Home Forums Algemeen Tips & tricks rollerbaan les > diepe dip

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  marck 13 jaren, 3 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #5032

    k2
    Bijdrager

    ik geloof je Marck. Ben rottige kitesurfers gewend. ik heb geloof ik net n bestemming gevonden: Feldberg. 45 cm sneeuw (staat r), alleen die webcam zit op zwart. Op dit forum (en andere) totaal niks over deze plek. Je kunt r snowboarden en snowkiten met snowboard. alleen nog kijken waar t precies is en hoe je er komt. o en als t maar niet verkeerd gelezen heb. Op dit forum lees ik dat Mayernhofen en Valfrejus populair zijn. Dit is trouwens de website.
    http://www.liftverbund-feldberg.de/Ski-Board/Snowkiting

    #5040

    marck
    Bijdrager

    met kitesurfen heb ik daar nooit zo last van gehad,daar heb ik alleen maar chillen mensen mee leren kennen.meeste boarders die ik aanspreek zijn meestal ook wel relax.je heb ze der wel bij die puur boarden om de stoere jongen uit te hangen en die denken dat ze alles zijn maja aan zulke heb ik sgijt.en die spreek ik verders ook niet aan

    #5042

    sicco
    Bijdrager

    Dat idee heb ik ook, meeste boarders zijn wel laidback dacht ik zo.. Mocht je ze toch teveel tegenkomen die niet zo relaxed zijn, probeer er dan in ieder geval zelf van te genieten.

    Btw, als wij gaan boarden en niet iedereen heeft hetzelfde tempo gaan we vaak halfweg/beneden ff chillen tot iedereen bij is. Dat hou je zowiezo omdat de één snel naar beneden wil en de ander elk heuveltje mee pakt..

    Maak je niet druk. Just enjoy!

    #5044

    k2
    Bijdrager

    snowboarders zijn wel relaxt, maar niet die leraar van mij, echt niet :blush: .
    Zit nu 2 nachten met wallen onder me ogen achter de compu. Laatste domme vraag: Als je nu een gebied uitkiest waar je kunt snowkiten bijv: Are (Sweden), Geilo/ (Finland), Wasserkuppe (Dtsland) en je wilt ernaast ook technisch beter leren snowboarden, is t snowboarden dan saaier omdat t landschap vlakker is. Zul je dan minder leren?. Betekent t dat je door de vorm van t landschap moet kiezen tussen snowboard en snowkite? In Dtsland heb ik geen vertrouwen maar Scandinavie wel (zag net aanbieding E 299 met KLM naar Are Sweden (ticket + transfer)).
    (ik vraag dit omdat t op water nl wel verschil uitmaakt: vlak/choppy/waves).

    #5047

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”k2″ post=1493]Jij bent lekkerrr Kevin, denk je ECHT dat n gevorderde zin heeft om met n beginner ergens heen te gaan. Dacht t niet. Die wil alleen knallen. Werkt precies zo met kitesurfen, Sup/skim/skateboarden. Egoisme heet dat, adrenaline gaat voor (bij mannen helemaaal). Bij sunweb en die andere niks gevonden en ik vind t eng met zo n touringcar om van een chauffeur afhankelijk te zijn brrr (als die zn dag niet heeft of te veel schnapps, hup t ravijn in: google maar ff, je wordt gek vd hits). Zit vanaf gisteren te kijken naar n spot waarbij je makkelijk vanuit de Thalys naar hotel bij n ski bestemming kan (nog geen treinongeval gevonden). Dan heb je dus Fr en Oostenrijk, Fr is dichterbij, sjit en zelfs dan nog keuze uit 20 bestemmingen, lees op dit forum dat aansluiting trein en hotel gewoon slecht is, mmmm kijken of r ski school is voor n lesje misschien, of juist niet, o en weer geld uitgeven voor ski pas, ….man man en ergens moet t ook nog leuk worden…… spit dit hele forum wel door vannacht[/quote]

    Als je vrienden hebt die kunnen boarden…

    Maargoed ga naar een gebied wat goede reviews heeft en ga de eerste keer gewoon lekker voor het snowboarden, dan snowkiten kan altijd nog.

    En zoals ik al eerder zei: Minder nadenken en meer doen. Je bent nog niet weg geweest of je stresst em echt al te hard 😉 Dat is niet goed voor een mens.

