Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6787

    r-win
    Bijdrager

    Ja zeker wel een mooi board om het te leren!

    #6794

    maryr
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 1m63
    [b]Gewicht:[/b] 100
    [b]Schoenmaat:[/b] 42
    [b]Discipline:[/b] Freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Geen idee, hoor veel goeds van Burton maar Bataleon lijkt me ook wat. Goh, alles wat goed is komt in aanmerking.
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Regular

    Zoals jullie kunnen lezen, ben klein van gestalte maar nogal groots qua omtrek 🙂 Maar heb me nu een week bezig gehouden met snowboarding en vind het super, maar wow, verrmoeiend! Veel gevallen weliswaar 🙂

    Maar ik zou hier heel graag verder willen in gaan (vind het ook ZOveel leuker dan skiën)en ervoor zorgen dat ik volgend jaar een hele hoop ervaring rijker ben. En daarom zou ik me graag een board aanschaffen.

    Nu heb ik er 3 verschillende gehuurd en dus ook 3 heel verschillende ervaringen gehad. Het 2e board was heel licht en wendbaar maar de plastic bindingen zaten vaak vast/gekneld. Het 1e en het laatste board waren log, redelijk statisch en zwaar maar de ijzeren bindingen waren wel stukken beter. Hebben ze me misschien grotere, meer logge boards gegeven wegens mijn gewicht? Dat 2e board was het leukst, heel wendbaar, kon je mee springen, was flexibeler (stond junior op). Maar nu vraag ik me af wat gepast zou zijn voor mij? Ben desondanks mijn gewicht heel lenig en soepel, maar misschien gooit dat gewicht teveel roet in het eten?

    #6796

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Qua lengte zal je snowboard rond de 140/145cm kunnen hebben. Alleen je gewicht is dan wel aan de hoge kant. Mijn board van 152 is voor een gewicht van 55 – 80 ongeveer. Een board van 140/145 is dan voor minder.

    Het kan wel dat je een board koopt passend voor je lengte, al zal deze dan wel eerder kapot gaan als je verkeerd landt na een sprong e.d.

    Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe je dit kan het beste kan doen.

    #6800

    flowiee
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 176cm
    [b]Gewicht:[/b] 73kg
    [b]Schoenmaat:[/b] 43-44
    [b]Discipline:[/b] Freeride / Freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Lib tech TRS

    Nu vraag ik me af welke lengte ik moet pakken, ik twijfel tussen 157 en 159

    Greetz

    #6803

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    157 als je er nog een beetje normaal mee wilt freestylen.

    Ik rij zelf 152 (ben 177cm) en daar doe ik zowel offpiste als freestyle mee.

    #6809

    efra_roos
    Bijdrager

    Ik zou voor de DC Ply gaan, ik heb de 150cm icm flow nx2 se.. Super fun board! een echte alles kunner dus een aanradertje 😉

    #6810

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Lees even terug en bedenk dan of dit een nuttig antwoord is 😉

    #6824

    happytree
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 186cm
    [b]Gewicht:[/b]68kg
    [b]Schoenmaat:[/b] 43
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Geen
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Geen

    Ik ben Jordi 23 jaar oud en wil na 2 jaar wintersporten en wat keren Landgraaf/Bottrop overgaan tot de aanschaf van een eigen board/boots/bindingen

    Wat mijn stijl en voorkeuren zijn ben ik nog niet in thuis, ik ga voor de gezelligheid op wintersport maar vind het vooral leuk om mooie bochten te maken en dat op snelheid. Misschien in de toekomst wat springen/offpiste.

    Mijn voorkeur voor een Rocker/Camber board weet ik niet, afgelopen jaar had ik een Rocker maar vond het board te soepel en vond het niet zo stabiel aanvoelen op hogere snelheden. Voor de rest alleen ervaring met snowboards bij Landgraaf en Bottrop.

    Qua budget wil ik het wel leuk houden aangezien het (nog) niet mijn grootste hobby is. Maar het moet wel een board zijn met mogelijkheden, welke prijsklasse denken jullie aan?

    Ik hoop dat ik een beetje volledig ben geweest, mochten er vragen zijn hoor ik het wel.

    #6858

    kelsnow
    Bijdrager

    [b]Lengte: 174[/b]
    [b]Gewicht:70/72[/b]
    [b]Schoenmaat: 41[/b]
    [b]Discipline: Freeride[/b]
    [b]Voorkeur voor merk: geen voorkeur[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm: geen idee[/b]

    Ik ben drie jaar geleden begonnen met boarden. Ondertussen 8 sneeuwweken erop zitten. Ben totaal niet thuis in alle termen en kom er daarom ook niet uit bij het zoeken van een nieuw board. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

    Ik wil dit jaar beginnen met wat meer offpiste te gaan. Offpiste ben ik een totale beginner en ik zal daarnaast dan ook nog behoorlijk wat tijd op de piste doorbrengen. Ik kom niet in het park, op de piste zoek ik wel naar mogelijkheden om te springen maar dit zullen dus geen grote kickers zijn. Op de piste vind ik het leukst om te jibben.

