Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Salomon Burner vs. titan en problemen schoenmaat

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 6 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #6847

    daandj
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Ik snowboard al aardig wat jaartjes op een verroest oud snowboard, en het wordt dus wel een tijd voor een nieuwe 😉
    Mijn oog is gevallen op een salomon Titan of salomon Burner. Alleen stuit ik op een probleempje en dat heeft met name te maken met de afmetingen van de snowboards.

    Het zit namelijk zo: Ik ben zelf 1.84 en weeg 65-68 kilo. Nu zou ik kunnen kiezen voor een 158 salomon titan aangezien ik niet zo zwaar weeg. Maar dat kom ik op het volgende probleem, ik heb namelijk een boot size van 10.5. Dit zou betekenen dat ik een overhang ga krijgen aangezien de lengte van de waist. Een 163 lijkt mij ook een optie, alleen zelfs bij deze lengte is het passen en meten denk ik.

    Even de gegevens van beide snowboards op een rijtje:

    Salomon Burner 163:
    Waist with: 25.4 cm
    Radius: 9

    Salomon Titan 158:
    Waist Width: 24,70 cm
    Radius: 8,3

    Salomon Titan 162:
    Waist Width: 25,00 cm
    Radius: 8,3

    Denken jullie dat mijn schoenmaat problemen gaat geven bij 1 van deze boarden? Of zit ik nog aan de ”safe side”?
    Alvast bedankt!

    #6848

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Daarvoor zijn wide boards uitgevonden. Wamt 10,5 van maat is 44/45?

    #6849

    daandj
    Bijdrager

    Het is inderdaad maat 44/45. Is de kans niet groot dat een wide board niet te wide wordt? Aangezien maat 44/45 meestal staat vermeld als de middenmaat met een board width tussen 255-259. En een wide board zou vanaf ong. schoenmaat 11.5 (US) zijn. Oftewel, ik val er een beetje tussen volgens mij :S Denken jullie dat ik op zoek moet naar een wide board? of moet je deze maten niet te nauw nemen en zou een regular board ook kunnen?

    #6851

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je het board bij een winkel zelf haalt zou ik gewoon langs gaan en je boots + bindingen meenemen. Dan kan je precies zien of je toe/heeldrag gaat krijgen. Het beste is als je schoen zo min mogelijk uitsteekt en als het al een beetje uitsteekt dan moet het aan beide kanten gelijk zijn.

    Een beetje uitsteken (1cm ongeveer per kant) kan nog niet zoveel kwaad omdat de binding wat hoogte geeft waardoor je alsnog kan kanten zonder toe/heeldrag.

    Zonder te testen zal je het nooit zeker weten.

    #6852

    koen43
    Bijdrager

    Met 10 1/2 hoef je zeker geen wide board.
    T/m 10 1/2 is 25.4 zat genoeg.
    Met een wide board krijg je alleen maar een trage kantenwissel,zou een beetje jammer zijn.

    #6853

    koen43
    Bijdrager

    sorry,zie dat die 25,4 bij die 163 hoort.
    Een normale 10.5 moet eigenlijk altijd wel passen.
    Wat voor schoenen heb je eigenlijk?

    #6859

    daandj
    Bijdrager

    Inmiddels ben ik toch maar langs geweest, en het moet wel passen. de schoenen steken ongeveer +- 1cm/2cm uit.

    bedankt voor jullie reacties 🙂

    #6861

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Kantenwissels gaan btw zo snel als dat jij dat zelf wilt. Beetje boarder kan dit wel aan.

    Maar Daandj wat is het geworden?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.