Home Forums Algemeen Algemeen snowboard opbergen

Dit onderwerp bevat 34 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  simonds 12 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #4405

    antown
    Bijdrager

    Ben op zoek naar een manier om mijn snowboard op te hangen, heeft er iemand van jullie ervaring met een van de volgende systemen?

    [url=http://www.rixontm.com]Rion Boarddock[/url]
    of deze
    [url=http://www.4snowboard.pl/en/]Pl boardhang[/url]

    #4406

    Anoniem

    [quote=”Antown” post=864]Ben op zoek naar een manier om mijn snowboard op te hangen, heeft er iemand van jullie ervaring met een van de volgende systemen?

    [url=http://www.rixontm.com]Rion Boarddock[/url]
    of deze
    [url=http://www.4snowboard.pl/en/]Pl boardhang[/url][/quote]

    Het 1e systeem met die ‘haakjes’ ken ik.
    Het is een goed systeem dat er ook voor zorgt dat de vorm van je board goed behoud blijft. Dat gebeurt soms niet als je board vb een half jaar gewoon plat licht

    #4411

    genesiz
    Bijdrager

    Die Rixon heeft een tijdje geleden een actie gehad dat je een setje opgestuurd kon krijgen als je er een videoreview over zou maken.

    Gratis setje voor een beetje werk! Tis dat ik mijn board niet aan de muur wil hangen maar anders zou ik het wel weten 🙂 Geen idee of ze het nog doen, maar je kan ze even mailen!

    [b]Rixon Nederland[/b]
    Jacob Van den daal
    Dirk Boutslaan 24
    5657 DA Eindhoven
    NEDERLAND
    mail: [i]nederland(at)rixonTM.com[/i]

    #4422

    rinus
    Bijdrager

    Die van mij staan gewoon rechtop in een hoekie.

    Het enige board dat bij mij aan de muur hangt fungeert als plank voor m’n cd’s.

    Over die Rixon heb ik wel goeie dingen gehoord, maar volgens mij moet je met een beetje handigheid ook prima zelf een systeempje kunnen klussen (paar fikse schroeven en wat overmaatse kabelschoentjes). Edit: ow, zie nu op de site dat ze maar 6,50 ofzo kosten. Dan is zelf maken bijna de moeite niet waard.

    #4427

    antown
    Bijdrager

    mja inderdaad, die Rixon haakjes zien er wel goed uit, voor die prijs ga ik niet zelf zitten knoeien. Ik ga setje bestellen, als men board hangt, zal ik fototje posten.:woohoo:

    bedankt voor de reacties

    #4429

    ted-h
    Bijdrager

    Die van mij gaat gewaxt en wel zo op zolder…. Leg hem trouwens wel plat.
    Ditis toch geen probleem :unsure: :unsure: ??

    #4432

    antown
    Bijdrager

    als je ze lange tijd plat legt, is dit niet goed voor de camber van je plank.

    #4434

    Anoniem

    [quote=”Ted H” post=888]Die van mij gaat gewaxt en wel zo op zolder…. Leg hem trouwens wel plat.
    Ditis toch geen probleem :unsure: :unsure: ??[/quote]
    De vorm van je board gaat hierdoor beinvloed worden, best recht op zetten

    #4435

    rinus
    Bijdrager

    Als je er niets bovenop zet is er in principe niets aan de hand. Uiteindelijk zakt hij wel wat door, maar dat duurt eeuwen. Dat ding weegt namelijk nix.

    Zware houten en aluminium masten (zeilboot) worden wel krom als je ze liggend opbergt, tenzij ze plat op de vloer liggen.

    Voor de zekerheid toch maar ff rechtop zetten achter een kast ofzo.

    #4443

    ted-h
    Bijdrager

    Ok thanks. op zijn zijkant (horizontaal)? Mijn zolder is niet zo heel groot om hem te laten staan 🙂

    #4448

    rinus
    Bijdrager

    Ik neem aan dat je verticaal bedoelt. Horizontaal zou-ie gewoon plat op de vloer liggen.

    Verticaal doet de truuk ook wel denk ik. ’t kan iig geen kwaad.

    #4450

    ted-h
    Bijdrager

    nee bedoelde echt horizontaal, maar dan recht op zijn zijkant liggend hahahaha.

    Volgens mij zal het niet zoveel uitmaken, staalkant op een handoek en huppakee.

    #4451

    genesiz
    Bijdrager

    Kom op jongens, we hebben het over een plank van max 2kg ofzo, zoiets gaat echt niet vervormen als je hem plat op bergt. Masten van x-meter lang kan ik begrijpen omdat die gewoonweg zwaar zijn maar een board heeft daar echt geen last van!

    Wel even je bindingen los schroeven uiteraard en even een verse waxlaag erover (niet schrapen) en je kan hem makkelijk een tijd weg leggen zonder dat je opeens een rocker-board hebt ipv. een camber 😉

    #4456

    rinus
    Bijdrager

    Edit: laat maar, je was me voor 😛

    #4465

    Anoniem

    lijkt mij niet moeilijk van hem idd even op zijn zijkant (edge te leggen), op te hangen of recht te zetten? toch? ik zou het risico niet lopen. ook al is het verschil minimalen, als je het kan voorkomen, waarom niet?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.