Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6710

    keis
    Bijdrager

    Lengte: 183
    Gewicht:72
    Schoenmaat:10 Van de snowboardboot
    Discipline: Freeride / Freestyle / etc
    Voorkeur voor merk:
    Voorkeur voor vorm: Camber / Rocker /etc

    Hallo,
    ik ben absoluut beginner en heb wat moeite met draaien Ik zou eind januari een weekje gaan boarden en vraag me af of het zinvol is om al een 2dehands snowboard aan te schaffen en hiermee indoor al te oefenen en welke van de onderstaande voor mij aan te raden is.
    Dus: een board wat makkelijk te sturen is, snelheden houd ik liefst laag

    welke is dan een aanrader:
    Burton Clash
    Volkl Dash
    GNU Todd Schlosser
    Forum Manual

    suggesties?

    mvg,
    Keis

    PS: vreemde manier om dit te doen hoor .. x-aantal forums bezocht/member maar dit ben ik nog niet tegengekomen.
    @kevin: sorry voor de post op de alweer verkeerde plaats

    #6711

    r-win
    Bijdrager

    Ik heb een burton clash van 2012 te koop staan in de advertentie sectie. Mogelijk iets voor je? Paar keer gebruikt …

    #6712

    keis
    Bijdrager

    hallo, te klein denk ik, ik meet 183… Toch bedankt!
    btw, is de clash een leuk board om te leren? niks recht naar beneden maar veel bochtjes?

    #6713

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Met ieder board kan je bochtjes maken of veel recht naar beneden. Maakt de lengte niet veel uit, stabiliteit wel.

    ps. daarom is het op de andere fora ook zo’n zootje 😉

    #6714

    keis
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=3227]Met ieder board kan je bochtjes maken of veel recht naar beneden. Maakt de lengte niet veel uit, stabiliteit wel.
    quote]

    euhm, dat had ik al begrepen :blush: Vandaar mijn bovenstaande vraag…

    #6715

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Een board van rond de 155 is wel goed denk. Ik rij met mijn 1.75 op een 152.

    Een burton clash is niet verkeerd om mee te beginnen. Het is een directional wat inhoudt dat de tail ietsjes smaller is dan de nose, maar wel een twin flex. Het board is in de nose en tail even stijf dus ook prima switch te rijden.

    Daar kan je je zeker mee vermaken 😉

    #6716

    bartbeemer
    Bijdrager

    ik meet ook ongeveer 175 cm maar wel met 79kg, schoenmaat 10,5 en heb Burton Clash 155 Is ook men eerste board en super tevreden over maar een 152 voor indoor lijkt me nog leuker…

    #6718

    cabrioakkie
    Bijdrager

    Na 7 jaar op mn Nitro Punisher van de berg afgeknald te hebben, wil ik nu een boardje waar ik nog steeds mee kan knallen, maar waarmee ik ook af en toe een sprongetje kan maken en een 180 kan doen. Ik zal niet het park in gaan, dus een echt freestyle board wordt het niet, snelheid blijft het belangrijkst, dus goede carve eigenschappen zijn belangrijk.

    Verder vind ik het wel leuk om een coole print op het board te hebben. Zelf kwam ik op de volgende boards:

    -Lib Tech Travis Rice
    – Bataleon The Jam
    -Ride Buckwild (echt freestyle board, maar schijnt ook heel goed op snelheid te kunnen)
    -Ride Slackcountry
    -Arbor Element

    Kan iemand mij advies geven? Heeft iemand 1 van deze boardjes of heb je een beter boardje wat bij mijn wensen aansluit?

    #6735

    tallstranger
    Bijdrager

    dacht dat de Ride slackcountry één van de duurste borden van ride was, en tevens meer een poederbordje of puur freeride ingesteld… Niet echt waar je naar vraagt denk ik dan.

    Die anderen zien er wel meer ingesteld naar uw vraag uit. Voorkeur van mij persoonlijk zou gaan naar de lib tech travis rice & de arbor element maar dit is echt persoonlijke voorkeur voor het merk.

    Heb nog geen enkel ervan gereden want ik heb te brede voetjes

    #6736

    tallstranger
    Bijdrager

    Let op hé vriend, er is geen enkel burton board zo breed als die roundhouse!

