Home Forums Algemeen Tips & tricks Nieuw

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 10 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #5722

    hustll
    Bijdrager

    Hallo,
    ik ben nieuw met snowboarden ik board nu ongeveer 4 maandjes
    nog nooit op wintersport geweest ook
    ook nooit een les gevolgd gewoon alles zelf geleerd
    ik vind snowboarden echt bruut dus kocht ook na 1 maand een board namelijk de Burton TWC Standard 157 met Burton Freestyle (maat L) bindingen en Nitro Era ( maat 43)
    ik ben nu een x of 10 bij snowplanet spaarnwoude geweest elke x 4 uur snowboarden
    2 x snowworld zoetermeer en 1 x snowworld landgraaf voor 8 uur en 2 juli ga ik weer naar landgraaf toe

    het sturen remmen en dergelijke heb ik helemaal onder controlle
    ik kan wel wat kleine schansjes pakken en de wat hogere lukken ook wel een beetje
    heb al een paar keer een rechte box gedaan dit ging ook wel oke
    ik zou nu wel wat nieuwe dingen willen leren
    ik zou wat tips willen wat ik zou kunnen oefenen en hoe dit te doen

    ook heb ik wat vragen over me uitrusting
    mn bindingen staan op +15 – 4 is dit handig? ze staan ook maximaal uit elkaar
    en zijn burton freestyle bindingen wel goed? ik lees overal dat het niet zulke beste bindingen zijn
    wat is het voordeel voor een beginner met BV Burton Cartel EST bindingen?

    en over het board:
    is 157 wel de goede maat voor mij?
    ik ben 1,78 lang en weeg 80 kilo en heb schoenmaat 43

    alvast bedankt voor evt reactie(s)

    Groeten

    #5723

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik zou als ik jou was even iets minder focussen op freestyle dingen en gewoon aan de basis werken. Om de simpele reden dat dat het belangrijkste is.