Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6466

    bjarne
    Bijdrager

    [quote=”Geldermalsen” post=2967]Ik ben zelf ook opzoek naar een snowboard set, ik heb nu 3 weken gesnowboard en het enige waar ik me aan iriteer is dat ik steeds last van me voeten krijg met huur schoenen

    Lengte:200
    Gewicht:102 kg
    Schoenmaat: 45,5
    Discipline: Ik zoek een Allround board omdat ik nog geen flauw idee heb wat ik voor voorkeur heb.
    Ik ben nu nog meer gewoon een beetje op de piste aan het modderen.

    nu heb ik het volgende board op het oog Nitro Illusion Grey SMU Wide in lengte 163.

    Is dit een leuk beginners allround board?
    Verder voor schoenen ga ik gewoon passen maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en waar ik op moet letten met betrekking tot bindingen.[/quote]

    Toen ik specs van het board ging zoeken, viel me als eerste op dat het board op veel plekken aangeboden wordt met fikse korting;
    nu is mijn vraag aan jou: heb je je oog op dat board laten vallen vanwege de prijs op dit moment; of heb je bewust naar de specs van het board gekeken (die ikzelf overigens niet kon vinden)

    Nitro is btw best een goed merk; je moet alleen kritisch afwegen of je jezelf laat leiden door impulsen (korting etc) of dat je werkelijk voor de best passende keuze gaat.
    ik kan zelf helaas nergens reviews of wat dan ook vinden mbt het board en helaas ken ik ook niemand die er iets over kan zeggen

    voor je schoenen geldt gewoon dat ze lekker moeten zitten; als je meer richting freestyle kun je wat soepelere schoenen nemen en als je meer richting freeride gaat kun je wat stevigere schoenen nemen. het maakt allemaal echter niet zo heel veel uit; gewoon een lekkere pasvorm enz is het belangrijkste.

    wat betreft de bindingen: ze moeten compatibel zijn met het systeem dat het board heeft en daarnaast moeten ze compatibel zijn met de schoenen die je hebt; daarnaast is het verstandig om even te kijken wat voor type bindingen je wilt hebben: straps of flowbindingen en hoe stevig je ze wilt hebben; hoe soepeler/flexibeler de binding hoe beter voor freestyle. hoe stugger hoe beter voor freeride.

    #6467

    bjarne
    Bijdrager

    [quote=”Renedezz” post=2968]Hoi ik ben ook op zoek naar een snowboard maar heb geen flauw idee wat voor 1 ik moet hebben (ook kwa lengte etc), ben nog best onervaren ben maar 1x op wintersport geweest:(

    Ik doe bijna alleen maar pistes en een heel klein beetje freestyle.
    Het belangrijkste is dat ik kan vlammen op de pistes:P

    Ik ben:

    [b]Lengte:[/b] 195cm
    [b]Gewicht:[/b] 83kg
    [b]Schoenmaat:[/b] 46
    [b]Merkvoorkeur:[/b] niet echt een voorkeur moet gewoon een goed board zijn.

    Welk board is nou geschikt voor mij? Ik kom er niet uit!

    Help aub.

    Groetjes,
    René[/quote]

    Voor het vlammen op de pistes (freeride) kan je een iets langer board rijden van rond de 160; best een iets stugger board.

    er zijn zoveel boards op de markt dat 1 board aanbevelen praktisch onmogelijk is. Je zult gewoon verschillende boards uit moeten gaan proberen en kijken wat voor jou het beste past 🙂

    #6468

    kooistramj
    Bijdrager

    Hallo,

    Ik ben pas begonnen met snowboarden en wil me eigen snowboard aanschaffen, en kwam op internet voor een mooi prijsje een Burton Hero 158W 2012 tegen.

    Ik heb een aantal keer indoor geboard en ben 1x op wintersport geweest.
    Indoor ging het al zeer goed en op wintersport ging nog beter dan ik had verwacht.
    Ik kon goed met de groep vrienden mee komen die het al vaker hadden gedaan.
    Mijn stijl is nu gewoon lekker met tempo en met mooie bochtjes van de piste afgaan.

    Maar nu over het board, op de site van Burton in de “Board Finder” wordt dit board in de top 3 mij aanbevolen maar als ik verder op internet kijk zie ik vaak dat dit een freestyl/park board is.

    Nu weet ik niet zo goed of dit board wel geschikt voor mij is. Wil in de toekomst wel wat jumpjes maken enzo maar zo ver ben ik nu nog niet.

    Hier mijn maten:
    Lengte: 190cm
    Gewicht: 70kg
    Schoenmaat: 45

    Graag hoor wat adviezen of ervaring van julie.

    Groeten, Mark

    #6469

    bjarne
    Bijdrager

    Hoi Mark!

    De burton hero is een twinlike board ook wel twin directional genoemd.
    Dit zorgt er voor dat hij deels de eigenschappen heeft van een directional (freeride board) en deels de eigenschappen van een twinboard (freestyle)

    In principe is het board dus een all-mountain board, maar ik geloof dat het accent vooral ligt op het freestylen.
    Ik denk dat het board vooral op je gematcht wordt vanwege je gewicht, het board is geloof ik meer geschikt voor wat lichtere rijders.

