Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Mening over set-up

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 2 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #6947

    maxjeuh1
    Bijdrager

    Hallo,

    Ik ben 180cm en weeg 78 kilo. Ik ben zeker geen beginner, maar ik heb nog een hoop tricks te leren. Ik houd van alles: Piste knallen, piste tricks, park, poeder. Kortweg een lastige combinatie dus. ik heb al gear gekocht. Lib tech trs 159 uit 2013 met ride capo bindingen en burton ruler boots. Wat is hier de mening over? Goede keuze gezien bovenstaande genoemde dingen of te lang board en allemaal veel te stijve flex? Houd je niet in omdat ik die spullen al in huis heb gehaald mocht je een negatieve mening hebben. Wel alvast bedankt voor de reactie.

    #6949

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Alle dingen die jij aangeeft als piste knallen, parken poeder doe ik ook en daar heb ik 1 board voor. Je kan prima met 1 board alles doen.

    Gaat het om de mening wat wij er van vinden of gaat het om JOU mening? Het is jou board, jou lichaam, jij weet wat je fijn vindt. Dat kunnen wij niet voor jou bepalen.

    Qua stukje freestyle vind ik persoonlijk het board te lang. (177lang rij op 152), maar dat is je eigen keuze. Sommige rijden op een board wat net tot de schouders komt en andere met een board tot de neus. Persoonlijke voorkeur is ieder voor zich.

    #6953

    maxjeuh1
    Bijdrager

    Ik weet het zelf niet zo goed. Dus ja ik vraag de mening van iemand anders! Van iemand die deze producten kent en beetje mening daarover zou kunnen geven. Je ervaring is indd persoonsgebonden maar sommige boards zijn stijver etc. Dan heb je wat algemene info dacht ik zo

    #6954

    disco
    Bijdrager

    Kende het board niet, maar heb er net ff over gelezen en hij schijnt nogal stijf te zijn.
    Voor pistknallen en poeder moet het helemaal goed komen, maar je tricks en park is een ander verhaal.
    Jumps ook helemaal prima, maar butteren en rails is hij niet zo dol op (te stijf)

    Nogmaals, heb het niet uit eigen ervaring en het ligt er ook aan wat je er zelf het meeste mee doet.

    Misschien dat je ook al een stijver board gewend bent?

    #6955

    maxjeuh1
    Bijdrager

    Hmm dat belooft nog wat haha! Want nee ik ben ook niet stijve boards gewend.

    #6958

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Er zijn er die schansen rijden met flexibele board en rails met een stijf board.

    Ik heb ook 10m kickers gesprongen met een board wat je bijna kan dubbelvouwen(flatbase) en rails gereden met een stijve camber. Mijn voorkeur ligt bij een board wat op een schaal waar 10 het hoogste/stijfste is rond de 3/4 ligt.

    Het is maar net wat je gewend bent of wat je fijn vindt.

    Wat je wel hebt is dat flexibelere en/of rocker boards wat meer foutjes toelaten en stijvere en/of camber boards de fouten eerder afstraffen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.