Home Forums Algemeen Algemeen Niet goed glijden na waxen!

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  avoriazzz 13 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #5202

    wilco
    Bijdrager

    Ik heb vorige maand mijn board laten waxen bij van den Berg in Hoorn.
    Nu ben ik dinsdag in Spaarnwouden wezen snowboarden.
    Ik had het iedee dat hij niet lekker gleed.
    Thuis keek ik onder mijn board en er leek wel een beetje bruine/donkerdere laag op mijn wax te zitten.

    Is hij dan niet goed gewaxt of ligt het aan mij….. volgensmij was de wax voor het boarden mooi helder.

    Greetz

    #5203

    avoriazzz
    Bijdrager

    dat ligt aan de sneeuw. bij indoorsneeuw zit er vaak veel stof/vuil en uitlaatstoffen van de pistebully in de sneeuw. hierdoor glijdt je board minder lekker. ik heb t ook ooit eens gehad dat ik met mn goede nieuwe boardje was wezen indoorboarden, maar hij gleed voor geen meter…
    als je wax helemaal bruin is uitgeslagen en het is je goede boardje, dan kan je hm waarschijnlijk het beste ff opnieuw laten waxen. of je waxt hm zelf gewoon ff, super makkelijk en je hebt je boardje gewoon thuis.

    #5206

    wilco
    Bijdrager

    thnx

    Wax jij zelf?

    Wat voor iron en wax gebruik je dan?

    #5207

    avoriazzz
    Bijdrager

    hmm jhaa verschilt per keer volgens mij. soms de wax van mn ouders die ze voor de skies gebruiken, ik heb vorige winter zelfs een blokje van de perrysport gekocht, omdat ik hoge nood had, maar die glee ook gewoon lekker, was wel wat sneller ”weg” onder mn board dan de iets duurdere wax die ik normaal heb, maar t was ook prima te doen.
    ik heb ook ooit eens zo’n blokje van de bluetomato gekocht, omdat ik t er vet uit vond zien 😛 en onder mn board gleed die ook wel lekker.
    kortom, maak je niet al te druk wat je er op smeert, leg je board buiten met een oud strijkijzer van de dump zonder gaatjes, laptop drbij met http://hoemoetdatdan.nl/node/455 dit filmpje en aan de slag!
    om je eigen boardje schoon te krijgen kan je het best ff alle wax er af schrapen, als dat er nog op zit. dan met hele goedkope wax je board waxen, dat er ook weer afschrapen en dan met de goede wax je board weer waxen. of je brengt hm voor die beurt gewoon ff weg, heb je dat gedoe niet, want dat vind ik zelf ook altijd kut om te doen 😀

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.