Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6422

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Duckstance tegenover 15-0. Hoe sta je normaal op straat? Juist ja als een eend dus duckstance. Naar mening is duckstance nog altijd de best stance voor de gemiddelde snowboarder die van alles wat wilt.

    Om verder te gaan over bart zn keuzes.

    Met schoenmaat 46 moet je zeker een wideboard nemen en maatje L bindingen gaat het hem niet worden 😉

    Koop ook geen set op basis van beschikbaarheid, waarom zou je? Ga voor schoenen naar een winkel en pas ze. Zonder te passen ben je nergens. Snowboardschoenen moeten gewoon goed en comfortabel zitten en dat doe je dus niet via internet tenzij je gepast hebt.

    Bindingen koop je weer nadat je schoenen hebt want dat moet ook goed aansluiten op elkaar. Meestal passen dezelfde merken goed bij elkaar (flow boots + flow bindingen, burton boots + burton bindingen enz).

    #6423

    bart-kraai
    Bijdrager

    [quote=”Bjarne” post=2919]Ik heb op het moment niet bijzonder veel tijd; maar hoop vanavond even te kunnen kijken.

    wat mij wel gelijk opvalt is het feit dat je maat 12 schoenen hebt (maat 46 als ik het goed heb) maar dat je wel maat L bindingen geselecteerd hebt en tevens een normaal ipv wide board.

    Ik heb de diameter van de Sherlock nog niet gezien, maar kijk er even naar of deze voldoende breed is. Ik heb een vermoeden dat je een midwide/wide board nodig hebt[/quote]

    Als ik deze set haal rij ik er sowieso langs, maar zou wel fijn zijn om met enige zekerheid daarheen te kunnen. Ik zou niet weten welke breedte je nodig heb voor maat 46, ik heb altijd huurboards gehad. Ik weet toevallig dat een L binding goed valt.

    Als ik op de burton site kijk is de waist van het bord 255mm en zou geschikt moeten zijn voor Large bindingen. (zie de sizing chart)
    http://global.burton.com/mens-boards-sherlock-snowboard/252490,default,pd.html?start=17&cgid=mens-boards

    #6424

    bart-kraai
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=2926]Duckstance tegenover 15-0. Hoe sta je normaal op straat? Juist ja als een eend dus duckstance. Naar mening is duckstance nog altijd de best stance voor de gemiddelde snowboarder die van alles wat wilt.

    Om verder te gaan over bart zn keuzes.

    Met schoenmaat 46 moet je zeker een wideboard nemen en maatje L bindingen gaat het hem niet worden 😉

    Koop ook geen set op basis van beschikbaarheid, waarom zou je? Ga voor schoenen naar een winkel en pas ze. Zonder te passen ben je nergens. Snowboardschoenen moeten gewoon goed en comfortabel zitten en dat doe je dus niet via internet tenzij je gepast hebt.

    Bindingen koop je weer nadat je schoenen hebt want dat moet ook goed aansluiten op elkaar. Meestal passen dezelfde merken goed bij elkaar (flow boots + flow bindingen, burton boots + burton bindingen enz).[/quote]

    Ze moeten zeker goed zitten, dus het is slimmer om eerst schoenen en bindingen te regelen en dan te kijken of ik een passend bord kan vinden. Zou je dan naar een dergelijke winkel gaan of hebben jullie tips voor betere winkels?

    #6425

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Hoe snel wil je je snowboard? Het nieuwe seizoen komt er weer aan en dat betekend grote voorraden.

    Je moet niet kijken of de bindingen op je board passen. Dat past altijd. Het gaat erom dat je schoen niet teveel uitsteekt. Denk aan je tenen en hakken.

    Ga maar is langs bij een willekeurige wintersport winkel en laat je informeren 😉 Daar zal je veel aan hebben.

