Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #4360

    genesiz
    Bijdrager

    [quote=”themadness” post=803][b]Lengte:[/b]195cm
    [b]Gewicht:[/b]105
    [b]Schoenmaat:[/b] 48/49
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] /
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] /

    Ik ben vooral opzoek naar een wide board en mijn maximum budget voor botten, board en bindingen is 700€.[/quote]

    Bindingen – € 150,- Burton Custom – http://www.blue-tomato.com/en/Soft-Bindings/Burton-Custom-09-10/product.bto?product=300125013

    Schoenen – € 200,- Hier kun je online niets voor zoeken, echt niet! Hiervoor moet je naar een winkel toe gaan en schoenen gaan passen. Houdt rekening met een budget van rond de € 200,- dan zit je altijd veilig!! Schoenen MOETEN goed zitten, goedkopere bindingen of een iets slapper board is niet zo erg maar schoenen waarin je kramp krijgt of je hiel omhoog kan trekken is gewoon slecht. Niet op schoenen besparen, als ze lekker zitten kun je ze jaren houden en altijd nog een duurder/beter board/bindingen kopen.

    Snowboard – € 359,- Ride Manual Freeride/freestyle wide board – http://www.blue-tomato.com/en/Freestyle-Freeride/Rome-Manual-159-10-11/product.bto?product=300205305

    Heb je een zeer degelijk set voor € 700,-

    #4375

    Anoniem

    Idd er is zoo veel meer dan Burton alleen maar aangezien ik daar het meeste van ken ga ik de merken niet promoten die ik niet ken;) forum en bataleon vind ik ook goed!

    #4377

    disco
    Bijdrager

    [quote=”themadness” post=803][b]Lengte:[/b]195cm
    [b]Gewicht:[/b]105
    [b]Schoenmaat:[/b] 48/49
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] /
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] /

    Ik ben vooral opzoek naar een wide board en mijn maximum budget voor botten, board en bindingen is 700€.[/quote]

    Deze al gezien?

    http://www.ultimate-snowboarding.com/marktplaats?page=show_ad&adid=33&catid=1

    #4390

    mempien
    Bijdrager

    [quote]Goedemiddag,

    Nu de sneeuw overal weer gevallen is heb ik mega zin in om te gaan boarden. Dit jaar richting Italie. Dit word mn 5e jaar snowboarden. Ik ben begonnen op een onbekend merk genaam Stuff als ik het goed heb. Voor mijn gevoel ben ik nu toe aan iets nieuws.

    Lengte:181cm
    Gewicht:80
    Schoenmaat: 44
    Discipline: –
    Voorkeur voor merk: /
    Voorkeur voor vorm: /

    Ik zoek een board om gewoon lekker de piste mee af te gaan en af en toe een sprong of iets iets anders in het park mee te pakken. Maar mn voorkeur ligt toch bij het cruisen over de pistes. Qua merk en qua vorm geen voorkeur.[/quote]

    Nog even een aanvulling hierop. Ik zou graag Flow bindings willen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met een mooi bord. Alvast bedankt!

    #4417

    boardietd
    Bijdrager

    Hallo,

    Ik ben ondertussen 4 keer gaan boarden en wil nu een eigen boardje kopen.
    Ik ga nooit in het park en bijna nooit in diepsneeuw. Enkel wat blauw/rode pistes doen en zou dit jaar graag eens wat fakie willen proberen snowboarden en wat “olies”. Niet echt ambitie op in het park te gaan, rails of jumps te doen.

    Dit zijn mijn gegevens:
    [b]Lengte:[/b] 179 cm
    [b]Gewicht:[/b] 82 kg
    [b]Schoenmaat:[/b] 45
    [b]Discipline:[/b] FreeRide
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Burton
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] ?

    Gezien mijn schoenmaat heb ik dus een wide board nodig.
    Ik ben bij m’n lokale shop langs geweest en daar hebben ze momenteel een aantal 2010 boards staan aan 30% korting.
    De enige interessante wideboard die er tussen zit is de Burton Operator 2010 Wideboard, 157cm.

    Ik zag echter in de shop ook verschillende rocker boards staan (aan de volle prijs). Op verschillende sites lees ik nuttige informatie over rocker boards maar ik sta echt in twijfel. Gaat rocker echt zoveel verschil maken voor hetgeen ik doe met de snowboard?
    Kan ik beter de volle prijs betalen en bijgevolg een rocker board nemen of gewoon een Operator (Camber) met de korting? Wat is jullie mening?

    Los daarvan: een Burton Operator voor iemand met 4 weken ervaring, lijkt jullie dit een goeie keuze?

    Hartelijk dank voor jullie hulp!

