Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #5763

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    minimale vereisten om GHETTO te zijn: het springen van een late bs180 🙂

    Vraag je vooral af wat je ermee wilt. Je kan om te beginnen een crappy snowboard kopen en na een jaar een betere of je doet het in 1 keer. Scheelt geld ;)Het enige is dat je niet precies weet wat je wilt of zoekt.

    #5764

    avoriazzz
    Bijdrager

    wel chill dat iemand die een vraag heeft vervolgens zelf nix meer zegt…

    #5765

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Tjah dat blijf je houden op internet.

    #5774

    nincom
    Bijdrager
    #5775

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Freestyle in Roosendaal heeft ook al nieuwe collectie, MK skiservice heeft ook al nieuwe collectie. Dusja :p

    Vriend van me rijdt al op een Salomon Salomonder van 2012. :p

    #5776

    nincom
    Bijdrager

    [img]http://www.myspacehippo.com/files/comments/congratulations/MShippo3792.jpg[/img]

    Daar gaat het niet om.:pinch:

    #5777

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Het was om je te laten weten, dat veel winkels in NL ook al nieuwe collectie hebben. Zo bijzonder is het dus niet dat ze het daar ook al hebben 🙂

    -x-

    #5778

    nincom
    Bijdrager

    Ik zeg ook alleen maar dat het daar allemaal online staat waar veel van de nederlandse winkels dezelfde merken niet hebben. Dus voor de geintresserde post ik die link.

    #5779

    manuel
    Bijdrager

    [quote=”nincom” post=2267]Ik zeg ook alleen maar dat het daar allemaal online staat waar veel van de nederlandse winkels dezelfde merken niet hebben. Dus voor de geintresserde post ik die link.[/quote]
    +1

    Inmiddels twijfel tussen deze 2 boards: (allebei 400euro)

    Gnu Carbon Credit BTX 153
    YES Jackpot 154

    Jackpot heeft effective edge van 111cm, GNU van 116cm. verschil 5cm… Wat zegt dat eigenlijk over een snowboard??
    Moet ik als ik de Gnu kies, dan een korter board gaan rijden?

    Gnu heeft extruded base, ook wel een klein nadeel.

    #5780

    nincom
    Bijdrager

    Bij GNU komt het door de magnatraction dat je een langere effectieve kante lengte hebt. In principe kan je dan een korter board rijden.

    Voordelen van een extruded base is dat het minder onderhoud nodig heeft en minder snel kapot gaat. Fijn als je rails rijd. Nadeel is dat het langzamer is.

    #5787

    dazh
    Bijdrager

    [b]Lengte: 182cm[/b]
    [b]Gewicht: 86kg [/b]
    [b]Schoenmaat: 43[/b]
    [b]Discipline: Freeride [/b]

    Hallo allemaal,
    Ik snowboard al 10 jaar en heb daarvoor 10 jaar geskied. Maar ga nu pas mijn eerste board kopen:) (mijn ouders betaalde de huur altijd)
    Ik doe zo veel mogelijk freeride maar moet natuurlijk ook de piste af.. dit wel met wat truukjes hier en daar, ben dus op zoek naar een vrij veelzijdig board.
    Heb al een beetje rondgekeken en de K2 Slayblade/K2 Zero/Libtech C2BTX leken me wel chill.
    Graag heb ik een beetje een idee waar ik naar moet kijken. Ik wilde een board van afgelopen seizoen kopen.
    Ook graag advies over bindingen.
    Budget is tussen de 400 en 600 euro (met de 50% kortingen op boards van vorig jaar meegerekent dus nieuw prijs tussen 800 en 1200. Hier moeten wel nog boots en bindingen vanaf)

    Alvast heel erg bedankt!

    gr. Dazh

    #5798

    avoriazzz
    Bijdrager

    Ga voor je de rest koopt eerst zoeken naar een paar chille boots, want als die net niet lekker zitten heb je ook nix aan een duur board en sexy bindingen. Probeer op boots niet kosten te besparen. Voor boots moet je denk ik toch de wijde wereld in en passen passen passen. Houd met de boots rekening van prijzen tussen de 100 en 200 euro.

    Ik heb, zoals jij nu ook wilt doen, ook boots gekocht van een seizoen ervoor, maar dat is alweer ff geleden, en die waren toen van 130, oorspronkelijk 250. Moet je maar ff op de sites kijken of ze veel in de aanbieding hebben en dan als je tijd hebt een x langs gaan.

    succes alvast

    #5926

    charles
    Bijdrager

    [b]Lengte:179cm[/b]
    [b]Gewicht:68[/b]
    [b]Schoenmaat:8.5[/b]
    [b]Discipline:Freeride / Freestyle [/b]
    [b]Voorkeur voor merk:Burton[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:Rocker hybrid[/b]

    Mijn voorkeur gaat uit naar sherlock2012 maar weet niet welke maat 154 of 157
    zit veel verschil tussen 154 en 157 qua float?

    Het liefst rij ik wat korter, maar hij moet off-piste ook goede float hebben.

    #5927

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik zou richting 152/154 gaan kijken. Ik ben ongeveer dezelfde lengte als jij, iets lichter en rij een 152. Vind ik persoonlijk een fijne lengte.

    Offpiste gaat ook goed (al rij ik wel een rocker). In jou geval zal de 157 meer float hebben omdat het board meer oppervlak heeft. Al is dat niet zo’n heel groot verschil. Anderhalve centimeter per kant en waarschijnlijk een paar mm bredere nose,waist en tail.

    #5951

    charles
    Bijdrager

    ok thx voor reactie, 154 en 157 weinig verschil hebben dan ga ik zo wie zo voor 154
    hoe bepaal je eigenlijk welk gewicht met snowboard kleren aan of zonder?

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.