Home Forums Gear Snowboards en toebehoren snowboard advies

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  dazh 12 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #5789

    dazh
    Bijdrager

    Lengte: 182cm
    Gewicht: 86kg
    Schoenmaat: 43
    Discipline: Freeride

    Hallo allemaal,
    Ik snowboard al 10 jaar en heb daarvoor 10 jaar geskied. Maar ga nu pas mijn eerste board kopen:) (mijn ouders betaalde de huur altijd)
    Ik doe zo veel mogelijk freeride maar moet natuurlijk ook de piste af.. dit wel met wat truukjes hier en daar, ben dus op zoek naar een vrij veelzijdig board.
    Heb al een beetje rondgekeken en de K2 Slayblade/K2 Zero/Libtech C2BTX leken me wel chill.
    Graag heb ik een beetje een idee waar ik naar moet kijken. Ik wilde een board van afgelopen seizoen kopen.
    Ook graag advies over bindingen.
    Budget is tussen de 400 en 600 euro (met de 50% kortingen op boards van vorig jaar meegerekent dus nieuw prijs tussen 800 en 1200. Hier moeten wel nog boots en bindingen vanaf)

    Alvast heel erg bedankt!

    gr. Dazh

    #5790

    nincom
    Bijdrager

    Wil je graag een rocker of camber?

    #5791

    dazh
    Bijdrager

    het liefst een hybrid. volgens mij is dat het best aangezien ik graag zo snel mogelijk ga en zo veel mogelijk off-piste maar ook af en toe een truukje hier en daar.

    #5792

    nincom
    Bijdrager
    #5793

    dazh
    Bijdrager

    Maar is de Libtech niet wat klein met 155cm?

    #5794

    nincom
    Bijdrager

    Ik denk dat hij ongeveer tot je kin komt, dat zou goed genoeg moeten zijn.

    #5795

    mj
    Bijdrager

    Door de banana tech kun je met een wat kleiner board ook prima in de poeder rijden. Dus qua maat zal die zeker voldoen.

    #5796

    dazh
    Bijdrager

    weten jullie ook een beetje goede online winkels die verzenden naar nl? Bij hotzone zijn er niet echt meer goede bindingen uit seizoen ’10/’11..

    #5797

    avoriazzz
    Bijdrager

    in nederland kijk ik meestal op de site van duijvestein (goede klantenservice en spreken vloeiend nederlands, dus wel handig als je een probleem hebt met iets) en buitelandse sites op bluetomato of ebay duitsland. op ebay moet je wel een btje doelgericht zoeken, anders kom je er nooit uit.
    of ga een x langs bij een boardshop, 10 x chiller dan plaatjes kijken en je kan meteen advies vragen en als je niet meteen wat wilt kopen, dan doe je dat niet

    #5800

    dazh
    Bijdrager

    zit nu aan de combinatie [b]Lib tech Dark Series C2BTX (’10/’11) + Burton Cartel[/b] te denken (333+230=563e) te denken.
    Gaan deze bindingen een beetje lang mee?

    #5801

    avoriazzz
    Bijdrager

    ik begin een beetje een verkoopert te lijken, maar ik heb ze zelf ook en vind ze echt chill. stijf genoeg om flink door te knallen, maar toch zitten ze niet in de weg als je het park in gaat.

    de nose strap vind ik ook echt ideaal, want ik vind het prettig om mn bindingen best strak te zetten, zodat ik maximaal response krijg, maar ”vroeger” had ik met straps over mn teen dat na een half uur mn teen een beetje begon af te sterven omdat ik ze weer te vast had gestrapt en dat heb je met de nose strap helemaal niet.

    het enige minpuntje dat ik heb ondekt is dat de foam/rubber niet super slijtvast is, dan bedoel ik de het zwarte spul dat onder je voet zit en ook boven op de highback zit. maar ik heb er afgelopen jaar veel mee geboard, dus dan mag je wel verwachten dat er iets aan je bindingen er minder uitziet dan toen je ze kocht. maar ik heb de 09/10 uitvoering, dus misschien is dit ook weer verholpen.

    Kwa board denk ik dat je wel in de goede hoek zit te kijken. ze schalen hm op 7,5 kwa stijfheid, en omdat je veel in de poeder zit heb je dat ook wel een beetje nodig. directional twin is ook wat je zoekt denk ik, je kan er nog wel mee jibben, maar het board is vooral om piste backcountry gericht.
    de camber/rocker combinatie maakt het board ook wel chill voor in de poeder.

    goede combo, maar zoals ik al eerder zei, boots zijn important tools, en nu houd je 60 euro over als je naar je begroting kijkt.

    #5802

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je vooral poeder rijdt zou ik voor een wat langer board gaan. Kort is leuk voor het in funpark, maar zoals jij aangeeft veel buiten de piste pak dan een board wat daarvoor geschikt is.

    Want ook de freeride boards kunnen het leuk doen in het park. Zo kan je best 9tjes springen met een Flow Solitude.

    De burton cartels van vorig jaar zijn wel oke. Het enige minpunt is dat de buckels niet zo stevig zijn, maar een paar volledig metalen buckels verhelpt dat probleem.

    #5804

    dazh
    Bijdrager

    gvd 🙁 net uitverkocht op hotzone.. iemand een ander verkoop adres?
    stond net op het punt hem te kopen.. is die weg balen!

    #5805

    nincom
    Bijdrager

    http://www.planet-sports.de/

    http://www.blue-tomato.com/de/welcome.bto

    De Cartel van dit jaar is niet tevergelijken met die van vorig jaar. De hele burton binding serie is opgeschoven door het uitvallen van de C02 en C60. Dat betekent dat de cartel en mission veel stijver zijn geworden ten opzichte van vorig jaar. Qua materiaal is het relatief het zelfde met hier en daar wat veranderd. Zoals het re:flex systeem dat er voor zorgt dat je binding mee flext met je board. Vermindert ook heel erg de kans dat als je op je tail of nose land je board breekt.

    #5807

    dazh
    Bijdrager

    http://www.backcountry.com
    chille site in de vs.

    Weet iemand een betrouwbaar pakket forwarding bedrijf? (waar je het pakket heen stuurt en zij sturen het door)
    de live chat van backcountry raadde me mailspartner.com aan maar ik kan er weinig over vinden online.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.