Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6562

    crumpler
    Bijdrager

    Ok, gisteren gaan passen en heb ik heb dus toch Large bindingen nodig, die Flying V zal ik maar laten voor wat het is.
    Ik heb gisteren in Landgraag een 156 aan m’n voeten gehad en die maat vond ik eigenlijk perfect.

    Heeft er hier iemand ervaring met de Hero uit 2012?
    Ik zoek dus een 1e eigen allmountain board en kom dit tegen (nieuw) voor €315

    #6571

    geronimo78
    Bijdrager

    Hey [sup]allen[/sup],

    Heb net mijn snowboardreis geboekt en ben nu op zoek om een board te kopen dit jaar.Beginner ben ik niet meer maar gevorderd ook weer niet.
    Ik ben op de volgende site gekomen [url]http://www.airtracks.de/#!/snowboardshop[/url].
    Nu hebben ze hier sets voor slecht €189 met botten, board en bindingen…
    Is dit iets of echt niet?!

    [b]Heeft er iemand ervaring met AIRTRACKS[/b] of al eens van gehoord?

    #6572

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Geen ervaring mee. Maar zo alleen gezien de prijs heb ik mijn twijfels al. Voor dat geld zal het naar mijn mening niet veel bijzonders kan, maar kan natuurlijk wel zijn dat het goed en gewoon heel goedkoop.

    Dus wie weet heeft iemand er ervaring mee.

    #6573

    bjarne
    Bijdrager

    Ik heb er zelf geen ervaring mee ook;
    Ik ben zelf ook van mening dat het waarschijnlijk niet veel is.

    Ik zou zelf iets meer investeren, zodat je ook na 1 week nog plezier van je spullen kan hebben. Je hebt vaak prima actiekortingen in sets bij de wat betere winkels.
    Ga jezelf eerst informeren en probeer wat dingetjes uit, dan krijg je in ieder geval geen spijt van je aankoop

    #6575

    geronimo78
    Bijdrager

    Dus jullie zouden eerder gaan voor een iets duurdere set van een gevestigd merk.

    Hebben jullie enig idee waar ik zo een online acties kan vinden? Want wil graag men eigen FATSOENLIJK board hebben tegen februari 😉

    Bedankt voor het snelle antwoord^^

    #6577

    bjarne
    Bijdrager

    Ikzelf heb een paar jaar terug de Salomon Surface icm. Salomon Force bindingen en Salomon Solace schoenen gekocht (162m wide, maar L-bindingen)

    Allemaal prima spul voor de beginner maar ook voor de wat gevorderde.
    Ik rij er nu nog steeds op ondanks dat ik al een nieuwe boardje heb gekocht. lekkere all-mountain set met voldoende mogelijkheden (Prima merk die Salomon)

    Ik was volgens mij tussen de 300 en 400 euro kwijt voor alles bij elkaar (weet het niet meer precies, zat behoorlijk wat korting op)
    Volgens mij had ik deze gehaald bij de Intersport in Breda.

    #6579

    rinus
    Bijdrager

    Mocht je dat een beetje duur vinden: Je kunt op Marktplaats echt een hele hoop vinden. Broertje van mijn vriendin heeft van de week nog een netjes uitziende Salomon (Pulse volgens mij) gekocht met bindingen voor 90 E.

    Beter een goed merk tweedehandsje kopen voor weinig dan een nieuw boardje van twijfelachtige kwaliteit voor weinig.

    #6580

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Simpelweg naar de betere wintersport winkels gaan en dan vragen naar overjarige modellen. Die zijn altijd goedkoper en altijd voor de betere merken gaan.

    De goedkopere “makro” spullen zijn 3x niks.

    #6582

    r-win
    Bijdrager

    Ik ben nu een beetje aan het kijken naar flow bindingen… Ik heb er nou al zoveel over gehoord en gelezen maar, ik wil het zelf gan ondervinden. Vanaf welk model is het geen rotzooi meer?

    #6583

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit. De flite bindingen is zo’n beetje het minste model van Flow voor mannen. Al zien die er ook al veel beter uit dan voorheen.

    De quattro, the five en de M serie zijn goed en de NX2 zijn beter en veeel duurder.

    #6585

    washichi
    Bijdrager

    ik heb vorig jaar ook de nitro illusion gekocht, en ik zal je mijn ervaring over het board vertellen, dit wil niet zeggen dat dit board ook fijn voor jou is, want dat hang af van je lengte/gewicht manier van boarden enz.

    de nitro illusion is mijn 1e board wat i heb gekocht (na 5 jaar huren )
    het is een fijn board om mee te beginnen.
    de kwaliteit is niet enorm goed, vandaar ook de lagere prijs ivm andere boards
    maar als je er zuinig mee doet en goed waxt gaat ie prima mee.
    de flex is goed, voor een beginner flex genoeg om overal te kunnen boarden, op de piste, off piste of in het funpark.
    verder is het gewoon een fijn boardje waar je alles mee kunt en die goed reageert.

    dit board is dus zeker een aanrader om te beginnen.
    als ik nu mijn 2e board zou moeten kopen zou ik niet voor de nitro illusion gaan. waarschijnlijk ook niet voor nitro, omdat nitro een breed merk is met goede en slechte boards.

    ik hoop dat je er wat aan hebt :p anders vraag het maar.

    #6587

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Doordat je zegt dat de kwaliteit niet enorm goed is, lijkt mij al een reden het board niet aan te schaffen.

    #6589

    r-win
    Bijdrager

    Je haalt de woorden uit men mond haha

    #6590

    washichi
    Bijdrager

    ik ben een beginnende boarder en voor mijn 1e board kon ik kiezen:
    een goed board voor 300/400 euro, of hoger
    of een iets minder board voor 200 euro.
    en voor mij als arme student koos ik dus de goedkope optie, doe voor mij goed genoeg is . die 3 weken dat ik snowboard per jaar.

    dan is het logisch dat de kwaliteit minder is, maar prijs kwaliteit verhouding is dan weer heel goed.

    het is natuurlijk anders als je al zeer goed kan boarden en een Goed board nodig hebt, dan moet je inderdaad dit board niet kopen vanwege de kwaliteit.

    maar zoals ik al zei, performance van het board zijn zeer goed.

    #6591

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    En straks wil je een beter board en betaal je alsnog die 300/400 euro en dan heb je ook nog is een board a 200 euro liggen. Ben je alsnog duurder uit 😉

    Na 5 jaar huren mag ik wel aannemen dat je weet wat je wilt.

    Maargoed, zullen we weer terug naar waar dit topic voor bedoeld is? Mensen met vragen dus 😉

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.