Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #5744

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”Manuel” post=2230]O ik staar me niet blind op 1 merk hoor maar sommige merken hoor je gewoon minder van.
    Trouwens zag op wepowder datje op seizoen gaat, weet je al waarheen? Ik ga ook :):)[/quote]

    Er zijn zoveel meer merken dan Rome, Yes en F2 😉 Burton, Flow, Ride, K2, Libtech, Forum, Smokin. Zitten ook veel goede boards tussen.

    Ik ga niet meer op seizoen ivm werk. Het wordt een keertje of 5 een week weg.

    #5745

    manuel
    Bijdrager

    Weet ik kevin, maar die was ik tijdens het zoeken tegengekomen.. er zijn ZO veel goede snowboards these days, jeweet gewoon niet waar je moet beginnen met zoeken

    Die Great Women serie is wel vet, eigenlijk gewoon 2012 versie van de dudes. Voorkeur gaat dan wel richting de jackpot, dus iets meer freestyle gericht. Graphics van de jackpot vind ik juist wel vet. Jackpot heeft magnetraction. Is dat chill?
    Maargoed ik wacht sowieso nog en moet ook nog bij andere merken dan Yes gaan kijken (zo blijft kevin ook tevreden :p )

    #5746

    nincom
    Bijdrager

    Magnetraction, hate it or love it. Zolang het normale sneeuw is werkt het maar zodra het slushy word en zachter (spring-time of zomer gletscher) dan graaft het zichzelf in als je op je kanten rijd.

    Het beste zijn de test dagen, probeer het uit.

    30sept op de hintertux gletscher is een grote, veel merken zijn daar. Yes niet volgens mij maar wel rome, libtech, forum, burton, artec, ride, salomon, bataleon, en nog meer.

    #5747

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik heb en keer met magnatraction gereden en dat merkte ik pas nadat het naderhand verteld werd.

    In nederland zijn ook voldoende testdagen 😉 Lijkt me wat handiger dan een testdag in hintertux.

    #5748

    manuel
    Bijdrager

    En hoe reed dat dan kevin…?

    Ja ik ga dan sowieso hier in NL testdag(en) doen!!

    #5749

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je mijn eerste zin leest zegt het genoeg toch? Ik merkte er vrij weinig van. Maarja ik rij nu een jaar rocker en reed laatst op een camber en ook dat merkte ik niet.

    Magnatraction is verzonnen om met botte staalkanten toch grip te hebben op ijzige pistes.

    Ik geloof dat er in September/Oktober een testavond is in Sneeuwattractiepark Skidome.

    #5750

    nincom
    Bijdrager

    Nadeel van testdagen in nederland is dat de sneeuw in een hal toch heel anders is dan op een berg.

    Ik zie zoveel meer voordelen aan testen op echte sneeuw en op een berg dan in een vriezer.

    Na max. 200 meter is de piste voorbij, kan jij dan je board testen of hij klappert en nog controleerbaar is op hoge snelheid? Kan je testen hoe goed hij op zijn kant blijft? Kan je de float testen? en zo kan ik nog 10 andere voorbeelden geven waarom testen op een gletscher zoveel beter is dan indoor.

    Niks gemerkt van magentraction en camber? Ook indoor getest?

    #5751

    outblaze
    Bijdrager

    Wou nog even iedereen bedanken voor het advies ik heb de k2 raygun gehaald met burton custom bindingen en celsius schoenen vrijdag gaan we er even lekker mee spelen :woohoo:

    Groetjes delano

    #5752

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”nincom” post=2238]Nadeel van testdagen in nederland is dat de sneeuw in een hal toch heel anders is dan op een berg.

    Ik zie zoveel meer voordelen aan testen op echte sneeuw en op een berg dan in een vriezer.

    Na max. 200 meter is de piste voorbij, kan jij dan je board testen of hij klappert en nog controleerbaar is op hoge snelheid? Kan je testen hoe goed hij op zijn kant blijft? Kan je de float testen? en zo kan ik nog 10 andere voorbeelden geven waarom testen op een gletscher zoveel beter is dan indoor.

    Niks gemerkt van magentraction en camber? Ook indoor getest?[/quote]

    Ik rij alleen maar indoor. Ik sta zo’n 5 dagen per week in de koelkast. Leuk als het je werk is 😉 En van alle boards die ik heb ik/krijg heb ik er wel eentje getest. Simpel, zoek iets waarvan je denkt dat het wat is en verder niet te moeilijk doen. Beetje boarder kan overal mee overweg.

    Float testen op een gletscher is hetzelfde als haasje over op de snelweg.

    #5753

    nincom
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=2240]
    Float testen op een gletscher is hetzelfde als haasje over op de snelweg.[/quote]

    Genoeg afdaling op de gletscher waar geen gletscher spleten zijn, moet je alleen weten welke.

    #5754

    dyck
    Bijdrager

    [b]Lengte: 175 cm[/b]
    [b]Gewicht:79 kg[/b]
    [b]Schoenmaat: 42[/b]
    [b]Discipline:both[/b]
    [b]Voorkeur voor merk:neither[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:neither[/b]

    Hallo iedereen,

    Ik heb mijn oog laten vallen op een board van technine: Mass Appeal. Iemand ervaring hiermee of die mij kan vertellen of dit een goeie is en waarom juist?

    Grtz,

    #5755

    nincom
    Bijdrager

    Ligt eraan wat je ermee wilt doen.

    #5759

    avoriazzz
    Bijdrager

    een goed board is zo niet te zeggen idd,
    Natuurlijk de eerste en voor sommige confronterende vraag, hoe goed ben je? hoeveel sneeuwweken op een board heb je er al op zitten?
    Dan, voor als je wat beter bent, wat wil je ermee doen?
    Een super park board is waardeloos als je een poederrijder bent.

    Als je deze vragen ff beantwoord is het een stuk makkelijker om je advies te geven.

    Ben niet bang om te zeggen dat je amper ervaring hebt, ik kocht mijn eerste boardje ook al na 3 sneeuwdagen, maar ik ben af en toe ook niet helemaal 100%

    #5761

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat zijn de dingen waar we wel wat mee kunnen. Als zou ik mezelf niet om te vermelden dat park boardjes (mits rocker) het heel goed doen in de poeder 😉

    Het is vooral hoe goed je bent en wat je ermee wilt.

    en Technine is wel de GHETTO spulletjes in de boardwereld :p

    #5762

    avoriazzz
    Bijdrager

    haha, jonge ik probeer het een beetje simpel te houden, ga je meteen termen er in gooien waar een rookie bang van wordt 😛

    Maar ik moet je gelijk geven, Dyck (dick??) go GHETTO!!!!

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.