    Er zijn me wat moddelen aangeraden en ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en/of jullie andere boards aanraden? De modellen die me zijn aangeraden zijn; Gnu Danny Kass 1.54 en de Lib tech skate banana 1.54.

    Thnx!

    #6860

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    De boards die jou aangeraden zijn, zijn boards met een flink prijskaartje. Toeval dat ze je die aanraden? Nee, want de winkeliers verkopen nu eenmaal graag dure boards.

    Wil je meer offpiste gaan dan raad ik je ten eerste aan om je daar meer in te verdiepen. Je zal namelijk niet de eerste zijn die onder de sneeuw terecht komt omdat ze denken het wel te “kunnen” of dat overkomt mij niet. Bij snowsafety in NL hebben ze cursussen daarvoor en leer je hoe om te gaan situaties en het inschatten ervan + gebruik van offpiste equipment.

    Maar waar jij naar moet zoeken om antwoord te geven op je vraag en mijn idee daarbij.

    Je wilt “offpiste” en beetje cruisen op de piste en zo af en toe is een sprongetje en wat jibben.

    Voor het jibben en offpiste is een Rocker board ideaal (de vorm van een rockingchair = schommelstoel). Hierdoor is de nose en tail altijd omhoog waardoor je offpiste een betere float (drijfvermogen) hebt. Daarbij komt dat door de vorm het board zich gemakkelijk laat rijden.

    Weet je al of je een stijf/soepel board wilt? Zo ja neem 1 van de 2. Zo nee, neem een medium flex dan kan je later altijd nog stijver of slapper.

    Waar je naar moet zoeken:
    All mountain board (alleskunner)
    Directional (De voorkant is breder dan de achterkant, hierdoor blijft de voorkant makkelijker op de sneeuw drijven. Ideaal voor offpiste)
    Rocker shape (banaanvorm/schommelstoel, easy to ride en de float, jib geschikt)
    Lengte: Tussen kin en neus

    #6863

    kelsnow
    Bijdrager

    [b]Lengte:173[/b]
    [b]Gewicht:70/72[/b]
    [b]Schoenmaat: 42 [/b]
    [b]Discipline: Freeride/freestile [/b]
    [b]Voorkeur voor merk: Gnu[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm: rocker [/b]

    Beste boarders!

    Allereerst KevinHoogendam bedankt voor je reactie! Ik heb door gezocht en een volgens reviews goedkopere versie van de skate banana gevonden.

    Ik ga deze week het board [b]Gnu Carbon Credit[/b] halen. Ze hebben nog meerdere oudere modellen liggen. Ik weet niet goed welke lengte ik moet nemen. Ik rijdt nu een board van 155. Ik wil voornamelijk wat meer trucjes leren, ik wil gaan beginnen met wat offpiste maar zoals KevinHoogendam aangeeft zal ik me hier eerst verder in verdiepen. [b]Ik heb dan ook besloten nu vooral voor een speelboard te gaan (om hier ook mee indoor te gaan), het echte poederboard komt dan later wel. [/b]Ik twijfel uit de twee onderstaande.

    [b]Model 2011/2012: deze hebben ze nog in een 153
    Model 2012/2013: deze hebben ze nog in een 156[/b]

    Het verschilt amper in prijs. Ik heb geen idee of het nieuwere model veel schilt met het model van het jaar daar voor en hoeverre deze 3 cm verschil maken. Ik heb tot nu toe nog maar een board gereden.

    [b]Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen te beslissen! In ieder geval thanx![/b]

    #6865

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik ben zelf 1.77 en rij een 152 en die komt to mijn kin. Ik rij voornamelijk indoor en freestyle.

    Als dat is wat je indoor wilt neem dan een board wat qua lengte tot je kin komt.

    De lengte van het board zit het verschil in de radius (grootte van de bocht) en dat komt op een paar cm wijdere bocht. Dat zal je niet merken, maar de 156 is zeker te lang voor jou 😉

    #6887

    _kristof
    Bijdrager

    hallo,

    nu kan ik van iemand een stepchild latchkey 2011 overkopen met nidecker team blue bindingen maat m/l met 44.5 boots van imperium geen idee welk type

    maar nu de vraag, hij heeft me een linkje van de bindingen gestuurd :
    http://www.nidecker.com/Team-Blue.html

    en hier staat op dat deze bindingen voor maat 35.5 tot 41 zijn of heb ik het helemaal fout?

    en iemand die ervaringen heeft met dit board? dit gaat mn eerste zijn maar kan al redelijk goed boarden, kan het hele gedoe met boardbag overkopen voor 245euro

    alvast bedankt,
    mvg kristof.

    #6892

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Board:
    http://www.snowboard-review.com/snowboard_reviews/review/latchkey/

    Passen die imperium boots uberhaupt wel in de bindingen?

    Ik heb geen ervaring met het board, ik weet alleen dat het een freestyle board is.

    #6893

    _kristof
    Bijdrager

    de eigenaar zegt dat de boots er perfect inpassen, maar ik ga het zeker en vast nakijken of dat wel waar is, heb geen zin om dingen te kopen en daarna weer te moeten door verkopen

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.