Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Mijn eerste set!

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 6 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #5986

    duck
    Bijdrager

    Hallo! Mijn naam is Jasper, ik ben pas begonnen met snowboarden en het gaat al super goed! Mischien omdat ik al kan skateboarden. Nu heb ik het remmen en bochten maken volledig onder controle en wil ik graag beginnen met boxen en rails.

    Ik wil ook niet teveel geld uitgeven aan mijn nieuwe set. Ik hoor goede dingen over de adviesen in shops. Nu heb ik zelf al een beetje op het internet rondgekeken en zou ik graag dit board willen hebben : http://boardstyle.nl/shop/flow-verve/

    Nu kreeg ik van deze shop een mailtje waarin stond dat er dit weekend een sale is met 25% korting. Nu lees ik in andere threads dat het best gebruikelijk is om korting te vragen op een hele set. Is 25% genoeg?

    Kan iemand mij hier mischien advies geven over bindingen? Ik hoor goede en slechte dingen over flow. Maakt het uit als de bindingen op een board van een ander merk zijn, past dit dan?
    Ik heb een budget van ongeveer €600,- dus dat moet lukken?

    In hoeverre gebruiken jullie dingen als helmen en valbroeken? Is dit aan te raden?

    Mischien een beetje veel vragen tegelijk zo in een eerste post, maar na mijn eerste lesjes ben ik super enthousiast over het snowboarden geworden!

    Groetjes, Jasper.

    #5988

    ted-h
    Bijdrager

    Hai Jasper,

    Welkom hier!
    Ik zal je zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van flow (ik rijdt nu voor het eerst een lib-tech en hiervoor burton gereden). Ik heb op mijn set ongeveer 15% korting gehad en dat was nog niet in de sale. Voor €600.- red jij absoluut een mooi setje hoor.

    Mbt beschermingen, ja ik gebruik een helm altijd en overal! Tevens heb ik een impact short (zitten op je stuitje en op de zijkanten pads) en als laatste heb ik handschoenen moet polsbeschermers erin (ik heb al 2 x mijn pols gebroken).

    Ik hoop dat je iets verder bent…

    Succes met zoeken!

    #5991

    avoriazzz
    Bijdrager

    een impact short is wel verrekte handig voor wat jij wilt gaan doen, want je zult nog wel een paar keer net met je stuitje op een box vallen.
    die 600 euro is die voor je set of voor alles, dus ook je bescherming?
    want een helm + impact short kost nieuw toch snel al 150 euro.
    kevinhoogendam hier op t forum rijd veel flow en dacht ik dat die zelfs ook een Verve rijdt, dus die kan je echt wel verder helpen.

    #5997

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Inderdaad als het om Flow gaat, dan weet ik het wel :p

    Ik rij de Verve van 2010/2011. Heerlijk boardje om mee te railen en kickers mee te rijden. Niet te slap, maar genoeg voor een leuke tailpress of iets dergelijks.

    Flow bindingen zijn duur in aanschaf, maar zodra ze eenmaal goed zitten dan heb je niks meer te klagen. Kijk wel voor de wat duurdere bindingen dan, de goedkopere flow bindingen zijn inderdaad gewoon kut.

    Dus geen el cheapo/simpel ogende bindingen van Flow nemen. Zelf ben erg te spreken over de NXT- AT (FSE) bindingen, maar die kosten ook wel wat.

    Bescherming is altijd aan te raden of je het ook zal dragen is aan jou. In mn eerste board jaar droeg ik wel bescherming. Tegenwoordig spring ik grotere kickers, gooi ik vanalles in en uit op een rail en draag ik helemaal geen bescherming.

    Handschoenen met polsbeschermers klinken leuk, maar werken niet aangezien ik me pols er gewoon mee brak :p

    Je verstand is na je gevoel je beste bescherming. Als je gevoel nee zegt, dan moet je luisteren!

    #5998

    duck
    Bijdrager

    Allemaal hartstikke bedankt voor de adviesen.
    Ik ga gewoon naar de sale toe bij mijn locale shop(Boardstyle) in Rotterdam, en ga eens even kijken wat de beste deal is die ik kan krijgen!

    Die €600,- is voor de set, met eventueel protectie. Maar in iedergeval een goede set en een boardbag.Ik heb eens gekeken en ik wil toch wel graag flow bindingen uitproberen. Die NXT serie ziet er naar mijn mening veel te zwaar uit dan ga ik er noooooit uithalen wat erin zit. Ik denk dat een Trilogy of een The Five wel prima is.

    Ik zal het na het weekend wel laten weten! Ben benieuwd wat ze in de shop zeggen B)

    #5999

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    NXT-AT
    M9 (SE)

    The Five (SE)
    Quattro SE

    De Quattro en M9 zijn letterlijk zware bindingen vanwege de highback. De trilogy heb ik geen ervaring mee, dus daar zal je zelf moeten oordelen.

    Boardstyle altijd gezellig op het oostplein :p

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.