Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #5711

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat betekend dat je inserts (gaatjes waar je binding op vast komt) iets naar achter staan. Anders even google, daar vind je wel een mooie duidelijke beschrijving 😉

    Ben nu nog niet wakker genoeg om het duidelijk uit te kunnen leggen XD

    #5713

    avoriazzz
    Bijdrager

    mijn eerste boardje was ook een directional board. dat betekend dus dat die meer ontworpen is om één kant op te gaan. net zoals bij ski’s zeg maar.
    je kan er ook de andere kant mee opgaan, maar als je eenmaal gaat freestylen merk je dan wel dat dat niet prettig rijd.
    omdat je nog net begint met boarden is een directional board eigenlijk gewoon prima/perfect. zoals kevin ook al zei. als je begint kan je beter een iets korter board nemen. ik zou rond de 156/158 gaan zitten, want dat draait allemaal wat makkelijker en omdat je gewoon echt alles wilt leren is dat een stuk eenvoudiger. langere boards beginnen op snelheid niet te ”klapperen” want je hebt met korte boards vaak dat als je echt hard gaat dat ze dan zenuwachtig worden en het niet meer stuurt zoals jij het wilt. daarom kopen mensen als ze eenmaal goed kunnen boarden en veel piste en of piste pakken de hele dag vaak een wat langere.

    de eerste week in de sneeuw zal er toch relatief rustig uitzien, de eerste dag is vallen en opstaan, de 2e dag begin je het al leuk te vinden en de rest van de week kan je blauwe pistes goed af komen en kan je gewoon werken aan het lekkere boarden. dus aan een funpark hoef je echt nog niet te denken, dat komt bij de meeste pas na zo’n 5 weken snowboarden ofzo dat dat een beetje interesant wordt.

    Je boots zijn denk ik wel een van de belangrijkste boardspullen voor jou. want je boots moeten gewoon gewoon lekker zitten, lekker warm en goed om je voet. als je echt last van je poten krijgt tijdens het boarden kan dat echt de pret bederven. dus die moet je gewoon even gaan passen in een winkel en even op rondlopen. koop niet alles meteen omdat de verkoper erbij staat, maar doe het gewoon ff rustig aan, je hebt nog ff.

    #5714

    outblaze
    Bijdrager

    ok bedankt voor de info ik ben vanmiddag even bij het boardje wezen kijken en wat meerdere boardjes gezien en uitleg over gehad en denk toch dat het dan de k2 gaat worden. En dan neem ik waarschijnlijk ook gelijk de bindingen mee maar ga er eerst nog een nachtje over slapen haha. schoenen zal nog wel een probleem worden omdat de maat 46 overal uitverkocht zijn…

    #5717

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Staar je ook niet blind op 1 merk 😉 Bindingen kan je beter gelijk met je schoenen halen of pas als je schoenen hebt. Dit ivm met de juiste maat binding!

    #5719

    outblaze
    Bijdrager

    Oke en het lamar boardje hoe denk je daar over? deze hadden zehelaas niet liggen wel nog een nitro magnum dacht ik maar die was wat minder vriendelijk even kort gezegd.

    #5720

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ben niet bekend met lamar. Zegt me vrij weinig.

    #5721

    avoriazzz
    Bijdrager

    Ik ken lamar van de tour de france volgens mij, die maakte van die kekke tijdrithelpies. In de sneeuw heb ik er nog nooit van gehoord.
    maarja, mijn eerste board was een generics. Ik heb er daarna nooit meer wat van gehoord en om te beginnen was het echt een lekker ding

    #5736

    manuel
    Bijdrager

    [b]Lengte: 1.80m[/b]
    [b]Gewicht: 74 kg[/b]
    [b]Schoenmaat: 44-45[/b]
    [b]Discipline:[/b] Freeride/Freestyle
    [b]Voorkeur voor merk: [/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Twintip. Rocker is een pre

    Zoek een nieuw boardje. Ga as winter op seizoen en rij nu nog een 2006 Rossignol Sultan 156. Wat een prima board was om mee te beginnen. Maar nu wordt het allemaal wat serieuzer, en dus mooi een nieuw board voor aankomend seizoen. Wil vooral mn park (met name kicker, in iets mindere mate rail) en powder/offpiste skills verbeteren.

    Budget 300-400 euro.

    Board moet eigenlijk stabiel blijven bij aanrijden van kickers maar ook weer niet te stijf, er moet ook gejibt en gebutterd worden natuurlijk. Ik doe rails iets minder maar wil wel graag een twintip want die directional wat ik nu heb vind ik niet zo chill voor rails/boxen (met boardslides vooral)

    Heb eigenlijk nog nooit andere boards gereden, wel even op een Rome Graft Rocker van een vriend gereden en merk wel meteen het verschil, super chill boardje, dus rocker is een pre, maar TBT van Bataleon lijkt me ook wel wat (is het ook wat?)

