Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6066

    neelahn
    Bijdrager

    Dankje Kevin, ga ik ook even naar kijken!

    Dat ene board wordt hem niet, was in Amerika redelijk goedkoop maar als ik hem wil invoeren komt er nog eens 160 euro bovenop, wordt me iets te gek! En in Nederland is die 419 euro kaal…

    Geschikt snowboard vinden is niet zo makkelijk als het lijkt haha.

    #6069

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Snowboards koop je niet voor het plaatje 😉 Die koop je in eerste instantie voor wat je ermee wilt.

    Wil je een simpel boardje zoek dan een Burton Ration. Deze zijn printloos en goedkoop. Een aantal shops bieden deze aan voor !!! 175 euro !!!

    Het is dat ik het geld er even niet voor heb anders had ik zelf eentje gehaald om mee te raggen :p

    #6071

    neelahn
    Bijdrager

    Nee ik weet het, dat vertel ik mezelf ook de hele tijd haha. Maar kan me er toch ook niet helemaal over heenzetten… Ik doe heus mijn best :blush:

    Dat is ook nog een mogelijkheid, dat is iig tijdloos 🙂

    #6079

    dusky
    Bijdrager

    En je kunt nog altijd je eigen creativiteit loslaten op de plank.

    Ik ben iig blij dat er op mijn board een vette print staat. 😛

    #6083

    de-bengel
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 1:90
    [b]Gewicht:[/b] 75
    [b]Schoenmaat:[/b] 45
    [b]Discipline:[/b] Freeride (beginner Freestyle)
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] niet echt, gewoon kwaliteit
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Dat is mijn vraag

    Ik ben van plan een nieuw board te kopen en ik heb hiervoor 2 boardjes gevonden die mijn interesse wel wekten.
    [url=http://www.thegoodride.com/bindings/168-bataleon-jam-snowboard-review.html]Bataleon The Jam[/url]
    [url=http://www.thegoodride.com/womens-boots/227-k2-turbo-dream-a-turbo-dream-wide-rocker-snowboard-review.html]K2 Turbo Dream[/url]

    Het zijn beiden goede boards denk ik, maar hebben denk ik een hele andere ‘feel’. Ik heb nog nooit een rocker geprobeerd, maar ik twijfel erg of ik daar voor moet gaan omdat ik er goede verhalen over heb gehoord (goed in poeder en zeer wendbaar) of dat ik voor een vertrouwd camber board moet gaan.

    Mijn stijl is over het algemeen freeride, ik houd van in de poeder rijden, maar ook van hard de piste af knallen en carven. Maar ik wil dit jaar ook wat meer het park opzoeken en wat meer vetrouwd raken met de kickers. Ik board al best lang, zeker 7 jaar.

    Mijn vraag is of een rocker-board ook op ijzige pistes uit de voeten kan.
    Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de sneeuwcondities van de vakantie. Als er veel verse poeder is gevallen, dan zul je waarschijnlijk een betere tijd hebben op een rocker-board en bij minder weer en ijzige condities dan ben je blij met een camber-board.

    Hoe kijken jullie hier tegenaan? en zijn er mensen die zijn overgestapt op een rocker die hun ervaring kunnen vertellen?

    #6084

    ted-h
    Bijdrager

    Hai,

    Ik heb zelf vorig jaar een rocker board gehad van Burton (sherlock), ondanks dat deze frostbites had voor op de ijzige pistes mistte ik totaal de grip. (ja dit kan natuurlijk ook deels liggen aan mijn techniek…..)

    Verder vond ik het voor bochten te draaien super makkelijk en ook op snelheid redelijk stabiel.

    Ik heb nu mijn bord ingeruild voor een Lib-Tech TRS, deze heeft magnatraction en hierdoor meer contactpunten met bv ijs. Dit bord is een type van 2 werelden (rocker en camber).

    Tot nu toe alleen nog maar indoor kunnen testen, en het reed top.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Succes

    #6086

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Zolang je scherpe staalkanten hebt, dan heb je grip op ijs. Maar dan de vraag: Waarom zou je gaan sturen op ijs? Knal er gewoon rechtdoor overheen, dan heb je er geen last van ook 🙂

    Ik rij nu 1 jaar op een rocker (Flow verve) en het jaar ervoor op een zero camber. Mijn nieuwe board is weer camber en die gebruik ik amper ondanks dat het een fijn board. Het maakt mij in ieder geval niet uit of ik nou met camber/rocker offpiste, ijzig of park rij.

    Beetje snowboarden heeft zijn voorkeur, maar kan met alles overweg.

    #6087

    de-bengel
    Bijdrager

    Ik ga toch voor the Jam. Ziet er ook net wat vetter uit, dan moet dat maar de doorslag geven :laugh:

    En sturen op ijzige pistes is gewoon best vaak nodig, helemaal als je trage mensen moet ontwijken. Volgens mij heeft een camberboard dan meer contact met de piste en dus meer grip.

