Home Forums Outdoor Europa PORTES DU SOLEIL. 650 kilometer BOOM !!

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  dusky 12 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #3649

    bobbejaan1
    Bijdrager

    👿

    Wie komt hier graag ?
    Welke plaats ?
    Waar Shred je het liefst ?

    Ik zit voor mijn 3e seizoen in Champoussin.

    werken in http://www.lepoussin.nl

    #3659

    avoriazzz
    Bijdrager

    Ik kom nergens liever dan in het vetste gebied van europa!
    ik zit meestal in Chatel, nu al 12 jaar op rij.
    ik vind de stash helemaal geweldig, maar het funpark in chatel is ook super chill. altijd locals die chillen bij de onderhoudsschuur. kan je altijd veel van leren. de parklift is gelukkig altijd rustig. dat massive funpark boven in avoriaz is ook echt een aanrader! In les Gets heb je een natuurlijke halfpipe. het werkt niet echt lekker, maar t is wel fun.

    #3719

    bobbejaan1
    Bijdrager

    het leuke is mijn bed staat op de piste. [strike]En mijn favoriete plek is echt de boswand bij morgins.[/strike] Een offpiste stuk een woord geweldig…
    En daarnaast is avoriaz wel echt lekker boarden.

    sorry klokker

    #3742

    nieker
    Bijdrager

    Ik ga er dit jaar ook opnieuw naartoe, voor de 4de keer geloof ik. Kwestie van een beetje afwisseling te brengen aangezien ik de laatste jaren eigenlijk voortdurend naar les arcs ben geweest 🙂 Iemand tips over waar ik best mijn logement kan boeken? Normaal werk ik met lokale bureaus, maar ik sta open voor andere tips 🙂

    (ik verkies avoriaz, maar dat is eerder uit onwetendheid over de andere dorpjes)

    #3751

    avoriazzz
    Bijdrager

    [quote=”nieker” post=187]Ik ga er dit jaar ook opnieuw naartoe, voor de 4de keer geloof ik. Kwestie van een beetje afwisseling te brengen aangezien ik de laatste jaren eigenlijk voortdurend naar les arcs ben geweest 🙂 Iemand tips over waar ik best mijn logement kan boeken? Normaal werk ik met lokale bureaus, maar ik sta open voor andere tips 🙂

    (ik verkies avoriaz, maar dat is eerder uit onwetendheid over de andere dorpjes)[/quote]

    ik vind in portes du soleil de franse dorpen het fijnst om te zitten. de zwitserse kant is iets achter gebleven kwa vernieuwing en de franse dorpen hebben meer charme.
    Ik boek ok altijd bij de lokale bureaus, is toch het goedkoopst als je alleen maar onderdak zoekt.

    #3753

    Anoniem

    Nog nooit daar geweest, misschien moet ik het maar eens uit proberen 😉 thx voor de tip!!

    #3969

    rockstardio
    Bijdrager

    Afgelopen januari geweest.

    Chalet in Les prodains, Avoriaz lift voor de deur en op richting Burton park of the stash.

    Heerlijk gebied, niks te kort.

    #4015

    uperuu
    Bijdrager

    Ik heb zelf 2 seizoenen in Morzine gezeten. Ideaal qua bereikbaarheid. Je kunt altijd tot het laatst in het park blijven, want met eens stukje hiken kun je toch gewoon terug skien. Ook kun je bij drukte goed en snel uitwijken naar Les Gets. Alle andere gebieden zijn ook makkelijk en snel bereikbaar door de Super Morzine lift.
    Enjoy!

    #4234

    nieker
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=97]Ik kom nergens liever dan in het vetste gebied van europa!
    ik zit meestal in Chatel, nu al 12 jaar op rij.
    ik vind de stash helemaal geweldig, maar het funpark in chatel is ook super chill. altijd locals die chillen bij de onderhoudsschuur. kan je altijd veel van leren. de parklift is gelukkig altijd rustig. dat massive funpark boven in avoriaz is ook echt een aanrader! In les Gets heb je een natuurlijke halfpipe. het werkt niet echt lekker, maar t is wel fun.[/quote]

    En welke wijk of buurt kan je aanraden? Want ik zou niet graag op een paar km van de winkels en de liften zitten. Altijd een gok om de eerste keer in een bepaald gebied te boeken.

