Home Forums Gear Kleding en toebehoren Helm, of geen helm..

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  avoriazzz 13 jaren, 1 maand geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #5496

    strolysyba
    Bijdrager

    Vroeger had ik altijd een muts (toen ik nog op ski’s stond), maar sinds ik ben gaan boarden heb ik een helm, ben er erg blij mee! Ziet er natuurlijk wel een stuk minder cool uit, maarja, toch liever een heel hoofd dan er fancy uitzien.

    #5499

    manic
    Bijdrager

    Ik heb me dit jaar ook een gekocht, vooral omdat ik het park ben beginnen verkennen maar ook voor op de piste. Je kunt maar nooit weten.

    #5505

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik ben vandaag terug van 3 dagen kutten in Winterberg XD En het viel me echt op dat er veel mensen zijn die een helm op hebben, maar de kinband niet vast.

    Dan denk ik echt van “like wtf?!”. Het dragen van een helm. Ik raad het altijd aan, maar zal het nooit iemand verplichten. Uitzonderingen daar gelaten want met de freestyle lessen die ik geef is het verplicht of het nou in Skidôme is of in het buitenland.

    #5510

    Anoniem

    Helm zeker als je nieuwe dinge (tricks of backcounty’s) gaat doen.
    Gewoon piste shredden of zo maakt niet veel uit dan. Maar kan zeker geen kwaad.
    Koop er gewoon een mooie en da is het nog vet ook! 😀

    #5512

    dusky
    Bijdrager

    @ Michielfm:

    Buiten de piste hoef je minder snel een helm op dan wanneer je op de piste gaat rijden lijkt me. Buiten de piste is het bijna onmogelijk om hard te vallen en op de piste val je meteen hard als je valt.

    Maar laatst in skidome had ik ook geen helm op, terwijl ik voor de eerste keer schansen ging springen en ik heb hem ook niet nodig gehad. Ik ben namelijk gewoon op mijn rug gevallen en mijn rug en ribben gekneusd! :pinch: Maar je weet eigenlijk toch nooit wanneer je gaat vallen dus je kunt hem eigenlijk beter altijd dragen. Maar als je rails/boxen gaat rijden zou ik hem sowieso opzetten.

    #5513

    avoriazzz
    Bijdrager

    yoo ff nadenken voordat je wat zegt 😀

    buiten de piste val je bijna nooit hard… op je piste staan meestal geen bomen en steken er ook geen stenen boven de sneeuw uit. gelukkig maar want als je daar op/tegenaan valt doet je koppie wel pijn hoor. off piste is niet alleen wat je in films ziet dat je mooie open vlakte hebt en over elke windlip een 540 springt.

    #5516

    dusky
    Bijdrager

    Nou ja misschien geen open vlakten maar mijn ervaring met offpiste is wel anders (tot nu toe). Afgelopen jaar stonden er geen bomen, waren er geen stenen, alleen wat bosjes. En anderhalve meter diepe sneeuw op veel plekken. Dus dan kun je nogal wat proberen. 😛

    #5517

    avoriazzz
    Bijdrager

    oehh dat klinkt wel lekker! foto’s gemaakt?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.