    #6089

    wimploo
    Bijdrager

    [b]Lengte:1.86[/b]
    [b]Gewicht:73[/b]
    [b]Schoenmaat:44[/b]
    [b]Discipline:Freeride[/b]
    [b]Voorkeur voor merk: Geen[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:Rocker[/b]

    Ik board nu iets langer dan 10 jaar en wil weer een nieuw eigen board kopen na jaren gehuurd te hebben. Vorig jaar had ik voor het eerst een rocker en vond het gewelding, behalve dan op ijs pistes 😛

    Mijn voorkeur is zovaak mogelijk off piste en als het moet stukken op de piste. Sinds een aantal jaar ook steeds meer bezig met tricks en sprongen.

    Als budget had ik zo’n 450,- in gedachten inclusief bindingen.
    Ik heb zelf een beetje gezocht en heb al een board op het oog namelijk de K2 Raygun.

    Tevens heb ik nog een vraagje over bindingen, ik heb altijd straps gehad. Zelfs nog een keer met 3 straps ipv 2 😛
    Nu lijken flow bindingen altijd zeer relax maar vroeger had je nog weleens dat je voeten voornamelijk te los zaten. Is dit tegenwoordig een beetje opgelost?

    #6090

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Zoek op een All mountain directional board 😉 Dan is de nose breder dan de tail waardoor je een betere float buiten de piste zal hebben.

    Bindingen met 3 straps? Heb 1 keer zoiets van burton gezien en die waren verdomd oud.

    Ik rij nu 2 jaar met Flow NXT AT (SE en FSE) bindingen en daar zitten mijn voeten niet los. De goedkopere bindingen is de kans wel wat groter.

    Het voordeel van Flow is date binding minder strak hoeft te zitten, doordat de druk verdeeld wordt. Het kost wel even tijd om ze goed af te stellen op de schoen, maar die tijd krijg je terug met het aandoen van je board.

    #6091

    wimploo
    Bijdrager

    Het was een oud Nitro board met bijbehorende bindingen, het board waar ik het op geleerd heb. Wat een werk was dat om als beginnende boarder telkens 3 straps vast te moeten doen…

    #6101

    nincom
    Bijdrager

    [quote=”Wimploo” post=2590][b]Lengte:1.86[/b]
    [b]Gewicht:73[/b]
    [b]Schoenmaat:44[/b]
    [b]Discipline:Freeride[/b]
    [b]Voorkeur voor merk: Geen[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:Rocker[/b]

    Ik board nu iets langer dan 10 jaar en wil weer een nieuw eigen board kopen na jaren gehuurd te hebben. Vorig jaar had ik voor het eerst een rocker en vond het gewelding, behalve dan op ijs pistes 😛

    Mijn voorkeur is zovaak mogelijk off piste en als het moet stukken op de piste. Sinds een aantal jaar ook steeds meer bezig met tricks en sprongen.

    Als budget had ik zo’n 450,- in gedachten inclusief bindingen.
    Ik heb zelf een beetje gezocht en heb al een board op het oog namelijk de K2 Raygun.
    [/quote]

    De Raygun is geen slechte keuze als je budget beperkt is en je graag offpiste wilt rijden. Het is de goedkopere versie van de slayblade, maar dat zegt niet dat hij veel slechter is, meer wat eenvoudiger.

    #6102

    nincom
    Bijdrager

    http://www.hot-zone.tv/en_GB/dstore/shop/snowboarding/Snowboards/Backcountry-Rocker/Salomon_Powder-Snake-160/52469/?57=Salomon

    Deze is ook een optie. Laat je niet misleiden door de vorm en de naam, deze plank is multiple inzetbaar.

    #6104

    neelahn
    Bijdrager

    Ik heb afgelopen vrijdag mijn snowboard gekocht 🙂 uiteindélijk gegaan voor de Nitro mystique met flow lotus boots. Kan niet wachten om ze uit te proberen 😀

    #6116

    woutert
    Bijdrager

    hey,
    ik zit er serieus over na te denken om dit jaar mn eigen board te gaan kopen. In maart ga ik op voor mn 3e week wintersport, en ik heb het idee dat kopen een stuk voordeliger is dan blijven huren, ook omdat ik zeker weet dat ik het toch minstens 1x per jaar blijf doen de komende jaren.
    Ik ben niet echt van het keihard naar beneden rammen, maar meer gewoon cruisen op blauwe en rooie pistes, en daarbij wil ik dit jaar ook beginnen met leren freesylen.
    Alleen na het lezen van jullie eerdere berichtjes twijfel ik of ik nu in een keer een complete set moet kopen, of nu eerst schoenen, en de rest nog wel blijven huren, en pas volgend jaar of later nog een board en bindingen erbij..

    en ben student, dus budget is er ook niet eindeloos, wil eigenlijk wel onder de 500E blijven, is dat te doen met aanbiedingen van vorig jaar en/of complete sets, of zit je dan alleen maar met crap opgescheept?

    thanx alvast!

    [b]Lengte:[/b] 174
    [b]Gewicht:[/b] 72 kilo
    [b]Schoenmaat:[/b] 41/42 Van de snowboardboot
    [b]Discipline:[/b] All Mountain, voornamelijk pistes, en een beetje freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] nope
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] niet echt, maar geen camber denk ik, na hier vanalles gelezen te hebben

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.