Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #4666

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Allereerst is handig denk ik om te vermelden wat je precies van je snowboard verwacht 😉

    Wil je:
    Freestylen (park, pipe)? Freeriden? Allround?
    Flexibel of stijf?
    Rocker of Camber?

    Ik zelf freestyle vooral en rij met mn 1.77(ongeveer) en nog geen 62kg op een 152 rocker.

    Kijk anders is op blue-tomato bij de snowboard finder. Die geven genoeg opties aan en dan weet je bij welk soort boards je kan gaan zoeken. Downtown.nl heeft ook een snowboardfinder.

    #4669

    robinl
    Bijdrager

    Zoals eerder al gezegd wil ik allround maar toch geen te stijf board. 65% piste 35% Flatland tricks & Backcountry

    Bedankt voor de blue tomato site ! Zoals ik al verwachte is 156 goed voor mij (zelfde als vorig board).
    Ik denk dat ik het board mss zal bestellen via deze site, lijkt handig.

    De site raad mij de sherlock aan en op 2e plaats Custom Flying V, wat zijn de voor of nadelen van deze 2 ?

    Tot nu toe denk ik dus aan Custom Flying V 156, lijkt me de beste ?

    #4687

    robinl
    Bijdrager

    Heb de sherlock al laten vallen.

    Ik weet dat ik al veel te veel vragen gesteld heb, maar deze zijn de laatste 2 🙂

    156 goed ? (65%Freeride35%Freestyle 174cm groot 72kg)
    Blue tomato betrouwbare site ?

    Bedankt voor alle antwoorden ! Heb de laatste tijd veel opgestoken over snowboards! Hopelijk kan ik binnenkort ook een paar vragen gaan beantwoorden 🙂

    #4690

    joranh
    Bijdrager

    Ik kan alleszins zeggen dat Blue Tomato meer dan betrouwbaar is.
    Al 2 bestellingen gedaan; in de eerste waren ze een repaircandle vergeten (waarde van 5euro), nadien gratis opgestuurd. Tweede bestelling zonder problemen verlopen. Toch al zeker voor een goede 200euro daar besteld.
    Over de lengte; dat hangt af van boarder tot boarder en je bedoelingen.
    Je zegt Freeride dus neem ik aan dat je toch een iets groter board neemt.
    Zelf ben je 174, dus ik zou zeker niet kleiner gaan dan 156. Voor flatland lijkt het me een goede grote.
    Normaal staat er ook op de Burton-site of zelfs op Blue Tomato voor welke gewichtsklasse het board bedoeld is. Er staat meestel geen maximumgewicht op, enkel een minimum.
    Succes! En met een Burton Custom zit je altijd goed.

    #4696

    robinl
    Bijdrager

    En het snowboard is gekocht, een Burton Custom Flying V 156. 🙂
    De bindingen moet ik nog kopen maar dit worden waarschijnlijk Cartel EST’s.

    Bedankt voor al jullie antwoorden en tips !

    #4697

    Anoniem

    [quote=”RobinL” post=1158]En het snowboard is gekocht, een Burton Custom Flying V 156. 🙂
    De bindingen moet ik nog kopen maar dit worden waarschijnlijk Cartel EST’s.

    Bedankt voor al jullie antwoorden en tips ![/quote]

    Als je nu nog Burton ruler boots koopt heb je 100% dezelfde gear als mij 😉

    #4698

    Anoniem

    [quote=”RobinL” post=1158]En het snowboard is gekocht, een Burton Custom Flying V 156. 🙂
    De bindingen moet ik nog kopen maar dit worden waarschijnlijk Cartel EST’s.

    Bedankt voor al jullie antwoorden en tips ![/quote]

    Als je nu nog Burton ruler boots koopt heb je 100% dezelfde gear als mij 😉

    #4840

    mcsnowboard
    Bijdrager

    Hi, ik ben op zoek naar een board waarmee ik snel de piste af kan, makkelijk kan draaien en ook in de poedersneeuw goed naar beneden kom. Ik heb ca. 4 jaar ervaring, maar dit wordt mijn eerste board. Ik hoef niet het laatste model te hebben, maar wil gewoon een goed board. Heb ook geen idee wat een goede lengte voor mij moet zijn. En welke bindingen kunnen jullie me aanraden?

    Advice please!

    Lengte: 1.90m
    Gewicht: 84kg
    Schoenmaat: 43/44
    Discipline: Freeride
    Voorkeur voor merk: geen
    Voorkeur voor vorm: geen idee

    #4866

    ginooo
    Bijdrager

    hoi,
    Ik ben op zoek naar een boardje voor erbij, het moet een wat jib/rail gericht boardje zijn om lekker op te klooien en te jibben. Zat zelf te denken aan de Rome garage rocker 154 of de DC PJP 154 allebij rockerboardjes met ongeveer dezelfde flex en prijsklasse, zo rond de 300 euro. kunnen jullie mij 1 van die 2 aanraden zoja waarom? of weet je nog een ander boardje met dezelfde specs ongeveer?

