Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #4291

    opa
    Bijdrager

    [quote=”Bobbejaan1″ post=663][En dan natuurlijk Magnetraction. En dan lekker geen lib tech of Gnu rijden maar Smokin Snowboards. Lekker underground, Betere garantie, Volledige staalkant en te sicke graphics..superpark 156[/quote]

    Hmmm
    Hoe weet je dan, dat Smokin een betere garantieafhandeling heeft dan Libtech of Gnu ? Smokin is een relatief nieuw merk in Nl ( ok ok Smokin bestaat al vanaf 1996 , maar toch ?? )

    #4295

    schuimzeep
    Bijdrager

    [quote=”Bobbejaan1″ post=663][blengte]180:[/b]
    [b]gewicht 70kg:[/b]
    [b]schoenmaat:41[/b] Van de snowboardboot
    [b]Discipline:allmountain freestyle[/b]
    [b]Voorkeur voor merk:SMOKIN SNOWBOARDS[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:Clash Rocker (hybrid rocker)[/b]

    Ik na een jaar Ride Concept UL en een jaar K2 Darkstar gekozen voor een rocker. Deze beslissing kwam omdat ik via bekende meestal eind april een stuk of 20 boards van het volgende seizoen kon testen.

    Ride DH2
    Nitro Team Gullwing
    DC MLF
    YES
    Volkl Squad rocker
    en nog veel meer

    Maar uiteindelijk is de keuze gevallen op een rocker camber combo. Puur omdat een rocker lekker speels is maar op hoge snelheid wat stabiliteit mist. En dan natuurlijk Magnetraction. En dan lekker geen lib tech of Gnu rijden maar Smokin Snowboards. Lekker underground, Betere garantie, Volledige staalkant en te sicke graphics..superpark 156[/quote]

    volledige staalkant lijkt me wel wat. supertevreden van gnu maar wel al serieuze deuken in nose en tail…

    #4297

    waterkath
    Bijdrager

    Hallo daar,
    Ik wil graag naast mijn Feelgood es een echt freestyle boardje.
    Ik ben meerdere keren met mn huidige board het park in geweest en wordt bij het kleinste foutje genadeloos afgeslacht. Hij corrigeert dus behoorlijk en is niet echt vergevingsgezind.
    Daar staat ie ook om bekend, maar zo kom ik in het park niet verder.
    Board ervaring is 12 jaar, maar nooit echt verder gekomen in het park naast wat sprongetjes en mini rails.
    Daarom de vraag of iemand mij kan adviseren:
    een soepel board, puur voor freestyle, waar ik verder mee kan groeien, beetje meer vergevingsgezind.
    En als iemand een 2e handse heeft ben ik ook erg blij 🙂

    Maten:

    [b]lengte 176:[/b]
    [b]gewicht 65:[/b]
    [b]schoenmaat 40,5 :[/b]
    [b]Freestyle :[/b]
    [b]geen voorkeur voor type/merk:[/b]

    #4298

    Anoniem

    [quote=”Waterkath” post=754]Hallo daar,
    Ik wil graag naast mijn Feelgood es een echt freestyle boardje.
    Ik ben meerdere keren met mn huidige board het park in geweest en wordt bij het kleinste foutje genadeloos afgeslacht. Hij corrigeert dus behoorlijk en is niet echt vergevingsgezind.
    Daar staat ie ook om bekend, maar zo kom ik in het park niet verder.
    Board ervaring is 12 jaar, maar nooit echt verder gekomen in het park naast wat sprongetjes en mini rails.
    Daarom de vraag of iemand mij kan adviseren:
    een soepel board, puur voor freestyle, waar ik verder mee kan groeien, beetje meer vergevingsgezind.
    En als iemand een 2e handse heeft ben ik ook erg blij 🙂

    Maten:

    [b]lengte 176:[/b]
    [b]gewicht 65:[/b]
    [b]schoenmaat 40,5 :[/b]
    [b]Freestyle :[/b]
    [b]geen voorkeur voor type/merk:[/b][/quote]

    Aangezien je al een top board hebt –> de feelgood maar je nog een soort van “extra” plank wilt voor het freestylen kan je altijd kijken naar de pure freestyle boards van burton (deze zijn iets duurde) aangezien het een extra board is is het misschien beter van goedkoper te gaan, Technine heeft goede freestyle boarden tegen een lage prijs en forum heeft er ook goeie tegen een gemiddelde prijs 😉 ook bataleon eens checken! succes!

