Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6050

    neelahn
    Bijdrager

    Dankjulliewel! Hier kan ik wel wat mee 🙂 Moet ik vrijdag maar even rond gaan kijken met deze informatie in mijn achterhoofd. Ik hou jullie op de hoogte!

    #6051

    avoriazzz
    Bijdrager

    Ja maar de meeste beginners boards zijn zo stijf als een springtouw. daar wobbel je mee de piste af als neelahn de dingen wil doen die die ook daadwerkelijk wilt doen. beginner boards zijn cheap ass dinger om de beginselen van het boarden te leren, dan kun je beter een duurder board nemen, die door de meeste handelaren onder gevorderede boards worden gezet, zodat je er nog wat aan hebt.

    #6052

    neelahn
    Bijdrager

    Klinkt logisch, ga ik ook zeker voor kijken! Weet je nog een goede winkel die het liefst niet te duur is?

    #6053

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Cheap ass snowboards haal jij bij de makro of bij perry sport en zulk soort winkels. Mijn Burton Hate van ’09/’10 is ook zo stijf als een springtouw en dat toch echt een die-hard freestyle plank.

    Want zo’n flubber onder je voeten is niet bepaald voor iemand die hard met zn snowboard wilt.

    Zoals ik al eerder aangaf. Kijk voor een medium flex all mountain, daar kan je alles mee wat jij ermee wilt.

    Winkels:
    Duijvestein
    DownTown
    Shaped
    Bs540
    Rollin
    Van Bellen Surf & Snow
    Reprezent
    Revert
    The Old Man
    Freestyle sport
    Daka megastore (Rotterdam bij Diergaarde Blijdorp)

    #6054

    avoriazzz
    Bijdrager

    Met cheap ass doel ik op boards < €250/€300
    Mijn Burton blunt van 07/08 is ook zo stijf als een springtouw en mijn head (die maken blijkbaar ook boards) uit 04/05 draait ook om elke boom heen, maar dat zijn ook freestyle achtige planken.
    Maar naar wat te lezen moet ik je toch gelijk geven en is riding level niet echt meer van toepassing, excuse me!

    ontopic:
    Voor je naar een winkel gaat, lees je vast wat in. Dan sta je niet met open mond te luisteren naar de termen waar de verkoper je misschien mee gaat bekogelen Het is allemaal niet lastig. Je moet het alleen ff gelezen hebben:
    http://www.rei.com/expertadvice/articles/snowboard.html
    Dan snap je ook wat voor board je straks in je handen hebt.

    #6055

    neelahn
    Bijdrager

    Ok dankje! Ik bedoelde met niet te duur dat het board niet iets van 700 euro zou gaan kosten, gaat met toch net iets te ver… Zal die site even bekijken.

    #6056

    neelahn
    Bijdrager

    Ik heb het doorgelezen, en pff nog best ingewikkeld allemaal haha. Maar weet nu iig beter wat voor mogelijkheden er zijn. Ga morgen maar even kijken. Dankjewel allebei!

    #6057

    neelahn
    Bijdrager

    Scchoenen zijn gekocht! Een board van Nitro werd mij aangeraden: 155 cm en een combinatie tussen camber en rocker. Design was echt niet mijn ding dus eigenlijk opzoek naar een zelfde soort board maar dan ander design (ik weet dat dit niet het belangrijkste is maar ben wel zo’n muts die haar board ook wel een beetje mooi moet vinden) Hebben jullie suggesties? Of betere ideeen, mag natuurlijk ook!

    #6059

    avoriazzz
    Bijdrager

    een rocker/camber noemen ze ook wel een hybrid, net zoals bij een auto.
    Eigenlijk is dit gewoon het beste van de twee types samengevoegd.
    vergelijkbare boards:
    Rome Crail
    Burton whammy bar
    K2 Playback
    er zijn er nog zat te vinden hoor.

    #6060

    r1mario
    Bijdrager

    mijn vriendin heeft de flow elation, deze dus:

    http://www.dogfunk.com/flow-elation-snowboard-womens-flo0097

    Is een camber maar mijn vriendin is beginnend boarder en kan er super mee overweg. Ook wel mooi om te zien is dat de houtkern te zien is door een stuk blanke lak in het patroon verwerkt.

    #6061

    neelahn
    Bijdrager
    #6062

    neelahn
    Bijdrager

    Ik vind het echt eng om te kopen via internet haha. Misschien dan toch maar voor die ene in de winkel gaan ook al is die wat minder mooi…

    #6063

    r1mario
    Bijdrager

    Die ride antic krijgt goede reviews, en is goed voor de dingen die jij er mee zou willen. Als je bang bent om op internet te kopen kijk je toch even of ze hem niet ergens in een zaak hebben.

    #6064

    neelahn
    Bijdrager

    Maakt het niet uit dat dit geen vrouwenboard is?

    #6065

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Een vrouwenboard is vaak wat minder stijf in verhouding met een herenboard van dezelfde lengte. Mannen zijn vaak nou eenmaal wat sterker enzo :p

    Flow heeft de volgende dames modellen:
    Myriad
    Elation
    Venus

    Allemaal all-mountain

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.