Home Forums Algemeen Algemeen Trip Tip 2011

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  r1mario 12 jaren, 7 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #5817

    avoriazzz
    Bijdrager

    Waar gaat de reis deze winter heen??
    Deze winter naar polen, zweden of zelfs over the atlantic ocean naar een ver oord, Of terug naar de basis, oostenrijk, zwiterland of viva la france?
    De dikste parken bezoeken, of de mooiste lijnen rijden in de ongerepte natuur. Waar ga je deze winter crashen om de volgende dag hikend of met de lift de berg op te gaan?? Heb je nog tips waar iedere boarder minstens een lijn moet hebben gereden, Of heb je geen flauw idee waar je nou juist deze winter moet gaan boarden.
    This is the place to be!!

    Ik vertrek deze winter zoiezo met de kerst voor een weekje met mn ouders en wat vrienden naar mijn spot waar ik minstens 1x in de 2 jaar moet zijn geweest, Chatel. Chatel is een relatief klein dorp 1,5 uur rijden vanaf Genève en een half uurtje van de snelweg.
    Het ligt in het enorme skigebied Portes du Soleil, dat 650 km aan piste heeft, 9 funparken, waaronder ook Burton’s Stash park, een funpark opgebouwd uit enkel natuurlijke middelen, en er zijn talloze mooie ofpiste mogelijkheden. De pistes zelf zijn ook mooi en worden in het hoogseizoen altijd prima geshaped. Dus zo erg is het niet als je je af en toe tussen de stervelingen moet begeven om naar die ene plek te rijden.

    In chatel zelf is een funpark, maar meestal vind ik het een minder chill park, want de kickers hebben echt schep take-offs, waardoor je ze niet echt lekker kan nemen, maar das mij mening, misschien zijn er mensen die er van houden.
    Mijn favoriete spot in het gebied is en blijft Avoriaz, vroeger was ik er al aan verslaafd, dus toen ik US joinde en een jaar of 13/14 was, was het 1e dat in mij opkwam: AVORIAZZZ!!!! Maar zeg maar gewoon Jules 🙂
    Avoriaz is een ”dorp” op een soort plateau in het gebied. het ligt op 1800 meter, terwijl de meeste andere dorpen van het gebied op +/- 1200 meter liggen.

    In Avoriazz zijn 3 funparken. het 1e en meest toegankelijke ligt boven in avoriaz. Je Komt er gelijk bij uit als je uit de lift stapt als je vanuit Chatel komt, dat 1 dal verder ligt. Om die reden staan er ook vaak veel mensen te kijken bij het park, maar gelukkig is er wel een hek bovenaan gezet, waardoor ze niet allemaal in het park staan, maar echt er boven blijven.
    Het park heeft veel chille mini kickers en nog een paar boxen en rails. HET park van Avoriaz ligt aan de andere kant van Avoriaz iets de berg op. Hier zijn echt mega kickers en mooie rails. Ook al ben je een beginner in het freestylen, het is al super ver om er eens te gaan kijken, want je krijgt alleen maar meer zin om die 540’s te oefenen.
    Het 3e funpark is the stash van burton dat op de weg terug naar Chatel ligt als je van Avoriaz komt. Kijk maar ff op google, dan loop je al warm.

    Als je een poederfanaat bent is portes du soleil ook echt een place to be. Er zijn in het hele gebied wel mooie three runs te vinden. Ik heb zo niet echt een favoriete spot. Het ligt heel erg aan de sneeuwcondities waar je de mooie lijnen kunt rijden, maar als je in de lift zit zijn er in 5 minuten al runs te visualizeren om je vingers bij af te likken!

    Dit was mijn Trip Tip, Ik hoop dat je er iets aan hebt! Het was ook een beetje een voorbeeld van hoe ik het item in gedachte heb.
    Who’s next?

    #5819

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dan wordt portes du soleil iets wat ook op mijn to do list gaat komen. Al is het alleen al vanwege het stash park.

    #5820

    avoriazzz
    Bijdrager

    wel een tip als je ook echt voor de stash komt. Ga buiten in het seizoen.
    Het park is zoals je denk ik al weet een three run met park er in. Veel kinders met hun ouders denken dan ook dat het een familie aangelegenheid is…
    Buiten het seizoen en vooral als er net een flinke dump is gevallen is het echt een walhalla, maar tijdens het seizoen zijn bijna alle aanlopen kapot gereden en staan complete gezinnen aan het eind van elke ”box” te wachten.
    of als je toch in het seizoen moet gaan, ga meteen om 8u op pad en direct naar de stash, dan valt het nog best mee, dan heb je dus als er geen nieuwe dump ligt alleen maar dat de aanloop wat lastiger is.