    De roundhouse van arbor behoort tot de breedste boards die er gemaakt zijn; heb redelijk wat ervaring in die sector want heb zelf 48 boots.

    Er zijn maar ENKELE boardjes van een paar merken die in dezelfde breedte categorie van die roundhouse vallen.

    Mijn advies voor zo’n voeten ; negeer alles minder breed dan 260 mm; tenzij u extreme bindinghoeken gewend bent.

    Elan El grande / Elan crest wide / rad-air worldwide / lib tech skunk ape / arbor roundhouse / Nitro magnum / ride fleetwood zijn enkele uit de hele brede lijst

    #6737

    cabrioakkie
    Bijdrager

    Dank voor de tip.
    Ik ben ook voor de Lib Tech gevallen. Ik wilde de Travis Rice (heb even proef gereden), maar deze was er niet meer op 157cm. Het is nu de TRS geworden. Zou dezelfde eigenschappen moeten hebben, alleen is dit board smaller en dus sneller met kantwissel. Met mijn schoenmaat 41 moet dit prima lukken.

    Eind januari maar eens testen in Ischgl!

    #6738

    snowpowder
    Bijdrager

    Beste iedereen!

    Ik ben een gemiddelde boarder. Tot op heden heb ik altijd gehuurd.
    Nu zou ik graag een board willen kopen.

    Welke lengte zal ik gaan gebruiken? (160-167?)
    Ik wil gewoon van de piste af, in het fun park kom ik niet.
    Mijn gewicht is 90kg bij 187cm lengte
    Schoenmaat 43 (dus mogelijk wide board?)

    #6747

    rinus
    Bijdrager

    SnowPowder:
    Het lijkt erop dat je een allmountain boardje zoekt, met 90 kg zou ik eerder tegen de 167 gaan zitten dan tegen de 160. Ik weeg 75 kg en hou wel van een beetje racen en heb een 158 boardje. Wide heb je niet nodig denk ik.

    #6752

    pverm
    Bijdrager

    Lengte: 1m70
    Gewicht: 76kg momenteel, toekomst iets minder
    Schoenmaat: 8.5 (41.5) Van de snowboardboot
    Discipline: Freeride voornamelijk / Freestyle soms
    Voorkeur voor merk: Burton
    Voorkeur voor vorm:Camber / Flying V ?

    Hallo allemaal.

    Ik board al zo’n 17 jaar, eerst met hardboots en carve board (Nidecker Rave 1.60), nu momenteel sinds 2006 met Burtom Custom X van 1.60, P1 Carbon Binding en Driver X boots.
    Ik krijg de laatste seizoenen de indruk dat mijn board wat oversized is voor mij en zou dan ook een soepeler board erbij willen nemen. Ik denk zelf dan aan een “normale” Burton Custom, wellicht een goed occasieboardje. Ik twijfel nog wel wat over de lengte en type van shape, camber of de flying V technologie. Van de flying V shape weet ik inmiddels al weld dat de grip op harde ijzige pistes niet al te best is.

    Kan er iemand mij op weg helpen, ik denk momenteel aan een 1.56 of 1.58, wat denken jullie ?

    #6765

    redlum
    Bijdrager

    Lengte: 185
    Gewicht: 85
    Schoenmaat:44
    Discipline: Freestyle
    Voorkeur voor merk: prijsklasse 250,- (deck)
    Voorkeur voor vorm: rocker (reverse camber)

    hallo,
    ik wil voor de komende wintersport een nieuw boardje kopen maar zit een beetje te twijfelen over de lengte vandaar dat ik hier om advies vraag.

    ik ben 185 en weeg ong 85. bij die afmeting wordt dan door een calculator aangeraden minimaal een boardje van 161 te nemen. alleen ik ben een freerstyle/freeride boarder en houd er over het algemeen wel van als mn board wat klein is. nu heb ik een board van acadamy gevonden, reverse camber, en die is 155 cm. ik vroeg me af of ik dan erge last ga krijgen van dat tekort of dat die 5 cm wel mee zal vallen? en wanneer is een boardje nou echt te kort?

    alvast bedankt

    dit is het desbetreffende board:
    http://www.first-track.nl/default/snowboards/gentlemen/freestyle/academy-snowboards-rhythm-reverse-camber.html

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.