    #4305

    freek
    Bijdrager

    Okee bedankt!

    #4306

    waterkath
    Bijdrager

    bedankt voor de tip 🙂

    #4313

    bobbejaan1
    Bijdrager

    3 jaar garantie, maar ook een bummer replacement. dat betekent dat als je binnen 3 jaar je board snapt tijdens een landing. Betaal je bij smokin kostprijs

    http://smokinsnowboards.com/faq/warranty

    En de meeste boards hebben 1 jaar garantie. Dit jaar is K2 met de fastplant naar 5 jaar gegaan vanwege het verwerken van bamboo in het deck

    #4346

    themadness
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b]195cm
    [b]Gewicht:[/b]105
    [b]Schoenmaat:[/b] 48/49
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] /
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] /

    Ik ben vooral opzoek naar een wide board en mijn maximum budget voor botten, board en bindingen is 700€.

    #4348

    fantast_fox
    Bijdrager

    Omdat ik vorig jaar op de ouode site jullie lastig heb gevallen met allerlei vragen wat te kopen etc… hierbij m’n nieuwe gear!

    Board:
    [img]http://snowboarding.transworld.net/1000131061/equipment/dc-tone/[/img]

    Bindingen:
    [img]http://www.backcountry.com/burton-custom-snowboard-binding[/img]

    #4350

    mempien
    Bijdrager

    Goedemiddag,

    Nu de sneeuw overal weer gevallen is heb ik mega zin in om te gaan boarden. Dit jaar richting Italie. Dit word mn 5e jaar snowboarden. Ik ben begonnen op een onbekend merk genaam Stuff als ik het goed heb. Voor mijn gevoel ben ik nu toe aan iets nieuws.

    Lengte:181cm
    Gewicht:80
    Schoenmaat: 44
    Discipline: –
    Voorkeur voor merk: /
    Voorkeur voor vorm: /

    Ik zoek een board om gewoon lekker de piste mee af te gaan en af en toe een sprong of iets iets anders in het park mee te pakken. Maar mn voorkeur ligt toch bij het cruisen over de pistes. Qua merk en qua vorm geen voorkeur.

    Alvast bedankt en ik ben benieuwd.

    #4351

    robinl
    Bijdrager

    Dag allen!

    Ik ben Robin en nieuw op dit forum, ik kwam dit forum tegen in mijn zoektocht naar een nieuw board. Toen ik deze topic zag kon ik het niet laten ook eens mijn vraag te stellen!

    Na enkele jaren (5) met een Flow Mercury 156 gesnowboard te hebben denk ik toch om eens van het beginnersbordje af te stappen. Ik heb wat zitten rondkijken en iets in het genre van een Burton Custom staat mij wel aan. Aangezien ik nog student ben denk ik een 2e hands board te kopen en heb ik eigenlijk geen voorkeur naar bepaalde merken.

    [b]Lengte:[/b] 173
    [b]Gewicht:[/b] 74
    [b]Schoenmaat:[/b] 42.5
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] geen
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Camber

    Alvast bedankt voor alle antwoorden !

    #4352

    Anoniem

    [quote=”RobinL” post=808]Dag allen!

    Ik ben Robin en nieuw op dit forum, ik kwam dit forum tegen in mijn zoektocht naar een nieuw board. Toen ik deze topic zag kon ik het niet laten ook eens mijn vraag te stellen!

    Na enkele jaren (5) met een Flow Mercury 156 gesnowboard te hebben denk ik toch om eens van het beginnersbordje af te stappen. Ik heb wat zitten rondkijken en iets in het genre van een Burton Custom staat mij wel aan. Aangezien ik nog student ben denk ik een 2e hands board te kopen en heb ik eigenlijk geen voorkeur naar bepaalde merken.

    [b]Lengte:[/b] 173
    [b]Gewicht:[/b] 74
    [b]Schoenmaat:[/b] 42.5
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] geen
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Camber

    Alvast bedankt voor alle antwoorden ![/quote]

    je lengte, gewicht en schoenmaat zijn bijna iedentiek aan de mijn 😉
    Ik zie dat je een freerider bent, mijn vraag is dus of je nog een all-mountain board wild waarmee je dus kan freeriden en freestylen of echt een 100% freeride board.
    Van burton is de custom idd en goed all-mountain board dat iets maar aanleunt bij het freeriden omwille van de camber en stijfheid.
    Wat nog een beter board is is de Custom X dit is ook een all-mountain camber board maar het DE top technologie in het deck zitten, de prijs is naargelang ook hoger. Ik denk wel dat je dit board 2e hands kan vinden voor een schappelijke prijs. zeker een aanrader voor de freerider!!
    nog vragen? shoot!

