Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Tweede bord kopen

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  maarten-s92 11 jaren, 1 maand geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #6768

    maarten-s92
    Bijdrager

    Dames en heren,
    Na een aantal jaren ben ik zo ver om een tweede bord aan te schaffen. Momenteel board ik op een http://www.sportsgearguide.com/scripts2006/productVmoreinfo.asp?Product=Snowboard&ID=192&Value=Scott Scott Nitrous 167 een heel leuke plank maar wel enorm vermoeiend en totaal ongeschikt voor park oid.

    Nou wil ik een extra board kopen die het boarden een stuk minder vermoeiend maakt en mij wat speelruimte geeft.

    Zelf dat ik te denken aan een Bataleon Whatever 158w. Maar ik vind de 2013 echt foei lelijk (slecht excuus I know). Ik ben dan ook lang opzoek geweest naar een 2012 model maar die zijn nergens meer te krijgen.

    Mijn lengte is :191
    Ik weeg :77 kilo
    en heb schoenmaat: 46
    Hebben jullie wat tips voor mij?

    #6769

    maarten-s92
    Bijdrager

    Volgens mij ging het niet helemaal goed hierboven dus nog maar een keer.

    Dames en heren,
    Na een aantal jaren ben ik zo ver om een tweede bord aan te schaffen. Momenteel board ik op een http://www.sportsgearguide.com/scripts2006/productVmoreinfo.asp?Product=Snowboard&ID=192&Value=Scott Scott Nitrous 167 een heel leuke plank maar wel enorm vermoeiend en totaal ongeschikt voor park oid.
    Nou wil ik een extra board kopen die het boarden een stuk minder vermoeiend maakt en mij wat speelruimte geeft.

    Zelf dat ik te denken aan een Bataleon Whatever 158w. Maar ik vind de 2013 echt foei lelijk (slecht excuus I know). Ik ben dan ook lang opzoek geweest naar een 2012 model maar die zijn nergens meer te krijgen.

    Mijn lengte is :191
    Ik weeg :77 kilo
    en heb schoenmaat: 46
    Hebben jullie wat tips voor mij?

    #6773

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Bericht gefikst. Je url code werkte niet goed, nu ook niet zoals je bedoelde maar komt op hetzelfde neer.

    #6774

    maarten-s92
    Bijdrager

    Bedankt! Nu hopen dat iemand me nog kan helpen;)

    #6776

    rinus
    Bijdrager

    Je hebt met maa t46 sowieso een wide nodig, zoals je zelf al aangaf met die Bataleon. Je geeft aan dat je wat meer wilt spelen. Dan is 158 wellicht nog wat lang, ook met jouw gewicht. Je zou een paar centimeter korter kunnen gaan en voor de snelheid/pisteracedagen je Scott kunnen blijven gebruiken. De Bataleon ga je in de poeder waarschijnlijk ook wel waarderen als ik m’n vrienden mag geloven. Daarvoor zou je dan wel weer de 158 kunnen nemen, voor iets meer drijfvermogen.

    M’n vriendin heeft laatst een Bataleon Distortia gekocht en heeft van de volle twee weken wintersport maar twee dagen op haar all mountain raceplank geboard en sprak er zelfs over om m te verkopen. Dus wellicht is Bataleon voor jou ook helemaal de shit en sta je niet meer op die Scott. Heb je wel eens Bataleon getest? Want aan de andere kant hoorde ik ook van mensen die het geprobeerd hebben op TBT en er snel van teruggekomen zijn.

    #6777

    maarten-s92
    Bijdrager

    Rinus,

    Nee ik heb nog nooit een Bataleon getest. Ik vertrek over 1.5 al op wintersport en ben nu dus best hard opzoek naar iets extra’s.
    Mijn vraag was ook meer of iemand nog iets anders wist dan de Bataleon, of dat iemand nog ergens een 158w uit 2012 had liggen.

    #6779

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Gezien je lengte zou ik zeker niet korter dan 158. Zorg dat het board in de buurt van je kin zit.

    Bataleon rijdt opzich wel fijn, alleen zeker even wennen. Je moet verder kanten om contact met de staalkant te krijgen. Offpiste is zonder moeite bochtjes draaien en doen.

    #6780

    maarten-s92
    Bijdrager

    Hebben jullie nog andere merk en model suggesties?

    #6781

    maarten-s92
    Bijdrager
    #6782

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Weet je al wat je graag zou willen doen. Je wilt wat ruimte om mee te spelen.

    Wil je trucjes op de piste doen?
    Buiten de piste?
    Het funpark in?
    – Rails?
    – schans?

    Als je het niet helemaal weet is de salomon wel een fijn board denk. Wel wat stijf, maar gezien de prijs een goed board om vandaar verder te beslissen wat je uiteindelijk wil.

    Als ik het zo lees is een flat-out camber wat (denk ik) een snowboard is die tussen camber/rocker in zit en dus tussen de bindingen gewoon plat. Dit is fijn op rails/boxen en door de stijfheid ook prima op de grotere schansen.

    #6783

    maarten-s92
    Bijdrager

    Kevin,
    Het gaat mij er voornamelijk om dat ik een plank heb die niet te vermoeiend is bij slechtere sneeuw condities. Mijn scott is namelijk een heerlijke plank zolang de sneeuw maar perfect is.
    Daarnaast vind ben ik voornamelijk iemand die wat trucjes op de piste wil doen maar af en toe schans ook wel wil pakken. de stijfheid van het bord spreekt me idd wat tegen (ivm butters etc).
    het echt hoge snelheids werk is ook niet meer nodig aangezien ik de scott al heb. Is er misschien een model wat mijn eisen een beetje raakt?

    #6784

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Er zijn zoveel snowboards die geschikt zijn. Dan zou ik opzoek gaan naar een flex 3/4(op schaal van 10, flex 2 op schaal van 5) snowboard met een lengte tot aan je adamsappel ongeveer.

    Een rocker board met de bovengenoemde flex kan je wel leuk met butteren en fatsoenlijk schansen springen. Speels genoeg om lekker mee te boarden en niet te vermoeiend.

    #6785

    maarten-s92
    Bijdrager

    Thanks, Ik denk dat ik toch voor tbt ga. Ik heb besloten de aanschaf nog 1 jaar uit te stellen en deze vakantie een board van een vriend van mij te lenen. Dus kan alsnog op vakantie met een camber en een rocker. Verder ga ik kijken of ik deze vakantie ergens op een tbt board kan boarden zodat mijn ik mijn keuze goed kan verduidelijken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.