    Als ik jou was zou ik kijken of ik het board uit kan proberen (ergens in september/oktober zijn er veel testdagen) om te voelen of het echt wat voor je is.

    Daarnaast wil ik je het advies geven om niet puur af te gaan op de boardfinder aangezien je beperken tot burton heel erg jammer is aangezien er zoveel goede boards van andere merken zijn 🙂

    #6472

    crumpler
    Bijdrager

    Welke bindingen zijn nu het beste voor all-mountain gebruik bij bv. zo’n Burton Hero? (liefst ook burton bindingen).
    Qua soepelheid dus niet te soepel maar ook niet te strak..Burton Mission?

    #6473

    davidenko
    Bijdrager

    Je kan dan het best voor de mission gaan, qua prijs/kwaliteit verhouding een van de betere bindingen.

    Enige verschil met de Custom (een stap onder de mission) is het comfort van de ankle strap, die toch wat harder is en de toe cap van de mission past op vrijwel elke schoen.

    De cartel (stap hoger) is toch heel wat stijfer, alleen aan te raden als je een directe binding wilt hebben.

    #6474

    crumpler
    Bijdrager

    Ok. thanks!
    En qua board, wachten op de nieuwe 2013 modellen (wanneer komen deze binnen?) of nu al eentje gaan halen? (voor indoor).

    Om het overzichtelijk te houden zou ik graag gewoon in één merk een board zoeken, bv. Burton. (ook weet ik wel dat er sowieso andere merken zijn met goede boards..maar ik zie door de bomen het bos niet meer).

    Wat zou nu het perfecte all-mountan board zijn? niet te stijf liefst, een beetje tussen in maar liever naar de flexibele dan naar de stijvere kant.
    Wil vooral onderweg naar beneden een beetje “kloten” op de piste en off-piste. ook veel diepsneeuw. snelheidsbestendigheid mag wel, maar ga ook niet extreem snel..

    #6476

    anton007
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 183 cm
    [b]Gewicht:[/b] 102 kilo
    [b]Schoenmaat:[/b] size 12/maat 46
    [b]Discipline:[/b] Freeride / All Mountain
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Burton Bullet Wide
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Rocker

    Beste heren, dames.

    Mijn naam is Anton, 29 jaar en ben momenteel enorm aan het twijfelen.
    Het zit namelijk zo, ik weeg 102 kilo en ben 1,83 en heb snowboots maat 12, 46 dus. Heb geen enorme bierbuik ofzo, heb eigenlijk altijd al wat zwaarder gewogen dan ik leek. Ben vorig jaar wezen snowboarden in zwitserland en beviel super goed! Had hiervoor een tweedehansje van 8 jaar oud. Een k2 select 165 wide.

    Wat een tractor was dat zeg, super sloom en log. Haalde al me plezier uit het boarden weg. Dus nu op zoek naar een nieuw board. Na lang speuren is mijn keus gevallen op de Burton Bullet Wide. Geweldige kritieken.

    Alleen twijfel ik dus enorm of het de 160 cm wide gaat worden of de 164 cm wide. Ik neig naar de 160 cm wide. Meer wendbaarder. Ik wil straks alleen geen spijt hebben. Dus de vraag aan jullie is, wat is jullie mening hierover?
    Ik had overigens bij dat tweedehansje als bindingen de burton custom gekocht en als snowboots de K2 Maysis. Bevallen goed, met name de laatst genoemde. Ben ook van plan om deze bindingen over te zetten, Zijn nog geen jaar oud.

    Mvg,
    Anton

    Ps. Qua ervaring ben ik geen absolute beginner, maar intermediate ben ik nou ook weer niet. Tussenin dan maar.
    Ps2 Haha, prachtig dit. Zelfs de burton snowboardsize calculator geeft 2 x 100% matches met mijn ingevoerde wensen en maten. De burton bullet 160wide en de Burton Bullet 164wide. Kickuh! Nu alleen welke… help me please.

    #6478

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”davidenko” post=2977]Je kan dan het best voor de mission gaan, qua prijs/kwaliteit verhouding een van de betere bindingen.

    Enige verschil met de Custom (een stap onder de mission) is het comfort van de ankle strap, die toch wat harder is en de toe cap van de mission past op vrijwel elke schoen.

    De cartel (stap hoger) is toch heel wat stijfer, alleen aan te raden als je een directe binding wilt hebben.[/quote]

    De mission, custom en freestyle vallen naar mijn mening allemaal onder de noemer zonde van je geld. De cartel is dan wel duurder en stijver, maar wel kwalitatief veeeel beter dan de andere 3.

    Zelf nog geen jaar met burton freestyle gereden, daarna overgestapt op cartels en die bleven heel, zaten goed en zijn 2 jaar later in goede staat door verkocht.

