Home Forums Algemeen Tips & tricks Nieuw

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 10 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #5722

    hustll
    Bijdrager

    Hallo,
    ik ben nieuw met snowboarden ik board nu ongeveer 4 maandjes
    nog nooit op wintersport geweest ook
    ook nooit een les gevolgd gewoon alles zelf geleerd
    ik vind snowboarden echt bruut dus kocht ook na 1 maand een board namelijk de Burton TWC Standard 157 met Burton Freestyle (maat L) bindingen en Nitro Era ( maat 43)
    ik ben nu een x of 10 bij snowplanet spaarnwoude geweest elke x 4 uur snowboarden
    2 x snowworld zoetermeer en 1 x snowworld landgraaf voor 8 uur en 2 juli ga ik weer naar landgraaf toe

    het sturen remmen en dergelijke heb ik helemaal onder controlle
    ik kan wel wat kleine schansjes pakken en de wat hogere lukken ook wel een beetje
    heb al een paar keer een rechte box gedaan dit ging ook wel oke
    ik zou nu wel wat nieuwe dingen willen leren
    ik zou wat tips willen wat ik zou kunnen oefenen en hoe dit te doen

    ook heb ik wat vragen over me uitrusting
    mn bindingen staan op +15 – 4 is dit handig? ze staan ook maximaal uit elkaar
    en zijn burton freestyle bindingen wel goed? ik lees overal dat het niet zulke beste bindingen zijn
    wat is het voordeel voor een beginner met BV Burton Cartel EST bindingen?

    en over het board:
    is 157 wel de goede maat voor mij?
    ik ben 1,78 lang en weeg 80 kilo en heb schoenmaat 43

    alvast bedankt voor evt reactie(s)

    Groeten

    #5723

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik zou als ik jou was even iets minder focussen op freestyle dingen en gewoon aan de basis werken. Om de simpele reden dat dat het belangrijkste is.

    De burton freestyle binding is een goedkopere binding, niet per definitie slecht. Ik heb er zelf ook mee leren snowboarden en mijn eerste noseslides mee gedaan en 360.

    Het verschil in bindingen is voornamelijk stel mogelijkheden en of ze stijf of slap zijn. Ga je dus niet blind staren op duurdere spullen, maar zorg eerst dat je echt weet wat je wilt.

    Ik ben nu met mijn 3e snowboard bezig en ik begon met een 158 Burton Elite (all mountain), daarna 152 burton hate (twin zero camber) en nu op een 152 Flow Verve (twin rocker). En bij ieder board ook andere bindingen. Van slap naar steeds stijver.

    Kortom lekker blijven boarden met wat je hebt en je gaat vanzelf wel doorkrijgen of je stijver of slapper wil 😉

    Je lengte enzo zijn wel goed voor het board ommee te beginnen. Ik ben even lang maar rij korter omdat ik 20kg lichter ben. Je gewicht speelt ook mee.

    Voor je bindingen zou ik gewoon thuis op een stuk tapijt gaan staan met je boots aan en een schroevendraaier erbij om gewoon te gaan stellen en kijken wat je fijn vindt.

    Bedenk wel dat een stance met meer dan 24graden verschil slecht voor de knieën is. 15-4 is een verschil van 19 graden en dat is goed. Ik zelf sta 12-12 op zo’n 65cm breed.

    #5724

    hustll
    Bijdrager

    Thnx voor je reactie,

    de basis heb ik wel in de hand ook het switch rijden gaat redelijk ik kan dit inderdaad nog wel wat meer beoefenen
    ik heb alleen het gevoel met de burton freestyle bindingen dat je ze niet zo strak om je voet krijgt omdat de rateltjes al vrij snel niks meer doen
    wat is het voordeel met ze om de neus van je voet te doen?

    #5725

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    De basis is meer je houding enzo 😉 Ik verwacht niet van iemand die zichzelf heeft leren snowboarden dat je een goede houding hebt. En je houding is zeer belangrijk bij freestyle snowboarden.

    Als je je buckles niet goed strak krijgt zal je ze moeten verstellen.

    Het voordee van nosecaps (strap over de tenen) is dat de druk die je met je tenen geeft beter overgegeven wordt naar het snowboard. Als je dit in combinatie met gaspedals hebt (schuivend deel onder de tenen wat je kan stellen). Dan heb je een beter overbrengen van de druk die je geeft.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.