Home Forums Algemeen Just for fun P*imp hier met je gear.

Dit onderwerp bevat 214 reacties, heeft 29 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  disco 12 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 215)
  • Auteur
    Berichten
  • #5402

    eegee
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=1856]volgens mij werd eerder bedoeld dat je bindingen idioot ver uit elkaar staan…[/quote]

    Dat probeer ik gewoon ff uit en werd me ook aangeraden in de shop, als het niet bevalt dan verander ik het toch gewoon. Verder heb ik al O-benen van het voetballen en heb ik thuis al een aantal keren wat geoefend met butteren en ik vond het wel prima staan.

    #5412

    mayolein
    Bijdrager

    Ik sta ook altijd max breed. Een tip die ik kreeg van een Zwitserse snowboard leraar: hoe breder je staat hoe extremer de graden van je bindingen moeten zijn. Ik sta 21, -21. Ook is het handig om je high-back wat meer naar voren te kanten. Als je dat allemaal niet doet en je staat heel breed, dan ga je je knieën op een hele onnatuurlijke manier indraaien en dat is natuurlijk niet goed 😉

    #5413

    dusky
    Bijdrager

    Ik sta 15, -15 nu, maar ik krijg wel eens last, dus ik zal eens de graden wat aanpassen, misschien is dat idd beter.

    #5416

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”Mayolein” post=1887]Ik sta ook altijd max breed. Een tip die ik kreeg van een Zwitserse snowboard leraar: hoe breder je staat hoe extremer de graden van je bindingen moeten zijn. Ik sta 21, -21. Ook is het handig om je high-back wat meer naar voren te kanten. Als je dat allemaal niet doet en je staat heel breed, dan ga je je knieën op een hele onnatuurlijke manier indraaien en dat is natuurlijk niet goed ;)[/quote]

    Ik denk dat die leraar maar heel snel moet stoppen met zijn vak. Want zijn opmerking slaat als een lul op een drumstel.

    Stance angle aanpassen met meer dan 24 graden is zowiezo al slecht voor de knietjes. Te wijd staan icm te extreme stance angle, is al helemaal niet goed. Laat staan het daarbij ook nog is naar voren zetten van de highback.

    De highback is niet meer dan je in een gedwongen houding te zetten om je knieën te buigen.

    Ga maar is zonder snowboard staan en buig je knieën maar is in de stand zoals de zwitser aangaf en doe het daarna nog is een keertje zoals ik nu wil zeggen 😉

    #5417

    jurpeters
    Bijdrager

    Ik sta 15, -15 is dat dan te veel?
    Hoeveel sta jij kevin?

    #5419

    avoriazzz
    Bijdrager

    15/15 is de meest gebruikte duck stance. maar je moet gewoon je stance zetten zoals jij het lekker vind, daarvoor zijn er ook zoveel mogelijkheden.

    #5420

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=1894]15/15 is de meest gebruikte duck stance. maar je moet gewoon je stance zetten zoals jij het lekker vind, daarvoor zijn er ook zoveel mogelijkheden.[/quote]

    Inderdaad, maar dan moet je wel weten dat er grenzen zijn 😉

    Ik heb in het begin van mijn opleiding, toen ik ook leerde snowboarden netjes de 24 graden verschil regel aangehouden. En daarom sta ik 12; -12.

    #5422

    avoriazzz
    Bijdrager

    jhaa had ik dr idd ff bij moeten zetten, zelf sta ik 15/-12 en nog niet echt problemen mee gehad.

    #5424

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik maak wel in de juiste sectie een onderwerp aan, dan gaan we daar verder met het gevalletje stance wel of niet fijn 😉

    Vanaf nu dus gewoon weer opscheppen, blij zijn en showen die nieuwe spulletjes 🙂

    #5425

    mayolein
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=1891][quote=”Mayolein” post=1887]Ik sta ook altijd max breed. Een tip die ik kreeg van een Zwitserse snowboard leraar: hoe breder je staat hoe extremer de graden van je bindingen moeten zijn. Ik sta 21, -21. Ook is het handig om je high-back wat meer naar voren te kanten. Als je dat allemaal niet doet en je staat heel breed, dan ga je je knieën op een hele onnatuurlijke manier indraaien en dat is natuurlijk niet goed ;)[/quote]

    Ik denk dat die leraar maar heel snel moet stoppen met zijn vak. Want zijn opmerking slaat als een lul op een drumstel.

    Stance angle aanpassen met meer dan 24 graden is zowiezo al slecht voor de knietjes. Te wijd staan icm te extreme stance angle, is al helemaal niet goed. Laat staan het daarbij ook nog is naar voren zetten van de highback.

    De highback is niet meer dan je in een gedwongen houding te zetten om je knieën te buigen.

    Ga maar is zonder snowboard staan en buig je knieën maar is in de stand zoals de zwitser aangaf en doe het daarna nog is een keertje zoals ik nu wil zeggen ;)[/quote]

    Voor de nuance: dit zijn toch altijd dingen waarbij je moet doen waarbij jij je goed voelt. Die leraar gaf enkel een tip en ik denk zeker niet dat hij moet stoppen met zijn werk 😉
    Zoveel mensen, zoveel meningen he?

    Verder heb ik geen nieuwe snowboard gear om te showen 🙁 Volgend jaar weer denk ik 😛

    #5428

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Het gaat om het feit dat wat hij zegt, ver van goed is. Je kan je met zo’n stance best goed voelen, maar na een jaartje of wat denken je knieën daar anders over 😉

    #5430

    dusky
    Bijdrager

    http://www.ultimate-snowboarding.com/forum/Snowboards-en-toebehoren/1904-Bindingen#1904

    Gelieve daar verder te gaan met deze discussie en dit topic bewaren voor nieuwe gear.

    #5431

    guzzer
    Bijdrager
    #5432

    avoriazzz
    Bijdrager

    maar je hebt er hopelijk toch niet die prijs voor betaald hea??? wrom niet gewoon een strijkijzer bij de dump of marktplaats gekocht???

    #5433

    dusky
    Bijdrager

    Idd. Zo’n rechthoekige is misschien wel handig, maar voor 5 of 10 euro heb je bij de kringloopwinkel al een normaal strijkijzer. Voor dat prijsverschil kun je heel wat blokjes wax halen.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 215)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.