    #6479

    crumpler
    Bijdrager

    Is er een binding die dan iets minder stijf is dan de cartel maar wel kwalitatief in die cartel klasse ligt?

    En qua board? (zie boven)

    Bedankt!!

    #6480

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Er is niets mis met een stijve bindingen. Persoonlijk vind het ik veel fijner, want als ik wil sturen dan zal die ook gelijk sturen.

    Voor board lengte even kijken tot waar ze komen. Voor wat je ermee wilt is een board tot ongeveer je kin lang genoeg.

    #6482

    crumpler
    Bijdrager

    Bedankt, ik ben eigenlijk meer opzoek naar een type board, om het overzichtelijk te houden binnen Burton.

    #6483

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik raad je aan nog even geduld te hebben. Binnenkort zullen de testdagen weer komen en kan je naar hartenlust testen. Er zijn namelijk meer merken dan alleen Burton.

    #6486

    bjarne
    Bijdrager

    [quote=”Anton007″ post=2981][b]Lengte:[/b] 183 cm
    [b]Gewicht:[/b] 102 kilo
    [b]Schoenmaat:[/b] size 12/maat 46
    [b]Discipline:[/b] Freeride / All Mountain
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Burton Bullet Wide
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Rocker

    Beste heren, dames.

    Mijn naam is Anton, 29 jaar en ben momenteel enorm aan het twijfelen.
    Het zit namelijk zo, ik weeg 102 kilo en ben 1,83 en heb snowboots maat 12, 46 dus. Heb geen enorme bierbuik ofzo, heb eigenlijk altijd al wat zwaarder gewogen dan ik leek. Ben vorig jaar wezen snowboarden in zwitserland en beviel super goed! Had hiervoor een tweedehansje van 8 jaar oud. Een k2 select 165 wide.

    Wat een tractor was dat zeg, super sloom en log. Haalde al me plezier uit het boarden weg. Dus nu op zoek naar een nieuw board. Na lang speuren is mijn keus gevallen op de Burton Bullet Wide. Geweldige kritieken.

    Alleen twijfel ik dus enorm of het de 160 cm wide gaat worden of de 164 cm wide. Ik neig naar de 160 cm wide. Meer wendbaarder. Ik wil straks alleen geen spijt hebben. Dus de vraag aan jullie is, wat is jullie mening hierover?
    Ik had overigens bij dat tweedehansje als bindingen de burton custom gekocht en als snowboots de K2 Maysis. Bevallen goed, met name de laatst genoemde. Ben ook van plan om deze bindingen over te zetten, Zijn nog geen jaar oud.

    Mvg,
    Anton

    Ps. Qua ervaring ben ik geen absolute beginner, maar intermediate ben ik nou ook weer niet. Tussenin dan maar.
    Ps2 Haha, prachtig dit. Zelfs de burton snowboardsize calculator geeft 2 x 100% matches met mijn ingevoerde wensen en maten. De burton bullet 160wide en de Burton Bullet 164wide. Kickuh! Nu alleen welke… help me please.[/quote]

    Hoi Anton,

    Ik snap waarom dat de size calculator beide een match geeft:
    – Als je puur kijkt naar je lengte dan is een 160 goed;
    – Als je puur kijkt naar gewicht dan is de 164 goed.

    Netto zou ik als ik jou was voor de 164w gaan, ondanks dat de 160 “wendbaarder” is. De gewichtsverdeling van een snowboard is belangrijker dan de lengte van je snowboard (overigens is hier de verdeling van de bullet te vinden: http://www.burton.com/on/demandware.store/Sites-Burton_US-Site/default/Product-SizeChartsAJAX?pid=276062)

    Als jij op een kleiner board gaat rijden, dan loop je de kans om eerder “weg te schieten” met je board, daarnaast zal je ook minder plezier in poedersneeuw hebben. De 164w is denk ik de beste keuze qua lengte (zeker voor freeriden).

    Wat betreft je boardkeuze: de bullet is echt een beginnersboard, gezien het feit dat je geen echte beginner meer bent denk ik dat je snel uitgekeken zult raken op het board. Als ik jou was zou ik nog even wachten met de aanschaf en binnenkort op de testdagen wat verschillende boards proberen.

    #6494

    crumpler
    Bijdrager

    Hallo!

    Ik ben aan het rondkijken voor een all-mountain board voor komende winter.
    Ik ben iemand die (momenteel nog) de berg afdaalt op en naast de piste en af en toe een jumpje doet. mijn oog is gevallen op de Burton Hero mode 2012

    Nu kwam ik op Ebay deze tegen:
    http://www.ebay.nl/itm/Burton-Hero-2nd-Snowboard-ICS-V-Rocker-155-cm-wide-2012-/180852274909?pt=Sport_Snowboarding_Snowboards&hash=item2a1ba2b6dd#ht_3500wt_1144

    Hij heeft 2 maten, een 155 WIDE & een 152 WIDE. nu weet ik dus niet welke ik best neem?
    Ik weeg een kleine 60kg en ben 1.80m groot.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.