    #5830

    dusky
    Bijdrager

    Ik wilde als het even kan ook naar Portes du Soleil. :+ En aan jouw verhaal te horen wordt dat dus naar Chatel. Hoe zit het daar met prijzen eigenlijk?

    #5831

    avoriazzz
    Bijdrager

    wij boeken altijd via agencecruz.com Dat is een organisatie die vanuit chatel zelf opereert, dus je hebt geen kosten van reisorganisaties, alleen de eigenaar en agence cruz zelf. De prijzen variëren heeeeel erg. ligt er maar net aan waar je ergens zit, in het centrum of er 500 meter vandaan, want dan zit je ook echt weg van het dorp en zit s’avonds ff door t dorp lopen er niet.

    Dit jaar zitten we met een 6 persoons appartement op de 2e etage met een best aardig uitzicht en 100 meter lopen van de bussen/bakker en cabinelift. daar betalen we dan rond de 600 euro voor 8 dagen, maar dat is dan ook de de week van oud en nieuw. dus echt hoge prijzen, de prijzen in het laagseizoen zijn echt heeeeel veel lager, maar dat kun je allemaal op die site zien.
    Tip bij het zoeken naar een plek in chatel, chaterl centrum, spreekt voor zich en 2e optie Linga, dan zit je 5 min met de bus rijden vanaf chatel, maar aan de overkant van de weg is de piste en lift naar boven, je hebt geen uitgaansgelegenheid bij de linga en de bus naar chatel rijdt tot 12 ofzo dacht ik.
    vanuit de linga ben je sneller in het grote gebied, of je moet gewoon vanuit daar 10 min doorrijden naar pre la joux waar je echt midden in het gebied staat. dus chatel centrum of linga.

    #5836

    dusky
    Bijdrager

    En in die 600 euro, zit daar ook al een reis bij inbegrepen? Of komt dat er ook nog bij?

    #5837

    avoriazzz
    Bijdrager

    nee 600 euro is alleen het appartement. skipas 6 days adult 216 € kids(15) 162 € Youth (19) 194 € .
    Ik keek net even op de site en als je vanplan bent er langer te gaan zitten, seizoenspas is voor 350 euro als je hm voor 1 september online koopt.

    buiten het seizoen zijn de appartementen best goedkoop, dan zijn er niet echt veel mensen in t dorp en hebben ze lieven iemand voor wat minder geld er in zitten en dus iets verdienen dan helemaal niets.

    de reis is iets van 870 km via zwiterland, dus je moet wel die sticker hebben.

    Ik keek net ff en het appartement voor 6 personen waar wij zitten is in de week 14-21 januarie 490 euro. Maar dat is volgens mij voor het laagseizoen wel een van de duurdere locaties
    Bijna alle locaties voor 4 personen in die periode kan je voor €330,- huren, dan zit je dus in het centrum van chatel. reken in totaal dus met 4 man in het laagseizoen op een slordige 1000 euro.

    #5839

    dusky
    Bijdrager

    Maar ik zit zo ff op die site van jou te kijken, en ik zie allemaal dingen voor 350 euro en zo. Dat is dan de week van 23 januari. Dus niet in een vakantie. Maar 600 euro voor een appartement dat is echt teveel man.

    #5840

    avoriazzz
    Bijdrager

    wij gaan in de week van 28 december of daar ergens, maar als je een week eerder gaat is het zelfde appartement 800 euro en in de voorjaarsvakantie is het zelfs nog duurder!! best sick die prijzen, maarja die 600 delen we ook met 6 man, dus dan valt t best mee uiteindelijk, voor t hoogseizoen dan

    #5841

    dusky
    Bijdrager

    Ooooh, 600 euro in het totaal? Ik dacht PP. Dan is het goedkoop man!

    #5846

    r1mario
    Bijdrager

    Ik ga van het jaar voor het eerst op wintersport. Ik ga 27 januari naar solden, hoop dat het wat is. Maar als ik hier lees dat 600 euro al duur is zal ik maa rneit zeggen wat ik betaald heb voor de wintersport :dry:

    Ik ga wel lekker met de alpen express dus hoef niet zelf te rijden :cheer:

    #5847

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Solden is gewoon duur :p

    #5848

    r1mario
    Bijdrager

    Dan kan de volgende reis alleen maar meevallen kwa kosten :laugh:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.