    #4433

    wouterg
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 184 cm
    [b]Gewicht:[/b] 71 kilo
    [b]Schoenmaat:[/b] 43
    [b]Discipline:[/b] Zie hieronder
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Geen
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Altijd op Camber gereden

    Heren/dames,

    Ik snowboard nu zelf zo’n 6 seizoenen. Wat ik het liefste doe is eigenlijk regelmatig hard naar beneden, regelmatig carven, regelmatig off-piste: niet back-country maar in de buurt van de pistes, en wat ik ook af en toe doe is gewoon een beetje ollies maken, kleine sprongetjes, butteren en kleine 180’s.

    Ik heb nog niet eerder een kwaliteitsboard gekocht.

    Volgens mij zoek ik een vrij all-round board freeride georienteerd wat niet te stijf is om een beetje mee te kloten op de piste. Wel blijft het zo dat ik het board ook regelmatig op z’n staart moet kunnen trappen en dat we dan gewoon vol gas naar beneden gaan zonder dat het board onrustig wordt. Daarnaast wil ik direct de diepe sneeuw in zodra deze er ligt. Ik ga nooit de half pipe in en het park maar zelden. Wel wil ik meer gebruik gaan maken van jumps en dergelijke die er op en buiten de piste liggen.

    Nu ben ik in Tilburg naar Sportief geweest en die heeft de volgende boards aanbevolen:

    – Salomon Offical 2010 ( € 440 ex binding)
    – Burton Econico 2010 (€ 400 ex binding)
    – Ride Machete 2011 (€ 400 ex binding)
    – Bataleon Jam 2011 (prijs vergeten)
    – Bataleon Goliath 2011 (prijs vergeten)

    Ik vraag me af of de official niet te freestyle is voor de snelheid, het carven en het off-piste wat ik wil.

    Of de Jam niet te freeride/stijf is voor de pistetricks die ik toch ook erg leuk vindt.

    Daarnaast vraag ik me af of de goliath niet teveel flex heeft voor mijn freeride afdalingen.

    De Machete is een rocker en daar heb ik nog niet op gereden. Heb wat revieuws gezien en hij schijnt mogelijk wat stijf te zijn voor wat buttering en jibs.

    Over de Econico weet ik zelf erg weinig. Is in de aanbieding van 600 voor 400. Mij werd verteld dat het echt een kwaliteitsboard is. Heb hier en daar gelezen dat het wel een erg zwaar board is. Mogelijk dus te zwaar voor de pistetricks.

    Bindingen komen er ook nog bij, schoenen heb ik al.

    Hopelijk kunnen jullie jullie ervaring met mij delen met betrekking tot deze boards. Of als jullie een ander board in gedachte hebben die incl bindingen circa € 600 is, tell me. Ik ga eind januari een week weg en ik ben dus voornemens om een board te kopen voor eind januari.

    Bij voorbaat dank.

    Gr Wouter

    #4441

    robinl
    Bijdrager

    Paar dagen geleden stelde ik de vraag welk snowboard ik diende te nemen, ik kwam uit op burton custom x of gewoon custom. Nu twijfel ik toch tussen custom x en flying V. Dit omdat ik graag een flexibel board heb om wat te spelen naast de pistes en toch graag snelheid maak op de pistes. Ik heb zo het gevoel dat de flying V het beste all round board is. Ben ik hierin correct of zie ik iets over het hoofd ?
    Zo’n hybride vorm lijkt me wel iets, ben bang dat de custom x niet flexibel genoeg is om ook nog te spelen.

    Ik zit dus met het probleem [b]Custom X[/b] tegen [b]Flying V[/b] of dus Camber tegen hybride.
    Als ik zo de andere vragen hier bekijk denk ik dat het nogal gelijklopend is.

    Alvast bedankt !
    Groeten
    Robin

    #4445

    ted-h
    Bijdrager

    [quote=”RobinL” post=901]Paar dagen geleden stelde ik de vraag welk snowboard ik diende te nemen, ik kwam uit op burton custom x of gewoon custom. Nu twijfel ik toch tussen custom x en flying V. Dit omdat ik graag een flexibel board heb om wat te spelen naast de pistes en toch graag snelheid maak op de pistes. Ik heb zo het gevoel dat de flying V het beste all round board is. Ben ik hierin correct of zie ik iets over het hoofd ?
    Zo’n hybride vorm lijkt me wel iets, ben bang dat de custom x niet flexibel genoeg is om ook nog te spelen.

    Ik zit dus met het probleem [b]Custom X[/b] tegen [b]Flying V[/b] of dus Camber tegen hybride.
    Als ik zo de andere vragen hier bekijk denk ik dat het nogal gelijklopend is.