    #4353

    robinl
    Bijdrager

    [quote=”Michielfm” post=809]
    je lengte, gewicht en schoenmaat zijn bijna iedentiek aan de mijn 😉
    Ik zie dat je een freerider bent, mijn vraag is dus of je nog een all-mountain board wild waarmee je dus kan freeriden en freestylen of echt een 100% freeride board.
    Van burton is de custom idd en goed all-mountain board dat iets maar aanleunt bij het freeriden omwille van de camber en stijfheid.
    Wat nog een beter board is is de Custom X dit is ook een all-mountain camber board maar het DE top technologie in het deck zitten, de prijs is naargelang ook hoger. Ik denk wel dat je dit board 2e hands kan vinden voor een schappelijke prijs. zeker een aanrader voor de freerider!!
    nog vragen? shoot![/quote]

    Het moet inderdaad geen 100 % freeride board zijn maar wel meer freeride dan freestyle zijn. Ik had ook nagedacht over de Ride Timeless ook maar deze lijkt mij te stijf. Ik zal eens verder zoeken naar de Custom X, richtprijs van zo’n boardje 2e hands ? En bv van een custom 2008 + c60 bindingen met lichte gebruikssporen ? Denk dat 156 een goede maat is voor me, op 2ehands.be staat wel nog een custom x 160 te koop maar mss te groot voor me ?

    Alvast bedankt! Hoop niet te veel vragen :p

    #4354

    Anoniem

    [quote=”RobinL” post=810][quote=”Michielfm” post=809]
    je lengte, gewicht en schoenmaat zijn bijna iedentiek aan de mijn 😉
    Ik zie dat je een freerider bent, mijn vraag is dus of je nog een all-mountain board wild waarmee je dus kan freeriden en freestylen of echt een 100% freeride board.
    Van burton is de custom idd en goed all-mountain board dat iets maar aanleunt bij het freeriden omwille van de camber en stijfheid.
    Wat nog een beter board is is de Custom X dit is ook een all-mountain camber board maar het DE top technologie in het deck zitten, de prijs is naargelang ook hoger. Ik denk wel dat je dit board 2e hands kan vinden voor een schappelijke prijs. zeker een aanrader voor de freerider!!
    nog vragen? shoot![/quote]

    Het moet inderdaad geen 100 % freeride board zijn maar wel meer freeride dan freestyle zijn. Ik had ook nagedacht over de Ride Timeless ook maar deze lijkt mij te stijf. Ik zal eens verder zoeken naar de Custom X, richtprijs van zo’n boardje 2e hands ? En bv van een custom 2008 + c60 bindingen met lichte gebruikssporen ? Denk dat 156 een goede maat is voor me, op 2ehands.be staat wel nog een custom x 160 te koop maar mss te groot voor me ?

    Alvast bedankt! Hoop niet te veel vragen :p[/quote]

    Van ride ken ik niet zo veel 😉
    156 is perfect voor jou! custom nieuwprijs is 550 en custom X nieuwprijs is 650 dus ik goe een gokje dat ze te custom tegen een prijs van 280-330€verkopen en de X tegen een prijs van 380-430 ben ik niet zeker van 😉
    een 160 is idd te groot, tenzij je echt een powder boy bent maar dan zal het wel tenkoste gaan ven je freestyle en dergelijke 😉
    nooit te veel vragen!
    :p

    #4358

    genesiz
    Bijdrager

    Even roet in het eten gooien, kijk jezelf niet scheel aan Burton. Er zijn meer/betere merken waar je voor een lagere prijs een net zo goed board zal krijgen.

    Voorbeeldje, Burton Custom X is € 650,-, Bataleon Jam is € 499,- Boards hebben dezelfde stijfheidfactor en nagenoeg zelfde rijeigenschappen (op de TBT van Bataleon na dan) maar het scheelt je wel mooi 150 die je in je bindingen kan stoppen. Gooi daar 50,- bij voor een setje Union Force en je hebt een retegoed top-set voor € 700,-

    Just my 2 cents 😉

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.