Home Forums Algemeen Algemeen wat doe ik fout?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 3 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #6128

    larson01
    Bijdrager

    :S
    hey,ik ga nu voor de derde keer boarden en heb sinds kort eigen board maar heb last met bochten nemen.Heb het gevoel dat achterkant telkens wat doorgaat waardoor ik snelheid verlies met vorige board nooit gehad,was wel iets kleiner.Kan het daar aan liggen of doe ik zelf iets fout(zal wel)

    #6129

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Beter op z’n kant zetten. Als is dat maar een gok want zonder beeld kun je er natuurlijk weinig over zeggen 😉

    #6130

    larson01
    Bijdrager

    Maat zei iets over pompen of dat ik te lang men gewicht naar voor leg. Of staan men bindingen te ver naar voor

    #6132

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Kent hij het spreekwoord wat over een klok en een klepel gaat?

    Je nose binding tail verhouding is altijd gelijk(freestyle) of de nose is langer. Als je nose korter is staan je bindingen verkeerd.

    Met snowboarden leun je meer op je voorste been dan op je achterste. Ga jij achterop leunen verlies je de controle een stuk makkelijker.

    Dat wat jou probleem is heeft niks met deze dingen te maken. Enige wat ik erop kan zeggen is als je in een Indoorhal komt om is een leraar erop aan te spreken en wie weet heeft tie tijd voor je om is te kijken. Want zo op je beeldscherm kan het vanalles zijn 😉

    #6134

    larson01
    Bijdrager

    kan ook niet aan bindingen te dicht staan?meet ik van center naar center of er tussen?

    #6138

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Zoals jij omschrijft rutsch je je bochten ipv te sturen. Gebrek aan op zn kant zetten of techniek 😉

    Bindingen meet je van disc center naar disc center of disc center naar nose/tail.

    #6152

    larson01
    Bijdrager

    Ben naar winkel geweest met board. Man zegt”wow,this got to at least 15 y old”en veel te stug en is een wide met schoenmaat 42 zeker niet vn doen.

    #6154

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Een oud board wil nog steeds niks zeggen. Ik heb een tijdje op een 15 jaar oud Oxbow board gereden. En dan daar zou ik zo een rail of een kicker mee rijden.

    Neem nou maar van mij aan dat het niet aan het materiaal ligt en als dat het wel doet heb je geen scherpe staalkanten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.