Home Forums Algemeen Algemeen Dwarrelende bladeren?

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  avoriazzz 12 jaren, 6 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #4229

    maisie
    Bijdrager

    Hey!
    Over een paar dagen vertrek ik naar de alpen om daar snowboardles te gaan geven. Ik zal daar vooral aan Nederlanders les geven en ik vraag me af welke snowboardtermen er gebruikt worden?
    Ik heb mijn instructeuropleiding in het engels gedaan en weet dus alleen de engelse termen. Van mijn eigen lessen heb ik alleen roetsjen onthouden en ik kan me niet voorstellen dat we “falling leafs” als dwarrelende bladeren vertalen.
    Wie kan me helpen?

    Maisie

    #4231

    rinus
    Bijdrager

    ‘Als een blaadje naar beneden’ gebruikten wij altijd (geven geen les, maar hebben we wel gekregen).

    #4232

    avoriazzz
    Bijdrager

    gewoon doen, heb je wat fun in de groep en iedereen weet toch wel wat je bedoeld

    #4250

    Anoniem

    ik zeg altijd “vallend blad” tegen die begin oefenning 😉 porbeer deze zo rap mogelijk om te zetten naar die bochten (op je voorste voet steunen) dan lukt het wel!

    #5497

    strolysyba
    Bijdrager

    Ik kreeg les van een Duitse man, hij noemde het ‘tik-tak beweging’. Iemand anders zei dat je gewoon heen en weer moest dansen, maar dat snapte de groep niet echt.

    #5503

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Vanuit NSkiV heet het gewoon vallend blad 😉

    #5966

    Anoniem

    Ik heb dit altijd uitgelegd aan leerlingen als vallend blad.
    Remmen noemde we roesjen dat zijn zo de dingen voor de beginners de eerste 2 dagen mee bezig te houden.

    Een goede oefening vind ik ook spoor volgen dat wilt zeggen dat jij een ( niet te moeilijk ) spoor maakt naar beneden en dat de leerling dit spoort moet volgen zo krijgen ze meer voeling met wanneer ze een bocht moeten in zetten en dergelijken

    #5968

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Laatste post 3 maart…

    Maar beginners 2 dagen bezig houden met rutschen en vallend blad. Zonde van de tijd.

    #5971

    avoriazzz
    Bijdrager

    das toch meer voor de 1e 2 uur. dan sleep je ze mee naar een licht blauwe piste en maak je een paar keer een run met ze en omderweg wat tips geven. dan ff pauze, daarna zelf aan laten klooien, dan iedereen ff filmen en laten zien wat ze fout doen en dan zit de dag er al weer op en kan de meerderheid al redelijk hele makkelijke pistes afkomen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.