Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Nieuwe Bataleon

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 11 jaren, 9 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #6164

    jaxxon
    Bijdrager

    Hoi allemaal,

    Een paar jaar terug heb ik via een forumlid hier een Bataleon Goliath 157 gekocht met Union Force bindingen. Het was al een tweedehands plank en ik heb er ook nog zeker 4 of 5 jaar op gereden, het is deze: Link: [url=http://www.tacky.nl/snowboard/article/?id=18725/]Bataleon Goliath 2007[/url]
    Ondertussen ben ik al weer wat verder met snowboarden en is de plank voort ook al wat versleten. Misschien dus tijd voor een andere/nieuwe. Eigenlijk zocht ik wel weer opnieuw naar een Bataleon omdat ik deze gewoon fijn vond rijden.
    Dus ik heb gekeken naar de nieuwe Goliath. Deze verschilt op een paar punten met mijn oude plank en ik denk dat met name de vorm en base veel verschillen. Onder mijn oude zit geloof ik een sintruded base terwijl onder de nieuwe een sintered base zit. Volgens mij heeft de laatste beter glijeigenschappen en blijft langer gewaxt, toch? Is dit het eerste jaar dat deze onder de Golliath zit?
    Wat zoek ik? Een allround boardje waarbij ik zowel op en rond de piste mee kan spelen maar ook lekker naar beneden kan knallen. Dus ook bij hogere snelheden moet hij stabiel blijven.

    Nou wil ik het verhaal niet langer maken dan het al is dus dus ff snel wat vragen op een rijtje in de hoop dat iemand me kan helpen:
    – Is Bataleon Goliath nog het model voor mijn eisen of is deze meer freestyle geworden?
    – Is het model van dit jaar dan het best of kan ik voor dezelfde eigenschappen ook kijken naar modellen van voorgaande jaren(scheelt vaak een hoop centen).
    – Of zijn er andere boards (zowel Bataleon als andere merken) die me ook geven wat ik zoek?

    Als ik een paar dingen op een rijtje heb ga ik waarschijnlijk eens een dagje testrijden in Landgraaf ofzo.

    Zo toch een heel verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Alvast bedankt voor de moeite!

    #6165

    ruben006
    Bijdrager

    *De base is inderdaad nieuw dit jaar,
    [color=#000000][/color]*TBT is in verhouding met het board uit 2007 flink verbeterd,
    *Wel iets meer freestyle maar knallen gaat zeker nog erg goed, de flex is in verhouding iets soepeler geworden.
    * je waist width is heel iets breder geworden.misschien een klein voordeel als je af en toe last had van heel en toe drag.

    je zou kunnen kijken voor de iets duurdere Jam.

    Ik weet niet of ik een link mag plaatsen maar dat horen we snel genoeg.
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=jPkX6QDzm58&feature=player_embedded[/video]

    Ik zou idd ff lekker gaan testen in landgraaf, er zijn trouwens echt nog wel meer lekkere boardjes van bataleon dan de Jam en goliath

    #6166

    marck
    Bijdrager

    ik heb laast zelf en flow drifter gekocht.
    ook zkr de moeite waard om even naar te kijken.
    ik doe ook beetje van alles wat.van piste knallen tot rond om de piste spelen en zo afentoe is het fun park in.en hij is ook geschikt voor in de poeder.

    oftewel het is een alles kunner en super fijn plankje.

    #6167

    jaxxon
    Bijdrager

    Hoi,

    Bedankt voor de reacties! Andere bijdragen zijn natuurlijk nog welkom.

    Ik zal ook zeker ff kijken naar de Jam en de Flow Drifter.

    Ik zit alleen nog ff te tobben over de lengte. Ik heb nu een 157 en dat gaat goed. Een iets langer board zal waarschijnlijk wat stabieler zijn bij hogere snelheden. Korter zal ik niet moeten gaan denk ik.

    Iemand enig idee wanneer Duijvestein uitverkoop heeft?

    #6169

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ergens aan het begin van de zomer.