    [b]Lengte:1,85[/b]
    [b]Gewicht:75 KG[/b]
    [b]Schoenmaat: 43[/b
    [b]Discipline: Freestyle (jibs en rails)[/b]
    [b]Voorkeur voor merk: Rome, DC, Forum[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm: Rocker[/b]

    alvast bedankt!

    #4867

    themadness
    Bijdrager

    Ik heb ondertussen al een snowboard gevonden (http://snow.dcshoes.com/products/category/mens/snowboard/pbj/pbj-159w/).

    De botten die ik heb zijn http://www.burton.com/mens-boots-moto-boots/231743,default,pd.html# zowat de enige die ik gevonden heb die aangenaam zitten (maat 49).

    Nu ben ik nog op zoek naar een paar bindingen die waar mijn botten goed in passen. Mijn budget is ongeveer 200€ voor de bindingen.

    Ik zou ze ook liefst online bestellen en heb geen voorkeur van merk(dit heb ik al lang opgegeven als ik schoenen met kopen 🙂 kopen wat past).

    #4874

    ted-h
    Bijdrager

    [quote=”MCsnowboard” post=1302]Hi, ik ben op zoek naar een board waarmee ik snel de piste af kan, makkelijk kan draaien en ook in de poedersneeuw goed naar beneden kom. Ik heb ca. 4 jaar ervaring, maar dit wordt mijn eerste board. Ik hoef niet het laatste model te hebben, maar wil gewoon een goed board. Heb ook geen idee wat een goede lengte voor mij moet zijn. En welke bindingen kunnen jullie me aanraden?

    Advice please!

    Lengte: 1.90m
    Gewicht: 84kg
    Schoenmaat: 43/44
    Discipline: Freeride
    Voorkeur voor merk: geen
    Voorkeur voor vorm: geen idee[/quote]

    Wat wil je ervoor uitgeven?
    Ik heb bv nu en rocker board gekocht en die draait naar mijn id een stukje makkelijker dan caimber. Dit blijft natuurlijk persoonlijk.
    Dit board is ook redelijk geschikt voor in de poeder.

    Misschien zijn er wat rocker boardjes over van vorig seizoen waardoor je die weer met een korting kan kopen?

    Succes

    #4875

    mcsnowboard
    Bijdrager

    Thanks voor je reactie!

    Ik zat te denken aan € 200,- excl. boots. Een tweedehands board is ook prima wat mij betreft.

    Ik heb gehoord dat de rocker boarden in de bochten weer een stuk minder zijn, had je daar ook last van?

    #4876

    filipc
    Bijdrager

    [b]Lengte:1.82[/b]
    [b]Gewicht:70 kg[/b]
    [b]Schoenmaat: 45 [/b] Van de snowboardboot
    [b]Discipline:knallen van den berg, carven, soms toch nog is jumpke/boardercross[/b]
    [b]Voorkeur voor merk:/[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:geen rocker? [/b]

    Wat raden jullie mij aan? Het hoeft voor mij gn burton te zijn, tegenwoordig is het precies dat iedreen dat moet hebben.

    Daarjuist in de winkel een plank van Ape (type: family, 1m59) gezien van 2 seizoenen geleden (2009), had extreem lelijke tekening en daarom in de winkel blijven liggen vermoed ik. Hij verkocht ze voor 235€, nieuwprijs 469€. Wat denken jullie daarvan? valt dit aan te raden?

    Alvast bedankt, Filip.

    #4885

    avoriazzz
    Bijdrager

    159 is wel erg lang voor allround.
    de meeste mensen nemen als eerste paar board burton omdat dit een bekend merk is dat voor vele vertrouwd en goed klinkt. burton heeft ook hele goede boards hoor. het is vaak het afzetten tegen de rest dat mensen geen burton willen en dat is helemaal niet verkeerd, maar kijk liever gewoon naar wat voor board je zoekt en bekijk alle merken.

    voor een lengte zou ik gaan voor een 156.
    wat is je board ervaring??? (hoe lang en hoe vaak per jaar?)

    #4887

    filipc
    Bijdrager

    ik heb al 11 weken gesnowboard, soms is 2 keer per jaar, soms mr 1maal. Uit ervaring verkies ik liever een langer bord, toch minimum 157, 158, want kdoe liefst vollenbak pistes.

    Enja er is idd een vete tss burton-eigenaars en niet-eigenaars, maar ik vermelde dit gwn, omdat anders iedreen het alleen maar heeft ovr burton…

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.