op een miljoen manieren te verstellen dus was iedereen er van overtuigd dat dat wel goed komt qua pasvorm.

    Iedereen bedankt voor de tips!

    Gr,
    Theo Thomas

    #6255

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Welke boots van Flow heb je gepast? Want er zit veel verschil in die modellen 😉

    Ik heb in het afgelopen jaar 3 modellen gehad (Rival, Rift en Hy-Lite). Een nieuwe schoen zou ik zowiezo laten verwarmen zodat deze naar je voet vormt. Alleen de Hy-Lite van dit seizoen is van de flow de enige schoen waar dat niet hoeft, deze doet dat zelf door de warmte en gewicht.

    #6256

    theothomas
    Bijdrager

    Volgens mij heb ik van Flow de Vega en de Rival aangehad. Vast ook goede schoenen. Maar nu dus niet mijn keuze. Gezegd: Ik heb 10 jaar lang veel plezier van die Flow Morphan’s gehad.

    Wat ik ervan geleerd heb: Altijd gaan passen. Kijk niet naar de prijs, niet naar het merk en niet naar het design. Alleen maar passen. En niet vergeten dat je een snowboard-schoen aan het passen bent en geen pantoffels. De schoen heeft een functie.
    Kies van al die schoenen een top 3 en naar gelang je budget en voorkeur schaf je een paar uit deze top 3 aan.

    Gr,
    Theo Thomas

    #6257

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Binnenschoenen zijn ook te gebruiken als pantoffels :p

    Ik geloof dat hier wel een slotje op kan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.