    #4259

    rockstardio
    Bijdrager

    Morzine zit een winkelcentrum, gratis pendelbussen naar alle gebieden volgens mij ook.

    #4265

    avoriazzz
    Bijdrager

    de bus brengt je alleen naar de naastgelegen dorpjes en een klein stukje de berg op naar die grote gondel naar avoriaz toe. je kan wel met een grote skipas zonder te hoeven lopen naar elk dorp in het gebied boarden.

    #4266

    avoriazzz
    Bijdrager

    [quote=”nieker” post=693][quote=”avoriazzz” post=97]Ik kom nergens liever dan in het vetste gebied van europa!
    ik zit meestal in Chatel, nu al 12 jaar op rij.
    ik vind de stash helemaal geweldig, maar het funpark in chatel is ook super chill. altijd locals die chillen bij de onderhoudsschuur. kan je altijd veel van leren. de parklift is gelukkig altijd rustig. dat massive funpark boven in avoriaz is ook echt een aanrader! In les Gets heb je een natuutrlijke halfpipe. het werkt niet echt lekker, maar t is wel fun.[/quote]

    En welke wijk of buurt kan je aanraden? Want ik zou niet graag op een paar km van de winkels en de liften zitten. Altijd een gok om de eerste keer in een bepaald gebied te boeken.[/quote]

    -hmm als je in chatel wilt zitten moet je absoluut niet voor petit chatel kiezen, mensen maken vaker deze fout, maar dat is een dorpje naast chatel, je zit dan nog een roteind van de pistes en winkels af. je moet kiezen voor chatel zelf, maar je moet meestal al vroeg boeken om daar nog plek te vinden. je kan ook bij de linga gaan zitten, dat ligt ook naast chatel, maar je zit wel direct aan de piste. het is met de bus ong 5 min rijden vanaf chatel. de bussen rijden tot 10 uur s’avonds.

    -in avoriaz kan je nergens anders zitten dan aan de piste, omdat dit een autovrij dorp is waar alle wegen zijn omgetovert tot pistes. het enige nadeel is wel dat het allemaal flats zijn die niet direct aan de ”hoofdweg” van avoriaz liggen, je zal dus elke dag een klein stukje moeten lopen over de sneeuw naar boven.

    -als je toch een ander dorp zou willen zou ik ook nog eens kijken naar morzine, dit ligt in het dal achter avoriaz.

    -chatel is heel goed te bereiken met de auto, maar meestal zijn er in het dorp zelf weinig parkeerplaatsen. er is een parkeerkelder in chatel, maar deze kost €60 euro voor een week dacht ik.

    -een site die wij meestal gebruiken om te boeken in chatel is http://resa.immoduval.com/Cruz/main.asp?langue=GB dit is een site die uit chatel zelf komt en waar veel appartementen/chaletjes/studio’s bij geregistreerd staan.

    als je nog vragen hebt hoor ik t wel!

    #4569

    bobbejaan1
    Bijdrager

    Eergister eindelijk mijn plank op wat echte sneeuw gehad.

    Linga en avoriaz waren open, dus lekker veel pistes om op te knallen. NICE

    #4922

    dakraam
    Bijdrager

    ben dr vorig jaar ook geweest en is een geweldig gebied!! zat zelf in chatel, zeer leuk boarden, maar avoriaz is toch nog wel weer iets mooier naar mijn mening 😉 Je merkt wel echt t verschil of je in het franse deel zit of aan de andere kant van de grens, de liften in frankrijk zijn namelijk veel comfortabeler!
    Helaas ben ik er slechts 10 dagen geweest, veel te weinig tijd dus om het hele gebied te zien!

    kortom: een aanrader

    #4937

    ted-h
    Bijdrager

    Hoe is dit gebied voor boarders?
    Lees namelijk dat je veel moet lopen over sommige stukken omdat de pistes omhoog lopen…. Niet echt ideaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.