Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Rome Reverb Rocker 148 of 151

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 1 maand geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #6968

    knotsknie
    Bijdrager

    Ik rij nu een aantal jaren op een burton custom 156.
    Kom goed naar beneden maar wil mezelf nu wat meer gaan richten op switch rijden, sprongetjes etcetera. maar ook gewoon op tempo van de berg en off-piste.

    Lengte:170 cm
    Gewicht:68 kg

    Nu spreekt een Rome reverb rocker mij aan.
    Als ik op de maat-tabel van Rome kijk, kom ik uit op een lengte van 151 (obv kilos’s).

    148 — 39 tot 64 kilo
    151 — 52 tot 77 kilo

    Mijn vraag is of het een (goede) optie kan zijn om toch 1 maatje kleiner (148cm) te gaan rijden. Gevoelsmatig valt deze voor mij nog wat beter te controleren. maar ben toch bang dat ik door het (schijnbare) teveel aan kilo’s daar last van krijg.

    Vraag: is de 148 een goede optie en zal ik last hebben dat ik iets zwaarder ben dan op de maattabel als maximum staat?

    Alvast bedankt!

    #6969

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    De lengte-gewicht verhouding is voornamelijk bedoeld voor ‘Muricaaaa. Daar waar je aangeklaagd wordt als iets niet vermeld staat. Het natuurlijk niet zo dat je daarom ineens een board kan rijden wat geschikt is voor 20kg lichter.

    Ik verwacht dat je gezien je lengte meer plezier zult hebben met de 148, maar dat hangt er echt vanaf wat je ermee wilt. Wil je voornamelijk freestylen dan mag die best wat korter (tussen schouder en kin, dat is wat ik prettig vind).

    En als je het niet vertrouwt. Het verschilt 3cm wat neerkomt op 15mm per kant langer.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.