    Gewoon lekker ontspannen en een fatsoenlijk gebied uitzoeken of met een ervaren persoon meegaan.

    #5049

    sicco
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=1510]Je bent nog niet weg geweest of je stresst em echt al te hard ;)[/quote]

    Humor.. 😆

    #5051

    k2
    Bijdrager

    quote]Humor.. :lol:[/quote] > :laugh: Dank je, dit klinkt idd erg relaxed

    Ff off topic: niet iedereen is t zelfde en mijn ouders leerden mij altijd dat veel vragen stellen nooit verkeerd is. Ik krijg vaak wat ik wil en ik stel hoge eisen. Qua relaxed: ik doe aan tai chi, heerlijk gewoon, kan heerlijk loslaten en t je ook zeer aanbevelen. Omdat mensen niet t zelfde zijn leren ze ook op andere manieren. Ik kan bijv niet leren door alleen te kijken, ik leer voornamelijk door praten en oogcontact met mijn leraar. Geldt voor al mijn sporten, het is gewoon een andere manier v leren. Kevin, „minder denken“ werkt dus niet voor iedereen. Heb in 7 jr tijd 3 titels behaald op de univ, en waar ik nu ga doen is ALO, juist omdat ik „misverstanden“ tegen kom. Bij mijn vriendinnen zie ik vaak dat ze afhaken, omdat ze tegenslag hebben/onhandig (wat ik herken), ik zet wel (en alleen) door. Ik vind dat mijn leraar echt foute dingen heeft gezegd (was r echt stuk van) en ik ga weer terug om m dat te vertellen. ZIJN leermoment! Vroeger was ik met de staart tussen mn benen weggebleven. Kop naar beneden, blik afgewend. Doe ik niet meer.

    On topic: ik heb antwoorden gevonden op mijn vragen. Deze kon ik terugvinden hier:
    http://www.couchsurfing.org/group_read.html?gid=466&post=7723073 en hier
    http://www.wintersport.nl. Vooral t laatste forum, gedeelte bestemmingen is wel handig. Ik vind deze site heel precies, grundlich, overzichtelijk.
    Vwb het andere forum: ik vind de mensen bij couchsurfing super aardig, dr zit geen greintje venein in, altijd bereid om n ander te helpen, iedereen zoekt elkaar op, verschillende nationaliteiten. Vriendin van mij is op wereldreis en kan op deze manier gratis bij anderen onderdak vinden.

    Vwb de 1e posts, echt bedankt voor jullie woorden. Ben nog nooit midden in welke les dan ook weggelopen.
    –slotje-

    #5052

    sicco
    Bijdrager

    Sorry, ik bedoelde meer de manier waarop, dan wat hij schreef.. 🙂

    Om op je leerstijl terug te komen:
    Er zijn 3 soorten zintuigelijke leerstijlen:
    – Auditief, deze mensen leren van wat ze horen, hiervan blijft zo’n 15% hangen
    – Visueel, deze mensen leren van iets zien, hiervan blijft zo’n 35% hangen
    – Motorisch, deze mensen leren van het zelf te doen, hiervan blijft zo’n 40% hangen.
    Heb ik het nog niet eens over de manier van leren via zelf- of externe sturing of eventuele persoonlijkheidkenmerken. Wel is het vaak zo dat mensen die uitblinken op cognitief gebied (met het verstand), minder goed presteren op psychomotorisch gebied (fysieke handelingen) en vice versa.

    Het grootste probleem met lesgeven ontstaat (en misschien kunt u zich hierin verplaatsen), wanneer je iemand verkeerd inschat, of over onvoldoende informatie over diegene beschikt.
    Als ik kijk naar uw profiel kan ik hier bijzonder weinig uit opmaken. Niet dat “wij” dat erg vinden, maar ik denk dat als u ook zo “gesloten” bent op een les, uw leraar u misschien wel onjuist kan hebben ingeschat en hierdoor verkeerd met u omgaat of bepaalde uitspraken doet die averechts werken. Ik denk niet dat er geëvalueerd is na de les, maar zou dit eerst eens doen. Misschien heeft de man waarvan u les kreeg niet het minste idee dat u zich zo behandeld voelt. De meeste boarders zijn namelijk relaxed, laidback en kun je behoorlijk ruw aanpakken. Gewoon wat stoerdere types. Kom je daar als gevoelig persoon tussen kan ik me voorstellen dat dit vroeg of laat botst.

