Home Forums Outdoor Europa Saalbach Hinterglemm

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  stakje 13 jaren, 4 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #3945

    stakje
    Bijdrager

    Wij vertrekken 19 December naar Saalbach – Hinterglemm om een weekje je gaan boarden. Nou heb ik geen invloed gehad in het kiezen van het gebied ( rest wou er heen ivm groot’/leuk en goede apres ski! Maar wat kan ik ervan verwachten? Is er goed te boarden voor de wat ervarende boarder en zijn er ook goede parken ( makkelijk/moeilijk ) En hoe zijn de off piste mogelijkheden, aangezien het niet echt hoog ligt heb ik mijn twijfels. Hoop dat iemand we wat nuttige informatie kan geven, alvast bedankt!

    #3966

    fl0wrider
    Bijdrager

    Maak je geen zorgen :woohoo: voldoende pistes en parken en uitdaging voor gevorderde boarders en legendarisch bekend om zijn après-ski. Gaat helemaal goedkomen daar in Saalbach. Geniet er van !

    (hoop voor je dat er ‘natuurlijke’ sneeuw ligt in die periode, maar zit meestal wel goed rond kerst op die hoogte en anders wordt het kunstmatig aangemaakt)

    #3968

    stakje
    Bijdrager

    Mooi! Ik ben benieuwd.
    En verder goed nieuws; zojuist hoorde ik dat binnen 48 uur tot volgende week een goed pak sneeuw gaat vallen in de Alpen! het begint goed!:P

    #3970

    fl0wrider
    Bijdrager

    JEP, gewoon blijven hopen op natuurlijke sneeuw, doe ik ook altijd en werkt op de 1 of andere manier :whistle: .

    Ook met de kunstbesneeuwing zit het daar wel goed. Saalbach heeft een goede repuatie hoog te houden. Neem wel voldoende centen mee, want Saalbach “ist sehr preizig” !

    EDIT:
    mijn favoriet qua sites v.w.b. Oostenrijk

    http://www.bergfex.at/saalbach-hinterglemm-leogang/

    #3971

    fl0wrider
    Bijdrager

    mijn favoriet qua sites v.w.b. Oostenrijk

    http://www.bergfex.at/saalbach-hinterglemm-leogang/

    #3974

    stakje
    Bijdrager

    Danke danke!

    Ik ben altijd naar Zwitserland gegaan, en men vertelde mij juist dat Oosenrijk relatief goedkoop is?
    Je kunt het tenslotte zo duur maken als je wilt!!

    HOPEN OF NATUURLIJKE SNEEUW DAN!

    EDIT: Handige site trouwens;)

    #3978

    Anoniem

    [quote=”FL0wRideR” post=422]JEP, gewoon blijven hopen op natuurlijke sneeuw, doe ik ook altijd en werkt op de 1 of andere manier :whistle: .

    Ook met de kunstbesneeuwing zit het daar wel goed. Saalbach heeft een goede repuatie hoog te houden. Neem wel voldoende centen mee, want Saalbach “ist sehr preizig” !

    EDIT:
    mijn favoriet qua sites v.w.b. Oostenrijk

    http://www.bergfex.at/saalbach-hinterglemm-leogang/%5B/quote%5D

    idd,

    en goede site! 😉

    #4038

    wulu
    Bijdrager

    Hoop dat je voldoende verse sneeuw hebt want het park van Hinterglemm zit redelijk dichtbij het dal. Park van Leogang is op zich wel leuk maar klein, een paar kickers, rails en andere obstakels. Zit wel direct bij een skilift, dus je kan ‘m zo vaak pakken als je wilt. Off piste genoeg mogelijkheden, wees er wel vroeg bij met verse dumps want de locals (Leogang) zetten graag een 1st track neer.

    Was dit weekend ff op en neer naar Fieberbrunn (naast Saalbach) en de weersvoorspellingen zien er gunstig uit. Is altijd kicken als de toppen er wit bij liggen.

    #4293

    opa
    Bijdrager

    [quote=”WULU” post=491]Hoop dat je voldoende verse sneeuw hebt want het park van Hinterglemm zit redelijk dichtbij het dal. Park van Leogang is op zich wel leuk maar klein, een paar kickers, rails en andere obstakels. Zit wel direct bij een skilift, dus je kan ‘m zo vaak pakken als je wilt. Off piste genoeg mogelijkheden, wees er wel vroeg bij met verse dumps want de locals (Leogang) zetten graag een 1st track neer.

    Was dit weekend ff op en neer naar Fieberbrunn (naast Saalbach) en de weersvoorspellingen zien er gunstig uit. Is altijd kicken als de toppen er wit bij liggen.[/quote]

    KLEIN ?
    Is een XL park
    Ok is niet te vergelijken met Mayrhofen of LAAX , Maar toch.

    Saalbach is wat ze soms noemen : Klein Rusland 🙂
    Veel russen . Heb je geen last van.
    Saalbach / Hinterglem / Leogang , een gebied met 200 KM super geprepareerde pistes.
    Zeer bekend om zijn Apresski . Begrijp waarom je kennissen er naar toe willen.

    Zeer bekend zijn de Bauers skialm in Saalbach en de Goatstall naast de reiterkogelbahn in Hinterglemm.
    Knal ook eens helemaal naar Hutten / Leogang .!!!

    #4320

    stakje
    Bijdrager

    Bedankt voor alle tips!! Ziet er al allemaal zeer goed uit in de Alpen, deze week een beetje dooi en dan weer sneeuw en temperaturen onder 0 net zoals in ons landje!
    De off piste mogelijkheden zijn dus ook goed in saalbach-hinterglemm?
    😀

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.