    #6427

    bart-kraai
    Bijdrager

    Ik zal donderdagavond langs wim jaquet in afoort gaan, dat is om de hoek! Ik had gedacht goedkoper uit te zijn door een overjarig bord te kopen. Maar wistniet dat alles zo precies kwam, maar als ik iets koop moet het wel goed zijn. Neem jullie advies daarom aan en zal mij eerst nog eens goed laten informeren en het ea gaan passen voordat ik iets koop. Wil mijn bord het liefst binnen nu en twee maanden hebben zodat ik indoor alvast goed kan wennen voordat ik naar de echtesneeuw ga 🙂

    #6428

    bjarne
    Bijdrager

    Als laatste advies kan ik meegeven: probeer je niet te focussen op een bepaald merk o.i.d. zoek reviews (thegoodride.com) laat je adviseren in de winkel, probeer wat boots/bindingen/boards uit.
    Ga er ook niet van uit dat je eerste plank gelijk de enige en beste plank is die je ooit wilt, maar koop een plank die aansluit op je rijstijl en je niveau.
    Zorg dat je gelijk een plank koopt waarmee je je niveau kan ontwikkelen enz.

    Ikzelf ben in juli/augustus 2011 begonnen met het zoeken naar een nieuw board/nieuwe bindingen. Uiteindelijk heb ik dit jaar april mijn board en bindingen aangeschaft. Ik heb mijzelf breed georiënteerd; heel veel gelezen en ook uitgeprobeerd. Uiteindelijk blijven hangen op de bataleon evil twin en de lib tech skate banana. Maar de evil twin sloot meer aan op mijn behoeften en dus heb ik die genomen.
    Een plank moet je niet impulsief kopen en ook niet omdat je op dit moment goedkoper uit bent. Ga eerst de plank zoeken die je wilt; daarna kan je altijd nog kijken of je hem ergens goedkoper kan krijgen.
    Ik heb de boel uiteindelijk via internet kunnen bestellen toevallig; wat mij ca. 300 euro totaal scheelde. Maar toen had ik allang besloten welke ik wilde.

    (ik rijd btw dus Bataleon Evil Twin 2012 156wide en Union Contact Pro bindingen ik ben 1.90m lang en weeg 76 kilo en ik heb schoenmaat 45.5)

    #6455

    the-green-peril
    Bijdrager

    Hi Guys,

    ik zou graag jullie advies willen vragen voor aankoop van een nieuw snowboard.
    Ik snowboard al een aantal jaartjes met een Burton wideboard (type onbekend) icm flow bindingen en K2 boots.

    Ik heb net een paar Burtion Diode ReFlex bindingen erg goedkoop kunnen kopen en ben ook aan het rondkijken voor een nieuw board.

    Lengte:188
    Gewicht:78 kg
    Schoenmaat: 44
    Discipline: van de piste af cruisen/knallen / all round lol hebben / af en toe off piste
    Voorkeur voor merk: geen, lichtelijk voor Nidecker
    Voorkeur voor vorm: hybrid

    Ik zat al erg te kijken naar de Nidecker Megalight 163 cm zodat ik ook de komende jaren weer lekker vooruit kan.

    Alvast bedankt voor de tips!

    #6456

    piwi
    Bijdrager

    Hi,

    Voor jouw lengte,gewicht en style zou ik niet boven de 160 cm gaan.
    Ergens van 157-158-159 lijkt me best.
    De boardjes waar ik persoonlijk heel tevreden van ben om te cruizen, knallen en spelen zijn de Ride DH 2, Bataleon Evil Twin, Rome Agent. zowel voor park, poeder als piste kan je er wat mee.
    Hier staan deze met 30% discount: http://www.stokedboarshop.be

    Hopelijk ben je er wat mee.

    Greets,

    Pieter-Willem Ots

    #6458

    bjarne
    Bijdrager

    Ik kan de bataleon evil twin ook zeker aanbevelen. Het board is heerlijk vergevingsgezind en je kan er dus heerlijk mee freestylen.
    Daarnaast kan je er ook heel lekker op cruisen.

    Wat betreft de lengte van je board: Ik heb zelf twee planken, Salamon Surface 162 wide(mijn eerste plankt) deze is twin-directional en ik heb dan de Bataleon Evil Twin 156 wide. Met beide planken kan ik prima uit de voeten; ik wil de evil twin meer voor freestyle gebruiken en de ander voor freeride.
    Ik ben 1.90m lang en weeg 76 kilo inmiddels, ik heb schoenmaat 45.5-46. Ik weet zeker dat ik een wide board nodig heb, bij jou zal het denk ik niet in alle gevallen nodig zijn. Kijk dus even naar de breedte van het board dat je wilt en hou rekening met je stance.

