Home Forums Algemeen Tips & tricks Tips om beter te worden

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  dusky 11 jaren, 6 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #6024

    zeal
    Bijdrager

    Dag

    Ik heb 2 weken ervaring met snowboarden (eerste week lessen genomen). De techniek heb ik redelijk goed onder de knie, maar mijn grootste struikelblok is dat ik weinig snelheid durf nemen. Zodra het te snel gaat sla ik in paniek en ga ik helemaal afremmen, wat erg vermoeiend wordt na een tijdje.

    Ik ben op zoek naar tips om hierop te oefenen, anders dan “gewoon veel boarden aan het tempo dat jij fijn vindt”. Snap dat het sowieso geen slechte tip is maar ben iemand die graag doelgericht te werk gaat en snel vooruitgang boekt.

    Wat ik vorige keer zelf probeerde was om bv. 3 bochten na elkaar te nemen alvorens af te remmen en dan het aantal bochten te verhogen. Probleem daarmee was dat de snelheid zoveel afhangt van hoe groot mijn bochten zijn en dus niet echt een goede techniek om de snelheid geleidelijk aan op te drijven.

    Ook vooral op vlakke stukken viel het op hoeveel moeite ik hiermee heb. Mensen die technisch minder goed waren (tijdens de lessen) vlogen mij voorbij.

    Grtz

    #6025

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Veel snowboarden is het beste advies.

    Probeer je bochten steeds bergopwaarts te maken. Hierdoor raak je je snelheid kwijt voor je de volgende bocht maakt. Dat scheelt al heel veel.

    #6026

    avoriazzz
    Bijdrager

    maar als je in paniek raakt als je snelheid maakt, dan moet ik toch iets concluderen. Je techniek is nog niet goed genoeg of je vertrouwd je techniek niet. Waar ben je precies bang voor als je wat harder gaat? Ik neem aan vallen, maar heb je een blessure waardoor vallen iets ernstigs kan worden.

    De enige manier om te wennen aan iets is door het te ervaren. Je zult toch moeten proberen om gewoon iets harder te gaan.
    Probeer ook gedozeerd te remmen, dus niet meteen vol te remmen zodat je bijna stil staat, want dat kost zoals je zegt idd veel energie. Probeer lichte aanpassingen aan je snelheid te maken, zo leer je ook met snelheid omgaan en heb je een stuk betere feel wat je board doet bij bepaalde snelheden dan steeds vol te remmen.

    #6038

    jann
    Bijdrager

    stoere muziek opzetten werkt ook wel. Dan gaat je “rem” lekker los 😉

    #6039

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat zal helpen in dit geval XD

    #6500

    bizarre
    Bijdrager

    Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem
    In oostenrijk nam ze ”Rescue” een homeopatisch ding dat volgens mij gewoon pure alcohol was en daar vlamde ze de beginners piste naar beneden.
    Dus een pintje drinken ?

    #6502

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat is dus net zo onverantwoord als drinken als je nog moet auto rijden.

    #6503

    bizarre
    Bijdrager

    Ik zei 1 pintje
    Geen vat B)

    #6506

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Alcohol omdat je anders niet durft. Dan moet je je echt afvragen van je eigen kunnen en wat je eraan kan doen.

    #6533

    dusky
    Bijdrager

    Erg dom inderdaad. Met snowboarden kun je alle motoriek die je in je hebt juist goed gebruiken. Dus dan moet je zeker niet gaan drinken. En bovendien heeft 1 biertje dan waarschijnlijk toch geen zin. En als dat wel zo is dan is het puur placebo effect.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.