Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #4890

    sicco
    Bijdrager

    Heb je een click met een bepaald merk? Dat maakt het soms makkelijker om tussen de vele merken te vinden wat je zoekt. Ben inderdaad ook begonnen met een 2e hands Burton vanwege de kwaliteit, maar overgestapt op Flow omdat ik daar meer gevoel bij heb. Beetje scene verhaal en innovatieve techniek natuurlijk, maar daar moet je van houden.

    #4895

    ted-h
    Bijdrager

    [quote=”MCsnowboard” post=1337]Thanks voor je reactie!

    Ik zat te denken aan € 200,- excl. boots. Een tweedehands board is ook prima wat mij betreft.

    Ik heb gehoord dat de rocker boarden in de bochten weer een stuk minder zijn, had je daar ook last van?[/quote]

    Eigenlijk niet! hangt ook een beetje af van de stijheid.
    Ik draai prima bochtjes hoor!

    #4973

    kvei
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 168
    [b]Gewicht:[/b] 50 KG
    [b]Schoenmaat:[/b] 42 2/3
    [b]Discipline:[/b] ben nu paar maandjes bezig maar kben zeker dat ik richting freestyle wil
    [b]Voorkeur voor merk:[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b]

    #4983

    renep
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 193
    [b]Gewicht:[/b] 90
    [b]Schoenmaat:[/b] 46,5
    [b]Discipline:[/b] Freeride/Freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b]burton
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] rocker

    ben opzoek naar een boardje erbij,
    heb nu een burton custom x wide,
    en wil nu een beetje meer freestyle boardje erbij.
    maar weet niet in welke lengte ik deze het beste kan zoeken…..
    hoeft niet perse een burton te zijn, ben alleen wel geintereseerd in de v-rocker…

    #4989

    rinus
    Bijdrager

    Niet dat ik tegenwoordig met al die Rocker enzo nog verstand van zaken heb (laat staan dus veel advies kan geven), maar ik vond de vorige opzet van de adviezen toch een stuk makkelijker, gewoon één per topic.

    #4994

    avoriazzz
    Bijdrager

    jhaa idd, zoals ik al aan het begin van de nieuwe site heb gezegt is het zo te onduidelijk, er gaat vanalles door elkaar en sommige vragen worden helemaal vergeten. dus plz doe gewoon 1 topic per vraag.

    thx alvast

    #4996

    disco
    Bijdrager

    Vind ik ook!

    #5002

    sicco
    Bijdrager

    Was dat een antwoord op één van de vragen? 😉

    #5019

    icy
    Bijdrager

    Lengte: 166
    Gewicht: 55
    Schoenmaat: 38
    Discipline: Freeride/Freestyle
    niveau: beginner
    Voorkeur voor merk: Nicecker divine, zie onderstaande link:
    http://www.nidecker.com/Divine.html?lang=en#Divine

    Welke lengte is voor mij het meest geschikt? 143, 147, 150, 154, 157

    Ik ga dit jaar voor de 3e keer op wintersport bochten gaan gewoon goed. Ik wil met name mijn board gebruiken voor tochten te maken etc. Ik wil niet perse super snel gaan of allerlei tricks uitproberen.

    Welke lengte kan ik dan het beste nemen 🙂

    Alvast bedankt!!

    #5069

    wessabee
    Bijdrager

    Lengte: 178
    Gewicht: 73
    Schoenmaat: 44
    Discipline: Freeride/Freestyle
    niveau: beginner
    Voorkeur voor merk: Niet echt een voorkeur, wel een kwaliteit board die wat langer mee kan.

    Ik zoek een board die zowel op de piste, maar ook in het park mee kan!

    #5118

    bartgraaf1
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 185
    [b]Gewicht:[/b] 65
    [b]Schoenmaat:[/b] 45+
    [b]Discipline:[/b] Freestyle / Jib – soepele flex
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Nee ..
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Rocker

    Welk board zou k kunnen kopen ?

    Ik had een rome garage rocker 154 (2011) en k2 www wide 153 (2011)
    de rome is geen wide dus mischien te smal ,,
    de www is echt heel soepel – mischien een beetje te voor kickers ?

    95% voor in het park ( dus ook kickers ) En af en toe was poeder en de piste om in het park te komen

    En k ga niet meer dan 400 euro uitgeven

    Thnx!

    #5153

    eegee
    Bijdrager

    Lengte: 180
    Gewicht: 70
    Schoenmaat: 43
    Discipline: freestyle/freeride
    Niveau: gevorderd
    Voorkeur voor merk: nope
    Voorkeur voor vorm: nope

    Hallo mensen, ik heb mijn oog laten vallen op een boardje van [b]Flow, de Verve 156.[/b] Is zeer geschikt voor zowel park als voor offpiste.
    Bij de intersport hebben ze deze week behoorlijk lekkere kortingen op alle boards en bindingen, dus dat kan mij een behoorlijke duit schelen.

    Er zit een standaard Flow binding bij het board maar die vind ik maar niks qua uiterlijk en heb ook altijd geboard met straps dus wil die traditie in ere houden.

    Mijn vraag hebben jullie ervaring met of een mening over dit boardje of kunnen jullie mij iets anders aanraden?

    #5154

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Heb ik je dit board al niet via msn aangeraden? :p

    De verve is een fijn board om mee te freestylen. Het is ook niet voor niets een freestyle board. Offpiste heb ik er nog weinig poeder ervaring mee, maar dat zit ook wel snor door de rockershape.

    De bindingen die op de verve zitten, zijn de vanuit Flow bijpassende bindingen. En omdat het uiterlijk niet zo super is, wil niet zeggen dat het niet goed is 😉

    De prijs voor de set is echt een goede want het board is 350,- en de set 400,-. Daar kan je eigenlijk niet voor tobben.

    Ik rij dit board nu zelf al vanaf begin dit seizoen en ben er goed over te spreken.

    #5156

    eegee
    Bijdrager

    Haha nee volgens mij niet.. wist helemaal niet dat je die zelf ook had man. Wou je nog wel aanspreken hierover en over hoe je vakantie in Tignes was natuurlijk.

    Over de bindingen; ik zou inderdaad niet weten of de bijpasssende bindingen niet goed zijn maar bij de intersport zijn veel bindingen flink afgeprijsd dus is het interessant om een andere binding te kopen en daar een prijs voor te maken met de verkoper omdat ik die standaard gewoon niet mooi vind. Heb jij wel de bijpassende flow bindingen dan? Zo ja wat vind je daarvan? Verder heb ik nog nooit met flow bindingen geboard, hoor dat ze over het algemeen gemiddeld wat stijver zijn dan burton bindingen (zei een verkoper) dus leek het me verstandiger om straps te kopen omdat ik daar wel ervaring mee heb.

    #5160

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Sommige verkopers moeten echt hun mond houden XD

    De bijpassende bindingen bij de verve zijn de witte/groene bindingen van de set zoals te koop. Ik heb de NXT AT-SE op mijn board, zijn kwalitatief een heel stukkie beter, maar de prijs is daar ook naar.

    Een stijve bindingen is niks mee, heb zelf altijd stijvere gehad en icm een slapper board is zo chill. Popt en presst als een malle.

    Tegenwoordig doen de flow bindingen niet meer onder aan straps qua afstel mogelijkheden en het gebruiks gemak van instappen, vast doen en klaar is ideaal.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.