Home Forums Algemeen Algemeen indoor banen NL

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  avoriazzz 12 jaren, 11 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #5680

    lottesalome
    Bijdrager

    Beste snowboarders,

    Ik ben bezig met een vierjarig onderzoek naar de transformatie van outdoor lifestyle sporten (waaronder snowboarden) naar een aanbod van gecontroleerde activiteiten binnen commerciële settings waar in een artificiële omgeving (snowdomes) diezelfde lifestyle sporten beoefend worden.

    Momenteel richt ik me op de interactie tussen de aanbieders van deze settings (bijv de ondernemers die een sneeuwbaan exploiteren) en de bezoekende sporters. Hoe vindt interactie plaats, en hoe uit zich dat in de activiteit? Welke invloed hebben bezoekers op het aanpassen van de activiteit en de setting? En in hoeverre is de aanbieder dominant in het geven van betekenis aan deze indoor versies van lifestyle sporten? Of is het de sporters zelf die zijn/haar eigen betekenis construeert?

    Het zijn complexe vragen waarop ik een antwoord probeer te vinden. Jullie input als lifestyle sport participant is van harte welkom! Vandaar deze post… voel je vrij om te reageren en van gedachten te wisselen!

    Alvast dank!
    Lotte Salome, promovenda SPECO Tilburg & Universiteit Utrecht

    #5681

    avoriazzz
    Bijdrager

    ik denk dat met name de freestyle beoefeners veel die regelmatig bij de zelfde snowdome komen veel invloed hebben op de kwaliteit van in deze het funpark. Ze hebben echt de mogelijkheid om mee te beslissen wat er voor objecten in t park komen en hebben vaak ook de mogelijkheid zelf het park te onderhouden wat de ze de mogelijkheid geeft om dus zelf de condities van het park te bepalen. Deze cultuur is ook wel in de alpen te vinden waar de locals veel met het pistepersoneel overleggen hoe het park ingedeeld moet worden. er is vaak ook een goede band met het personeel en de (freestylende) boarders, omdat ze allemaal van een type sport houden die in nederland niet heel actief beoefend wordt. en inderdaad is het wat je al zegt een way of life. sneeuwsporten zijn voor veel mensen, ook al gaan ze maar een paar weken per jaar, een manier van leven.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.