    Alvast bedankt !
    Groeten
    Robin[/quote]

    Hai,

    Ik had dit jaar hetzelfde probleem en ben toch voor een Flying V gegaan. (burton sherlock) De reden voor mij is dat hij wat vergevingsgezinder (mooi en lastig woord) is. Redelijk stijf nog om van de pistes af te knallen. Ik moet zeggen dat ik nog geen mega afdalingen heb gemaakt met mijn nieuwe setje, alleen het voelt al een stuk prettiger dan mijn vorige camber bord 🙂

    Misschien heb je er wat aan.

    #4446

    robinl
    Bijdrager

    En qua snelheid ? Ik weet dat dit wel iets minder zal zijn dan de custom x maar toch. 🙂

    groeten

    #4449

    ted-h
    Bijdrager

    Ik vind dat het wel meevalt tov mijn vorige camber bord. Maar dat blijft wel erg persoonlijk. De afdalingen hier in Holland zijn natuurlijk niet lang genoeg om dik te knallen 🙂

    Het hangt zo af van wat je wilt, ik had namelijk ook een uitdaging om rechtdoor te gaan waardoor ik vaak sneeuw hapte. Dit is nu al een verademing. Ik kan voor mijn gevoel ook nog lekker felle korte bochtjes pakken.

    #4463

    robinl
    Bijdrager

    Dat klinkt wel goed ! 🙂

    Zijn er nog mensen die de flying v of een hybride al getest hebben op grotere pistes ? Ikzelf ga namelijk niet echt veel indoor dus lekker lang knallen zit er wel in. Knallen en toch flexibel, niet makkelijk 🙂

    #4466

    marck
    Bijdrager

    [quote=”mempien” post=849][quote]Goedemiddag,

    Nu de sneeuw overal weer gevallen is heb ik mega zin in om te gaan boarden. Dit jaar richting Italie. Dit word mn 5e jaar snowboarden. Ik ben begonnen op een onbekend merk genaam Stuff als ik het goed heb. Voor mijn gevoel ben ik nu toe aan iets nieuws.

    Lengte:181cm
    Gewicht:80
    Schoenmaat: 44
    Discipline: –
    Voorkeur voor merk: /
    Voorkeur voor vorm: /

    Ik zoek een board om gewoon lekker de piste mee af te gaan en af en toe een sprong of iets iets anders in het park mee te pakken. Maar mn voorkeur ligt toch bij het cruisen over de pistes. Qua merk en qua vorm geen voorkeur.[/quote]

    Nog even een aanvulling hierop. Ik zou graag Flow bindings willen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met een mooi bord. Alvast bedankt![/quote]

    mag ik je een advies geven.ga niet voor flow.het zijn makkelijken bindingen alleen als je der tijdje mee board gaat je strap opstaan en komt der ruimte tussen je boot en strap.enzo kan je ze maar blijven afstellen het instap systeem.is fijn en snel.maar als je vanwege dat flows wil.kan je beter naar sp bindingen gaan kijken die hebben dat instap systeem ook alleen dan met strap en nosecap.

    #4659

    robinl
    Bijdrager

    Dag allen

    Paar dagen geleden stelde ik hier enkele vragen omtrend een goed board voor mij. Ik heb beslist een Burton Custom Flying V te kopen. Vandaag ben ik naar de shop geweest maar ze hadden enkel nog een 158 Wide. Denken jullie dat deze gepast is voor mij ? 174cm, 72kg, schoenmaat 42.5

    Alvast bedankt!

    #4661

    gielleke
    Bijdrager

    [quote=”RobinL” post=1120]Dag allen

    Paar dagen geleden stelde ik hier enkele vragen omtrend een goed board voor mij. Ik heb beslist een Burton Custom Flying V te kopen. Vandaag ben ik naar de shop geweest maar ze hadden enkel nog een 158 Wide. Denken jullie dat deze gepast is voor mij ? 174cm, 72kg, schoenmaat 42.5

    Alvast bedankt![/quote]

    Een wide board met maat 42.5 is niet aan te raden, althans niet gebruikelijk. Ik weet de precieze gevolgen niet, maar ik denk dat het board wat moeilijk op zijn kanten te krijgen zal zijn. Ik ben geen deskundige, dus eigenlijk kan ik je alleen de tip geven dit goed uit te zoeken aangezien het niet gebruikelijk is… maar daarom post je jouw vraag ook uiteraard, duh

    #4664

    genesiz
    Bijdrager

    Oei, dat is niet echt een aanrader. Voor het mooie te lang en zeker te breed. De kantenwissel zal hierdoor lastiger worden en je moet er meer voor werken.

    Ga je alleen poederen, dan is het wel een geschikt board, ben je meer van de all-mountain en freestyle, dan zou ik voor een kleinere en niet-wide gaan zoeken!

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.