Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6339

    crumpler
    Bijdrager

    Is dat ook niet normaal, dat je gewicht een rol speelt bij de grote van je board?
    De middenweg lijkt mij dan perfect, 154 of zo? iemand die mij wat boards kan aanraden? (zie vorige bericht)

    #6340

    r1mario
    Bijdrager

    [quote=”Crumpler” post=2843]Is dat ook niet normaal, dat je gewicht een rol speelt bij de grote van je board?
    De middenweg lijkt mij dan perfect, 154 of zo? iemand die mij wat boards kan aanraden? (zie vorige bericht)[/quote]Het is wel normaal dat je gewicht mede een rol speelt bij de keuze van de lengte van het board, alleen ben ik van mening dat je eigen lengte belangrijker is. Kevin kan er wel meer over vertellen, die heeft er een stuk meer verstand van dan mij. Alleen vindt ik 1.48m of 1.50m voor all mountain gebruik, veel te klein voor iemand van over de 1.80m.

    #6341

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Merken:
    Flow, Bataleon, Rome, Salomon, Ride, Nitro, K2 om waar te noemen.

    Voor het geld van een Burton Custom kan je ook 2 leuke plankjes kopen. En weet je al helemaal zeker dat dat DE plank is die jij fijn vindt?

    Als je graag veel geld wilt uitgeven ik hou je niet tegen 😉 Het kan slimmer. Zeker omdat het einde seizoen is en tussen de zomer en herfstvakantie de testweken weer beginnen zou ik als ik jou was daarop wachten.

    Dan kan je verschillende boards testen en weet je ook hoe het voelt onder je voeten.

    En die calculators (Welke heel algemeen werken) kijken naar lengte gewicht verhouding. Vandaar de korte lengte van het board.

    #6343

    r-win
    Bijdrager

    Dit is dus opzich niet eens een slechte keus?

    #6345

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    explain

    #6347

    r-win
    Bijdrager

    Dat ik een board van 151 cm heb terwijl ik 1.84-1.85 ben 63,5 kilo.

    #6348

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    beetje aan de korte kant aangezien 151 voor mij een betere maat is en ik rond de 1.75 ben

    #6349

    r-win
    Bijdrager

    Best raar dan dat de configurator van Burton zelf dit adviseerd….:(

    #6350

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Welkom bij burton. Snowboard hebben per lengte ook een gewicht waar rekening mee gehouden wordt.

    Jij bent best wel licht voor je lengte, vandaar 😉 Volgende richting 155 ofso kijken. Zal voor je lengte iets stabiler rijden.

    #6351

    r-win
    Bijdrager

    Ja klopt, ik ben behoorlijk licht voor mijn lengte :blink:
    Zondag zal ik er achter komen of het board bevalt:laugh:

    #6352

    r-win
    Bijdrager

    Ben jij daar zondag avond ook aanwezig?
    Het is overigens wel echt super rustig op het forum….:woohoo:

    #6360

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Smiddags en inderdaad het is jammer genoeg super rustig. Zo af en toe komen er is wat mensen wat vragen en na het antwoord zijn ze weer weg.

    #6368

    bjarne
    Bijdrager

    Welke bindingen heb je uiteindelijk genomen R-Win?

    ik ben erg benieuwd wat je aanbevolen is 🙂

    Ook ik vind 1.51 aan de korte kant 😛

    Aan de andere kant: ik heb een board van 1.56w terwijl ik 1.90m ben (ik weeg 75 kilo) hahahahha

    #6369

    r-win
    Bijdrager

    [img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/524870_383274591720022_718227261_n.jpg[/img]
    I know it’s a mess but don’t blame me! Was enige foto die ik bij de hand had haha

    #6371

    bjarne
    Bijdrager

    Zie ik het goed dat het burton freestyle bindingen zijn?

    Zo ver ik weet is je setje prima om mee te beginnen 🙂
    Rijdt ie een beetje lekker?

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.