Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Snowboard kopen

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  nincom 12 jaren, 7 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #5881

    vxl
    Bijdrager

    Hey mensen,

    Ik ben 16 jaar oud, ik ben inmiddels 2 3 jaar op wintersport geweest, nou zou ik voor volgend jaar graag een eigen snowboard kopen zodat ik geen spullen meer hoef te huren. Ik wil dan gelijk ook een hele uitrusting hebben, board, bindingen, schoenen, handschoenen en bril.

    Ik ben ongeveer 1,90 ik weeg ongeveer 75 kilo en mijn schoenmaat is maat 44. Het liefst zou ik een freeride board hebben waarmee ik op den duur ook een beetje freestyle kan beoefenen.

    Het mooiste zou zijn als iemand hier een winkel weet waar ze goed advies kunnen geven over de aankoop van een snowboard, zodat ik hier heen kan gaan. Maar aangezien ik, na al een hele tijd te hebben gezocht, nog steeds niks heb kunnen vinden, ga ik het nu proberen via dit forum.

    Graag hoor ik wat jullie mij aanraden.

    Alvast bedankt,

    Dennis

    #5882

    nincom
    Bijdrager

    Wat is je budget?
    Board + Boots + Bindingen + Handschoenen + Bril = Veel geld

    #5883

    avoriazzz
    Bijdrager

    maak je je maar geen zorgen over je handschoenen en bril, dat komt nog wel als je een beetje geld over hebt.
    Je bent dus op zoek naar een allmountain board, want je wilt kunnen freeriden, maar toch nog genoeg flex hebben om te kunnen jibben.
    Hoeveel weken board je in totaal nu?

    Voor boots is advies geven best lastig, boots moeten gewoon lekker zitten en je voeten warm houden, ook na een lange poederdag.
    Daarvoor geld gewoon passen passen en nog eens passen. Ga de shops langs en pas gewoon van alles. duurder is niet altijd beter, de beste boot is degene die het lekkerste zit en goed aan je voet zit zodat je veel response van je board krijgt.

    Bindingen kunnen we bespreken als we je budget en je boardervaring te weten zijn gekomen, want er zijn zooo veel bindingen, net zoals boots en boards, dat er voor iedere boarder wel een binding tussen zit.

    Kijk eens naar dit topic waar verschillende shops staan en worden besproken, miss is er een chille bij jou in de buurt http://www.ultimate-snowboarding.com/forum/The-Lounge/1364-Snowboardshops-%28wintersport-winkels%29#1364

    #5884

    vxl
    Bijdrager

    [quote=”nincom” post=2372]Wat is je budget?
    Board + Boots + Bindingen + Handschoenen + Bril = Veel geld[/quote]

    Ik heb niet echt een specifiek budget ik denk dat ik voor het snowboard + bindingen een max bedrag van 500 a 600 euro uit wil trekken. De schoenen staan hier los van, geen idee hoeveel zoiets ongeveer moet kosten (100 a 150 euro?).

    [quote=avoriazzz]maak je je maar geen zorgen over je handschoenen en bril, dat komt nog wel als je een beetje geld over hebt.
    Je bent dus op zoek naar een allmountain board, want je wilt kunnen freeriden, maar toch nog genoeg flex hebben om te kunnen jibben.
    Hoeveel weken board je in totaal nu?

    Voor boots is advies geven best lastig, boots moeten gewoon lekker zitten en je voeten warm houden, ook na een lange poederdag.
    Daarvoor geld gewoon passen passen en nog eens passen. Ga de shops langs en pas gewoon van alles. duurder is niet altijd beter, de beste boot is degene die het lekkerste zit en goed aan je voet zit zodat je veel response van je board krijgt.

    Bindingen kunnen we bespreken als we je budget en je boardervaring te weten zijn gekomen, want er zijn zooo veel bindingen, net zoals boots en boards, dat er voor iedere boarder wel een binding tussen zit.

    Kijk eens naar dit topic waar verschillende shops staan en worden besproken, miss is er een chille bij jou in de buurt http://www.ultimate-snowboarding.com/forum/The-…port-winkels%29#1364
    [/quote]

    Idd hier geef ik je gelijk aan, dan ga ik sowieso eerst om een board + bindingen + schoenen zoeken.

    Ik board nu in totaal circa 2 weken, ik weet het, dit is weinig, maar ik hoop dat dit weinig uitmaakt.

    Ik zal even naar die link kijken voor een shop, zodat ik hier eventueel om boots kan gaan kijken.

    #5885

    avoriazzz
    Bijdrager

    ach schijt, 2 weken boarden is toch 2 dikke weken boarden, ik kocht mn 1e boardje al na 3 dagen een huurboard te hebben gehad, want ik was er meteen verslaafd aan:P Ik heb de 1e 3 jaar op een makro boardje gereden en die was serieus best chill!!
    ook best handig als je nog ff kan wachten 14 oktober is er een testdag in snowworld zoetermeer. dan kan je allemaal boards testen van veel grote merken, dan weet je meteen of je meer van rocker houd of een camber board chiller vind
    http://www.snowworld.com/Evenement/Info/152

    #5886

    vxl
    Bijdrager

    Ik ben serieus heel blij om te horen dat die 2 weken weinig uitmaakt, ik had een reactie verwacht zoals, dan kan je beter nog 2 jaar huren om je style te ontdekken of iets dergelijks.

    Maar dat terzijde, ik zal inderdaad kijken of ik 14 oktober aanwezig kan zijn, al is dit een mooi eindje weg voor mij. Bedankt voor de info tot nu toe.

    Misschien dat iemand op basis van de informatie die ik gegeven heb nog dingen aan kan raden?

    Mvg,

    Dennis

    #5887

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Snowworld Landgraaf, Montana en Skidome hebben ook testavonden 😉 Kijk even bij een baan bij je in de buurt. Iederbaan heeft tegenwoordig wel testavonden.

    Style ontdek je niet, dat ontwikkel je en maak je eigen 😉

    #5894

    j008
    Bijdrager

    Oh mijn eerste bericht hier..

    Maar ter zake. Ik zou ook vooral in een winkel gaan kijken waar ze verstand hebben van zaken. En niet alleen maar vragen naar je budget en je vervolgens de duurste boards willen aansmeren.

    Ik heb zelf na een jaartje een board gekocht op marktplaats voor 50euro incl. bindingen. Dit was gewoon een board van de aldi ofzo, maar ik heb er wel lekker op kunnen oefenen en gewoon over stenen heen kunnen rijden zonder meteen te huilen dat m’n dure board verkloot was.
    Na ruim een jaar op dat board heb ik een ‘echte’ gekocht. Inmiddels had ik al andere bindingen dus die had ik niet nodig, op een duur nieuw burton systeem zat ik dus niet te wachten (en dat was wat ze me wel aanraadden bij de betreffende winkel)
    Uiteindelijk ben ik naar Gunneman gegaan. Top gast die daar werkt en ook alle tijd had om alle technieken/soorten/en andere dingen te bespreken voor ik het board koos. Hij had ook zeker verstand van zaken.

    succes!

    #5896

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Weinig winkels die je niet iets duurs aan willen smeren 😉 De echte hardcore boardshops zijn wel het beste om heen te gaan.

    #5897

    nincom
    Bijdrager

    Tegenwoordig heb je zoveel boards en veel boards die ook nog hetzelfde zijn maar de een heeft duurdere materialen dan de ander.

    Daarom is het voor een verkoper altijd handig om te weten wat je budget is.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.