    Ik ben het eens met Piwi dat je misschien meer lol kunt hebben met een iets kleiner board dan degene die je aangeeft.

    #6459

    the-green-peril
    Bijdrager

    Top, dank jullie wel voor de goede tips. Het lijkt mij ook dat een 158 board meer dan voldoende is voor wat ik ermee wil.

    Ik ga eens goed kijken naar de Ride and Battilion boards :woohoo:

    #6460

    bjarne
    Bijdrager

    probeer gewoon wat boards uit; dan merk je vanzelf wat je fijn vindt.
    zo hebben vrienden van mij ook op mijn boards gereden om even te voelen of het wat is etc.

    ook zijn er speciale testdagen bij verschillende indoorhallen

    Toevoeging: ik heb gisteren even de K2 Turbodream van mijn beste maat uitgeprobeerd; het was een 164w geloof ik (beetje groot), maar ook de Turbodream is een echte aanrader!

    #6462

    the-green-peril
    Bijdrager

    Hey guys,

    ik ben flink aan het rondneuzen geweest maar ik twijfel erg over de maat. Ik kan nu een Nidecker Megalight 158 cm 2012 voor een erg mooi prijsje kunnen kopen. Het merk en de constructie staan mij erg goed aan (zie ook de revieuw op thegoodride).

    Op dit moment heb ik ook een 158 board maar van de fabrikant krijg ik weer te horen dat een 163XL zelfs de best optie is.

    Voor het knallen op de pistes en het playfull feeling zou ik geneigd zijn om naar een 158 te gaan maar ik wil het ook op de toekomst kopen…..

    #6463

    geldermalsen
    Bijdrager

    Ik ben zelf ook opzoek naar een snowboard set, ik heb nu 3 weken gesnowboard en het enige waar ik me aan iriteer is dat ik steeds last van me voeten krijg met huur schoenen

    Lengte:200
    Gewicht:102 kg
    Schoenmaat: 45,5
    Discipline: Ik zoek een Allround board omdat ik nog geen flauw idee heb wat ik voor voorkeur heb.
    Ik ben nu nog meer gewoon een beetje op de piste aan het modderen.

    nu heb ik het volgende board op het oog Nitro Illusion Grey SMU Wide in lengte 163.

    Is dit een leuk beginners allround board?
    Verder voor schoenen ga ik gewoon passen maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en waar ik op moet letten met betrekking tot bindingen.

    #6464

    renedezz
    Bijdrager

    Hoi ik ben ook op zoek naar een snowboard maar heb geen flauw idee wat voor 1 ik moet hebben (ook kwa lengte etc), ben nog best onervaren ben maar 1x op wintersport geweest:(

    Ik doe bijna alleen maar pistes en een heel klein beetje freestyle.
    Het belangrijkste is dat ik kan vlammen op de pistes:P

    Ik ben:

    [b]Lengte:[/b] 195cm
    [b]Gewicht:[/b] 83kg
    [b]Schoenmaat:[/b] 46
    [b]Merkvoorkeur:[/b] niet echt een voorkeur moet gewoon een goed board zijn.

    Welk board is nou geschikt voor mij? Ik kom er niet uit!

    Help aub.

    Groetjes,
    René

    #6465

    bjarne
    Bijdrager

    [quote=”The Green Peril” post=2966]Hey guys,

    ik ben flink aan het rondneuzen geweest maar ik twijfel erg over de maat. Ik kan nu een Nidecker Megalight 158 cm 2012 voor een erg mooi prijsje kunnen kopen. Het merk en de constructie staan mij erg goed aan (zie ook de revieuw op thegoodride).

    Op dit moment heb ik ook een 158 board maar van de fabrikant krijg ik weer te horen dat een 163XL zelfs de best optie is.

    Voor het knallen op de pistes en het playfull feeling zou ik geneigd zijn om naar een 158 te gaan maar ik wil het ook op de toekomst kopen…..[/quote]

    Ik zou zelf voor de 158 gaan als ik jou was; geeft je net wat meer vrijheid in je doen en laten. Je kan dan prima de piste af wat jij graag doet; maar mocht je even wat willen spelen/freestylen dan kan dat ook nog steeds 🙂

    het is echt puur wat je zelf het lekkerste vindt rijden, dus ik zou zeggen: probeer het gewoon uit als het kan

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.