Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #5300

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Op welke rainbow? De gele of oranje? :p

    #5301

    dusky
    Bijdrager

    Het valt me trouwens op hoeveel boarders er hier ineens naar Skidome gaan. 😛 We moeten een keer afspreken dat we met zo veel man mogelijk kunnen gaan.

    #5309

    bartgraaf1
    Bijdrager

    haha ,, ( gele :blush: ) ik bak <– k board pas 2 jaar en pas 4/5 x in skidome geweest dus als k mazzel heb lukt me dat 3-tje op de gele 😉
    Ik ga dit weekeind trouwens weer ,, denk ik ( nog met me oude board )

    #5334

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik board pas 2,5 jaar :p

    Gewoon veel oefenen dan komt het allemaal wel. Die gele rainbow is leuk om overheen te springen en em dan toch nog even aantikken met de tail of nose of een soort 5-0 maken met nosegrab :p

    #5337

    bartgraaf1
    Bijdrager

    haha .. Klinkt leuk die soort 5-0 😛 Ik Wil zeker meer gaan oefenen, ik heb die 180 en 360 op rainbow ook in een uurtje geleerd dus k zie wel hoe t loopt ,, 😉

    Maar ik zie mensen daar echt de meest zieke dingen doen dus k voel me dan altijd weer wat minder :dry:

    #5361

    eegee
    Bijdrager

    je moet ergens beginnen ja 😉 wat is een 5-0?

    ik heb nog ff gemeten, de inserts zitten precies even ver van beide kanten af, ideaal voor switch rijden.

    #5362

    avoriazzz
    Bijdrager

    een 50/50 over een box (of rail) en dan gewoon op de tail butteren, mensen taal: met je board gewoon in de rijrichting over de box glijden en dan de voorkant van je board omhoog laten komen door op de achterkant van je board te hangen

    typ voor de toekomst: typ de trick naam + snowboard in op google video en je vind bijna elke variant van die trick en vaak meteen tips erbij hoe je ze het best kan doen

    #5364

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Butteren is wat anders, je bedoelt eerder een tailpress dan 😉

    #5366

    dusky
    Bijdrager

    Jongens, er is ook een tips en tricks board: http://www.ultimate-snowboarding.com/forum/Tips–tricks

    Gelieve daar verder te gaan en hier on topic te blijen. 🙂

    #5384

    xypes
    Bijdrager

    Dag mensen, ben hier nieuw en had eens wat vraagjes.
    Ik ben nu pas aan het snowboarden en heb al wat lessen gehad.
    Nu de snowboards in indoorbanen (Peer en Landgraaf) zijn maar slecht en glije niet goed omdat deze niet gewaxed worden en nu wou ik graag zelf een board kope.

    Maar weet niet of ik nu een nieuw of 2dehands zou kopen en later een ander bord kopen? Of 2dehands board en over jaar of 2 een goed board kopen en nu al gewoon bindingen kopen, of op ebay?

    Heb gezien dat bv: ride DH’s best goeie boarde zijn?

    Lengte: 172
    Gewicht: 80kg
    Schoenmaat: 40-41
    Discipline: ?
    Voorkeur voor merk: geen voorkeur, gewoon geen slechte dingen
    Voorkeur voor vorm: ?

    Dus wat zou ik dan kopen nieuw of 2dehands en wat voor boarden zijn goed of maakt dit niet superveel uit?
    Ik moet dus snowboard, bindingen en zou ik boots kopen of niet?

    aLvast bedankt

    #5385

    bartgraaf1
    Bijdrager

    Hee,

    Ik zou als ik jou was niet gelijk aan een nieuw board beginnen ,,
    En als je het wel doet, zou k niet naar intersport of zoiets gaan want daar hebben ze (bijna) alleen maar dure of slechte dingen, dus gewoon een oardschop bij jou in de burrt ofzo ,,
    Gewoon een goed 2e hands board zoeken en een setje leuke bindingen en of schoenen kan ook, is misschien wat goedkoper?
    Als je trouwens wat gaat zoeken moet je vooral kijken naar je gewicht en wat minder naar je lengte 😉
    PS: Ik heb nog wel een goed board liggen, roep maar als je interesse hebt. Mvg Bart

    #5387

    xypes
    Bijdrager

    [quote=”bartgraaf1″ post=1855]

    PS: Ik heb nog wel een goed board liggen, roep maar als je interesse hebt. Mvg Bart[/quote]

    JA, stuur maar een pm.
    Leraar zei bordje van 154-156 da da perfect was dusja 🙂
    Kan een board krijgen van APO (redelijk goed) voor 60€ maar dan nog geen bindingen. Maar heb altijd interesse.

    En 2dehands, heb je nog forums/sites waar deze opstaan, op marktplaats en 2dehands staan er niet echt zoveel dusja 😀

    EDit: http://www.2dehands.be/sport-fitness/wintersport/snowboarden/apo-snowboard-86934641.html (das het bordje van ne maat)

    #5547

    r1mario
    Bijdrager

    Hee mensen,

    Ik zal me eerst effe voorstellen,mijn naam is mario en ben zo een 6 weken begonnen met snowboarden en raak er aardig verslaafd aan. Ik wil een eigen board gaan aanschaffen en heb er 1 op het oog. Het gaat om de rossignol one mag (zoals de titel al doet vermoeden)en ik heb wat bragen hierover.

    Ik ben 1.77m lang en weeg 76 a 77 kg. Ik wil een board dat allround is dus leek mij de rossignol one mag geschikt. Is dit ook zo of raden jullie een ander board aan? Zou een 1.57m lang rossignol one mag goed voor mij zijn?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Gr mario

    #5555

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Voor allround is dat wel een mooie maat. Wil je gaan freestylen, dan raad ik korter aan. Wil je dit niet dan rond de 1.55/1.60 zoeken 😉

    Ik heb btw nog een Burton Elite 158 staan. All mountain twinshape. Misschien is het wat. Staat geloof ik voor 70 op marktplaats, daarvoor mag die ook weg.

    #5571

    nilas
    Bijdrager

    Na een vijftal jaren snowboarden is het eens tijd een deftig board aan te schaffen 😀 ik heb jammer genoeg niet veel verstand van de verschillende merken ;/ de Burton Custom lijkt me wel goed, maar als iemand een betere suggestie heeft?

    [b]Lengte:[/b] 190
    [b]Gewicht:[/b] 74
    [b]Schoenmaat:[/b] 46
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] /
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] /

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.