Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Custom made board

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  tallstranger 11 jaren, 4 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #6267

    mirage1337
    Bijdrager

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

    Ik ben 205cm en 115kg met snowboard schoenmaat 49,5.
    Vanwege mijn lengte en een slechte ervaring met huren ben ik nu op zoek naar een eigen board. Het probleem is dat ik met diverse board lengte calculators uit kom op een board lengte van 183 cm, als ze überhaupt zo ver gaan.

    Ik weet echter niet of dit klopt, omdat ik altijd overgeleverd ben aan de maximale maat die een verhuurshop heeft. En in de gewone winkels kom ik vervolgens geen stap verder omdat ze me elke keer een board van ongeveer 163cm aan willen smeren.

    tot ik vandaag bij een winkel terecht kwam en die begonnen over een custom made board.

    dus mijn vragen:
    – Hoe lang en breed moet mijn board zijn?
    – Zijn er boards in die lengte of moet ik echt aan een custom made gaan denken?
    – Zo ja, heeft iemand daar ervaring mee en waar moet ik op letten

    Een hoop info en vragen, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen

    alvast bedankt!

    #6727

    tallstranger
    Bijdrager

    U heeft zeker geen NOOD aan een custom gemaakt board, maar hiermee zou wel het perfect naar uw zin kunnen krijgen. Maar denk dat je veel beter uittest wat er al wel bestaat voor mensen als u en dan pas een custom zou maken. Hoe kun je een goed board laten maken als je nog niet veel hebt uitgetest?

    Mijn advies : De Elan El Grande, specifiek gemaakt voor mensen als u! 2de breedste board ter wereld ( het allerbreedste is een poederbord dat u enkel off piste zou moeten gebruiken)
    Verder denk ik dat alles dat breder is als 270 mm in het midden van het board u al zou helpen; Heb zelf een 48 schoenmaat en gebruik een snowboard van 164 en één van 172.

    Er zijn zeker snowboards die u kunt gebruiken die korten zijn als 1m70 waaronder die elan el grande bijvoorbeeld.

    En die winkels willen u geen 163 aansmeren! dat zou u zelf passen denk ik; u zou er net minder moeite in moeten steken als ik in mijn 164 of 172 moet steken want ik weeg maar 70 kilo.

    Elan El Grande / Elan crest wide / Arbor Roundhouse / Rad-air worldwide ( dat is mijn 164 van 277 mm breedt ( is al HEEL breed) / één van de breedste rad air tankers / Dit zijn zowat de breedste en die hebbel allemaal rond de 270 mm breed en zijn allemaal rond de 160 a 168 cm lang

    Let wel alles wat ik nu opnoem zijn vooral freeride boards ; maar voor iemand met grote voeten als u is het moeilijk een freestyle plank te vinden.

    Onlangs heb ik een snowboard verkocht aan iemand rond uw gewicht met een schoenmaat 50. En die gebruikte mooi een plankje van 162 cm en 265 mm breed; het lukte hem en hij doet zelf jumps en big airs enzo; maar gebruikte wel heel extreme bindingshoeken.

    Die calculators zijn alleen goed voor de standaard jan modaal met kleine voetjes, van zodra je grote voeten of wat meer gewicht hebt moet je gaan zoeken naar is wat u past; boards testen als er is testdag is ofzo.

    Kan wel garanderen dat één van die boards die ik heb opgenoemd echt een ware verademing gaan zijn voor iemand met uw voeten die voornamelijk freeride / piste en off piste doet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.