Home Forums Gear Snowboards en toebehoren cartel binding problemen

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  marck 13 jaren, 3 maanden geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #5059

    jebus
    Bijdrager

    ik heb 2 jaar de cartels nu. sinds ik die heb, krijg ik het gevoel dat mijn voet tijdens het boarden naar buiten wordt geduwd. Na een uurtje boarden staan mijn voeten dan helemaal op de buitenkant in mijn boots. super lastig. als ik dan even ga wandelen in mijn boots stap ik op mijn buitenkant voet!

    gevolg, ik heb vorig jaar harde smak gemaakt en brak mijn enkel tijdens boardenn, en ligamenten ook redelijk naar de ruk. nu is het een jaar geleden, en mag opnieuw sporten… bij die val is mijn voet in mijn boot naar binnen omgeslagen. de schuldige zijn dus die nieuwe bindingen neem ik aan. ik snowboard al heeel lang en heb er nooit last van gehad tot ik die cartels had. !! ik sta +15/-15 ! niks abnormaals dus.

    ik moet absoluut weten hoe het komt, en wat ik eraan moet doen om dat niet meer te hebben voor ik opnieuw kan boarden.

    is er nog iemand hier die da heeft. of weet wat te doen…

    #5060

    rinus
    Bijdrager

    He k*t, weer ’t bedankt knopje ingedrukt ipv snel antwoord.

    Wat voor boots heb je? Heb je eventueel een fotootje van je zelf ingestrapt? Wat voor bindingen had je voor die Cartels (wat is er wezenlijk anders aan die Cartels)?

    #5061

    jebus
    Bijdrager

    vroeger technine freestyle bindingen… stands zijn altijd al dezelfde gebleven. afstand tussen bindingen is ook onveranderd. alleen nieuwe botte en bindingen (boots zijn van forum. denk dat het de moto van burton is, ma dan van forum.3 jaar oud)

    Er is echt niets speciaals te zien als ik ingestrapped ben. alles ziet er goed uit! het enige dat ik kan bedenken is dat er iets is met die enkelstrap dat mijn voet naar buiten drukt. maar het ziet er allemaal normaal uit

    #5062

    avoriazzz
    Bijdrager

    hoe strap je je boots in, super strak of gewoon vast??? kan ook nog het verschil maken.. zijn dat cartels met zo’n rubber base er in (of was dat alleen bij est bindingen?)

    #5063

    rinus
    Bijdrager

    hmmm heb je je bindingen en boots tegelijkertijd nieuw gekocht? Want dit klinkt mij meer als een bootprobleem in de oren…

    #5064

    jebus
    Bijdrager

    geen est-cartel. de gewone. ik heb bataleon riot. dus met 4 schroeven.

    ik heb me die botten nog in technine bindingen gezeten. en ik had toen geen problemen. dus het zijn de bindingen… die technines hebbek weggedaan omdat die schroeven elk half uur opnieuw vastgezet moesten worden.

    ik raak er echt ni wijs uit.. niemand die ik ken heeft er last van… ongelofelijk. wie slaagt er nu zijn enkel om op een snowboard 🙂 ik dus.

    #5067

    Anoniem

    Cartels zijn wel delegelijk goede bindingen, het meest logische als je voeten naar buiten geduwd worden is dat je een widere stance moete pakken probeer eens +20 – 18 speel er een beetje me tot je iets vind dat lekker zit 🙂
    gl!

    #5068

    jebus
    Bijdrager

    mja 9 jaar 15/-15 zat lekker 🙂

    het is percies echt die enkelstrap dat ipv bovenop mijn voet te drukken. eerder aan de binnenkant drukt en aan de buitenkant trekt en zo mijn voet in een scheve positie zet. een positie die echt wel gevaarlijk is. dat is pijnlijk duidelijk geworden. maar mss idd grotere graden nemen.. keer checken

    #5070

    marck
    Bijdrager

    zijn je straps wel goed afgestelt op je boots,want als je strap niet mooi in midder zitte trekt die boots naar buiten.zijn het stugge boots of vrij soepelen.mischien dat als je stuggere boots neemt der minder last van hebt.omdat je voet dan strakker in de boots zit en de boot zelf ook geen kant op gaat.

    #5071

    jebus
    Bijdrager

    ja dat is het meest logische. de enkelstrap die niet goed staat afgesteld…

    visueel zit het allemaal goed! mss is testen

    #5074

    marck
    Bijdrager

    maak anders x een foto van dat je ff 1 boot 1 strapt en ff online gooit kan iedereen ff kijken en zal vast wel iemand met oplossing komen.ik heb zelf ook cartels en hij had eerste moto boots en nu heb ik rulers en in begin trok die ze ook schuin.me strap gaatje verder gedaan zodat die mooi in midden zat nu geen problemen dermee

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.