    #6218

    jaxxon
    Bijdrager

    Hoi,

    Ben ik weer. Ik ben echt serieus aan het denken aan de Bataleon Jam alleen twijfel ff over welke lengte. Ik ben 1,80 lang, 85 zwaar en heb maat 44 (10,5 us) voeten. Ik twijfel tussen de 161W en 162. Een stukje langer kan ik met mijn ervaring wel aan (heb nu 157). Maar beide boards verschillen nogal in het midden qua breedte. De 161w is 265 mm en de 162 is 257 mm. Ter vergelijking heb ik mijn huidige plank ook opgemeten en die is 248 mm. Zoals je ziet verschilt er nogal wat. Oh ja mijn voeten staan achter op 15 en voor 18 en ik heb nooit echt drag gehad volgens mij.

    De grote vraag is natuurlijk ga ik een langere plank echt merken? En zijn deze dan niet te breed in het midden voor mij?

    Wie kan me verder helpen?

    #6220

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Lengte ga je merken en als je twijfelt over de breedte dan neem je je boots mee naar de winkel. Dan kom je er snel genoeg achter.

    Als je duck stance staat met 15:-18 dan zou ik daar wat aan veranderen. Dat is een is een verschil van 33 graden en de aangeraden max is 24.

    #6226

    jaxxon
    Bijdrager

    Maar is 162 niet te lang voor mij of is het meer een kwestie van wennen?

    #6227

    ruben006
    Bijdrager

    Geen wide nemen als je deze niet nodig hebt!heb van veel mensen gehoord dat dit effect heeft op de snelheid van het kanten wisselen. zoals je zelf al aangeeft is de wide 265 mm en je oude board 248mm als je daar geen drag mee hebt waarom dan een wide board nemen? de Jam 159 is 254mm is dus iets breder als je oude board weet je ook dat je de bindingen bijna op 0 – 0 kan zetten zonder drag.

    Ik heb zelf ondertussen mijn goliath 160w getest en die bevalt mij super. vond hem nog best wel stijf weeg zelf 95kg dus als je qua lengte gewicht verhouding kijkt en wetend dat de Jam stijver is kun jij dus wel iets kleiner.

    Duck stance tip: ga inderdaad niet over de 24. Probeer eens 12 -12

    #6448

    l2everse
    Bijdrager

    Heeeej, dus ik ben van plan om de Bataleon Whatever te kopen maar had nog graag wat advies gekregen… Eerst wat info over mij ik ben 16j kan aardig over weg met een snowboard meer dan enkel freeride bv powder en freestyle heb ik al ervaring in ben 1,80 m groot een weeg 74 kg heb maat 44 dus 10,5 stance is linksvoor… Dus ik heb de size chart van de Whatever bekeken en de 156 is volgens gewicht en lengte goed maar de voetmaat gaat maar van 7-9 dus is het dan mogelijk dat mijn boots in de sneeuw graven? En neem ik dan best niet de 159 die op alle vlakken past?

    #6452

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik vind het al bijzonder knap dat je stance 10,5 is omdat deze altijd per 3 gaan 😉 maar dat maakt niet uit voor je verhaaltje.

    Heb je het board online of bij een winkel gezien? Als het bij een winkel is dan is het verstandig om je boots even mee te nemen. Tegenwoordig worden de buitenschoenen van veel merken klein gehouden om de zogenoemde toe en heeldrag (ingraven van je boots bij een bocht) tegen te gaan.

    Anders zal je op internet moeten zoeken naar de afmetingen van het board en je zoollengte opmeten om te weten hoe en wat.

    #6453

    l2everse
    Bijdrager

    Bedoelde dat ik regular ben en stance width is 21… En ben ook niet volledig zeker of ik de Whatever of ET moet kopen…

    #6454

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dan door gebrek aan interpunctie las ik het verkeerd 😉

    Stance width is hoe breed je bindingen uit elkaar staan. Neem aan dat je bindingen geen 21cm uit elkaar staan. Dat is best wel smal.

    In augustus/september zullen er weer testdagen komen met de nieuwe modellen, dan kan je testen wat je wilt om zo beter te weten wat je wilt kopen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.