Home Forums Gear Snowboards en toebehoren SP Bindings

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 5 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #5629

    mbaobap
    Bijdrager

    Yelloo,

    Iemand ervaring met SP bindingen??
    Zag de brotherhood binding staan en dacht even wow, dual system zoals apo.
    Let me know your experience!

    thanks

    #5642

    nincom
    Bijdrager

    Sp bindingen zien er wel goed en betrouwbaar uit. Van kwaliteit en comfort zeker beter dan FLOW.

    Genoeg mogelijkheden om de binding zo aan te passen zodat je schoen er goed inpast.

    check: http://www.hot-zone.tv/en_GB/index.php?screen=dstore.shop.productsofbrand&57=SP

    Daar staan nog genoeg modellen tegen een goede prijs.

    #5644

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”nincom” post=2125]Sp bindingen zien er wel goed en betrouwbaar uit. Van kwaliteit en comfort zeker beter dan FLOW.

    Genoeg mogelijkheden om de binding zo aan te passen zodat je schoen er goed inpast.

    check: http://www.hot-zone.tv/en_GB/index.php?screen=dstore.shop.productsofbrand&57=SP

    Daar staan nog genoeg modellen tegen een goede prijs.[/quote]

    kwaliteit beter dan Flow? U’ve got to be kidding. Als je zoiets dan zegt onderbouw het dan op zn minst, want nu is het eerder een loze kreet. Want ik rij Flow NXT-AT SE, daar kan geen SP tegenop.

    Als Flow zo kut was, waarom zou SP, Apo en K2 dan proberen een zelfde soort systeem te maken. Ik zie zulke systemen alleen maar extra dingen hebben die kapot kunnen gaan. Dat zijn de zwakte punten van zo’n binding.

    Kan ook zo 1,2,3 geen pro’s opnoemen die met zo’n systeem rijden. Heeft misschien ook wel een reden 😉

    De kwaliteit van Flow is de laatste jaren als een raket omhoog gegaan en het comfort ook. Geen straps meer voor mij.

    #5645

    nincom
    Bijdrager

    Kijk naar die flow bindingen dan. Dan zie je dat je highback en de strap waarop de kap zit met 1 schroef vast zit. Door het openen en dicht doen van je highback gaat daarmee ook je schroef los.

    Sp, apo, en k2 verbeteren het idee van flow. Die 3 merken hebben een capstrap ipv een tunnel waar je je voet in stopt.

    Dan heb je ook nog eens speciale schoenen nodig die precies passen bij de binding en dat tegen over de sp, etc. binding waar je met elke schoen in kan.

    Maar zo heeft ieder zo zijn voorkeur.

    #5646

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”nincom” post=2128][b]Kijk naar die flow bindingen dan. Dan zie je dat je highback en de strap waarop de kap zit met 1 schroef vast zit. Door het openen en dicht doen van je highback gaat daarmee ook je schroef los. [/b]

    Sp, apo, en k2 verbeteren het idee van flow. Die 3 merken hebben een capstrap ipv een tunnel waar je je voet in stopt.

    Dan heb je ook nog eens speciale schoenen nodig die precies passen bij de binding en dat tegen over de sp, etc. binding waar je met elke schoen in kan.

    Maar zo heeft ieder zo zijn voorkeur.[/quote]

    Als je goed naar Flow bindingen kijkt zie je dat er juist wat gedaan wordt omdat te verhelpen. Ringetjes ertussen, speciale “boutjes en moertjes”. Dus als je highback los gaat doe je wat verkeerd.

    En het hele fastec, cinch systeem is niet te vergelijken met Flow. Een fatsoenlijk afgestelde Flow binding zit minder strak dan een strap bindingen en heeft alsnog meer overdracht naar je board 😉

    #5647

    nincom
    Bijdrager

    Dat werkt dan een beetje tegenstrijdig of niet? Niet strak zitten en meer overdracht naar je board?????

    Er zal een goede rede zijn waarom gnu, roxy, volkl, sp, ftwo, salomon, nitro en nidecker kiezen om het fast-tec system te gebruiken.

    Maar voordat het een Flow vs Strap topic gaat worden back on-topic.

    Wat ik het fijne vind van een sp binding is dat je de ankle strap naast je highback ook vast maakt. Zo kom je alsnog makkelijk in je binding.

    #6001

    disco
    Bijdrager

    Ik zou er eigenlijk ook wel wat meer over willen weten.
    Is er iemand hier die die bindingen heeft, of heeft gehad en er wat meer over kan vertellen?
    Voordelen?
    Nadelen?

    #6002

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”nincom” post=2130]Dat werkt dan een beetje tegenstrijdig of niet? Niet strak zitten en meer overdracht naar je board?????

    Er zal een goede rede zijn waarom gnu, roxy, volkl, sp, ftwo, salomon, nitro en nidecker kiezen om het fast-tec system te gebruiken.

    Maar voordat het een Flow vs Strap topic gaat worden back on-topic.

    Wat ik het fijne vind van een sp binding is dat je de ankle strap naast je highback ook vast maakt. Zo kom je alsnog makkelijk in je binding.[/quote]

    De capstrap verdeeld de druk over hele voet, dus minder strak maar wel normaal kunnen boarden 🙂 Heb je weleens met Flow gereden?

    En disCO, lees het topic even door 😉

    #6005

    disco
    Bijdrager

    Ja, sorry, heb ik gedaan en dat bedoelde ik eigenlijk niet.
    Wat ik eigenlijk wilde weten is hoe het gebruiksgemak in de praktijk is.
    Is het allemaal een beetje degelijk, of gaat er snel iets aan kapot.
    Die release-button op de anklestrap, zit die snel vastgevroren als er ijs op zit?
    Heb je al snel moeite om erin te komen als er wat sneeuw op het voetbed van de binding ligt?

    #6007

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik heb geen ervaring met de SP bindingen. Uit de ervaring met Flow weet ik dat als je je voetbed steeds schoonveegt je geen moeite met instappen hebt.

    Dat zal voor SP ook wel gelden. Die release button lijkt mij juist het zwakste punt van de binding, maar ik heb er verder geen ervaring mee.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.