    Board moet dus twintip maar wil ook dat ie lekker float in de poeder! Dus eigenlijk all mountain.

    Punt is eigenlijk dat je een beetje overspoeld wordt door alles wat er nu op de markt is. Bijv Bataleon Riot leek me wel wat. Of de F2 Random maar weet niet veel van dat merk eigenlijk.
    YES The Great Dudes of History is eigenlijk wat ik zoek. Maar volgens mij nergens zo 1,2,3 te verkrijgen, op internet zie ik rond de 400 dollar dat zal in europa dan wel ongeveer 400-500 euro zijn, dus boven budget, maar er zijn vast wel meer van datzelfde soort boards maar cheaper!?

    Bvd!

    #5737

    nincom
    Bijdrager

    http://www.hot-zone.tv/en_GB/dstore/shop/brands/Yes/Yes_The-Dudes-159/40753/?cname=Snowboards&scname=All-Mountain-Freestyle-Rocker

    Daar staat nog een 159 te koop. misschien qua lengte om te jibben iets te lang maar als je een goede allround board wilt hebben waar je ook mee poeder kan rijden, stabiel blijft op hooge snelheid en kicker wilt rijden een prima keuze.

    En dat voor 315 euro.

    #5738

    manuel
    Bijdrager

    Ah thanks voor reactie, maar balen dat t 159 is :(:(:( te lang in my opinion..

    weet jij/iemand anders misschien nog andere boards uit die categorie?

    #5739

    nincom
    Bijdrager

    Te lang?
    Je bent 180 toch? het board is 21 cm korter dan dat jij bent. Dan zou hij ongeveer tot je kin moeten komen. En tot je kin is goed tenzij je echt een rail board wilt hebben.

    Andere opties:
    K2 Fastplant 154 – Onbreekbaar board (5 jaar garantie), board waar je vele kant op kan, boxen, kicker en poeder. Qua flex is hij iets soepeler dan the dudes.
    http://www.hot-zone.tv/en_GB/dstore/shop/snowboarding/Snowboards/Park-Urban-Rocker/K2_Fastplant-154/37918/

    Rome MOD 156 – Ook een veelzijdig board, camber wat je meer stabiliteit geeft bij het landen van kickers en iets stijver dan the dudes.
    http://www.hot-zone.tv/en_GB/dstore/shop/snowboarding/Snowboards/All-Mountain-Freestyle/Rome_MOD-156/38855/

    Forum Scallywag 158 – Kan je ook alles mee, qua flex soepeler dan the dudes, volledige rocker. lekker om mee te jibben op de piste en in het park.
    http://www.hot-zone.tv/en_GB/dstore/shop/snowboarding/Snowboards/Park-Urban-Rocker/Forum_The-Scallywag-158/36405/

    #5740

    manuel
    Bijdrager

    huh ik had al geantwoord maar de reply staat er niet bij, wtf?

    Maargoed, die Scallywag is volgens mij wel een echt park board hoor. Rome Mod lijkt me ook wel een chille! En die Fastplant lijktme ook teveel park!?

    Ja ben 180… Maar ik twijfel nog wel sterk over die Dudes. Ik denk het beste is dat ik gewoon wacht tot sept/okt want dan komen er weer YES boards in de Blue tomato shop (zeiden ze) dus hopelijk een 156..

    #5741

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Kijk je minder scheel op merken. Voor jou lengte zou ik rond de 155/157 gaan kijken 😉

    Ik ben ergens tussen de 175 en 180 en rij een 152. Ideaal om mee te springen en te railen.

    #5742

    manuel
    Bijdrager

    O ik staar me niet blind op 1 merk hoor maar sommige merken hoor je gewoon minder van.
    Trouwens zag op wepowder datje op seizoen gaat, weet je al waarheen? Ik ga ook :):)

    #5743

    nincom
    Bijdrager

    Je vroeg of ik nog andere ideeen had voor een soortgelijke boards, the dudes is aardig veelzijdig maar is niet echt een rail board.

    Volgend jaar komt er geen Dude Series uit maar een Women series, helaas niet in een 156 maar wel in een 155 en 158.

    Wat ook een optie is, (als je bij yes verder kijkt) is de Jackpot. Nieuw board, meer freestyle gericht dan the dudes en verkrijgbaar in een 156. Qua graphics niet het mooiste board, imo.

    The Women Series:
    http://img842.imageshack.us/img842/3152/boardscreen.jpg

    The Jackpot: http://www.youtube.com/watch?v=40d3ml66M2c

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.