    Dit is wat hier bedoeld word; maak je niet druk, denk er minder over na, relax en geniet er gewoon van. Ik hoop dat je dit begrijpt, maar anders kun je natuurlijk altijd vragen stellen, daar is een forum immers voor.

    #5073

    k2
    Bijdrager

    Sicco, ik heb uw reply 2x gelezen.
    Ik ervaar t niet zoals t in uw boekje staat, kan t alleen toetsen aan wat ik mee maak. Voorbeeld hoe ik surfen heb geleerd. Een gast (leraar) deed t wel 10 keer voor, lukte me niet. Andere leraar, Engels, 28, 12 jaar ervaring van hem heb ik t geleerd. Heb m ook uitgelegd dat als je ziet dat t op de ene manier niet gaat, je lesmethode moet aanpassen. Hij heeft me leren springen, ik deed t in 1 keer goed. Hij vertelde mij in stapjes wat je moest doen en waar je op moest letten. Ik herhaalde zijn woorden en stelde ook vragen, duurt bij elkaar wel zo n 15 minuten. Dan ga je t water op en je doet t in 1 keer. Niet dat t per se hoeft, maar t gebeurt wel.
    Ok, nu mijn vriendinnen. Weer surfen als voorbeeld. Eerst heb je n gemengde groep, HBO meisjes hebben t eeuwig over hun vriend, moeten op tijd thuis zijn etc. Dan ontstaat r een rest groep en daar zit je dan in, met meiden die jouw achtergrond delen. Je ziet dat ze op dezelfde manier reageren op n les of leraar en je ziet -maar vooral HERKENT- waarom ze dingen niet goed opnemen, en afhaken. Ik vind t doodzonde. Je houdt contact op fbook, maar neemt niet weg dat ze bij veel sporten afhaken.
    Ik zit op 2 sportscholen, 1 in een volksbuurt en de ander is t chique David Lloyd met indoor zwembad. Moet ik u t verschil uitleggen? Wat probeer ik te zeggen? Sport leraren (niet specifiek snowboard) gaan vaak op de automatische piloot, ik denk dat t goed is als ze aan hun studenten vragen stellen, ZELF LEERVERMOGEN ontwikkelen, vooral als ze slechts aan 2 personen les hoeft te geven. Als je 10 man onder je hebt hangen is t anders. Waarom kan een sportleraar daar geen uitdaging inzien? Een student stelt zich volledig open naar je op. Zit daar kwetsbaarheid in? U mag t zeggen. Laatste wat mensen over mij zeggen is dat ik gevoelig of gesloten ben, u moet eens weten hoe kwaad ik kan worden. Tai Chi helpt daarbij.
    En als iemand tegen mij zegt je moet niet denken, maar gewoon doen. En dit werkt bij anderen, prima, negeer gewoon wat ik zeg. Relaaax! (Ik weet inmiddels hoe IK bij anderen betere resultaten ga halen).

    Te veel meiden (vriendinnen) spreken dingen niet uit, laten t erbij zitten. Dit gedrag werkt door in de rest v hun leven. In maart doe ik ALO, t leuke van al die diploma s is dat je (korte) verre reizen kunt maken en bij luxe resorts les kunt geven in ruil voor verblijf.

    Website wintersport.nl is echt briljant. Heb je n spot gevonden dan google je naar buitenlandse websites om je zoekvraag verder te specificeren. Je checkt met tripadvisor.com de ervaringen en pakt op snowboard forums de links die je de webcams en actuele weer geven. Die forums zijn belangrijk omdat mensen vaak iets prijs geven wat ze minder fijn vonden aan die bestemming. Dan kun je kijken wat je met die info doet. Hanna van couchsurfing bijv (zie de link op mn post hierboven), zei dat alles vroeg dicht ging in Are, Sweden. Ik kom pas om 11 uur mn bed uit, das niet relaxt voor mij. Geniet van uw ski vakantie! ik heb ontzettend veel zin in die van mij  , komt helemaal goed

    #5075

    marck
    Bijdrager

    geloof in jezelf en alles lukt.als je maar doorzet.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.