Home Forums Algemeen Tips & tricks Butter

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #3863

    dusky
    Bijdrager

    Weet je ik heb dan nu een burton board met flex niveau 3 (schaal 1t/m10, 1 is het flexibelst), en ik heb net ff hier op het tapijt een butter stilstaand te maken maar daar moet ik echt nog best veel kracht bij zetten. Ligt dit dan aan mij dat ik het nog goed moet leren of dat ik eigenlijk nog een flexibeler board nodig zou hebben? Hebben jullie het ook op een niveau 3 oid geleerd?

    #3864

    rinus
    Bijdrager

    Met mijn level 6 oid boardje lukt het mij behoorlijk matig. Heb ook een ouwe Burton Dominant liggen en daarmee gaat het supermakkelijk. In de sneeuw weliswaar. Geen idee over het flexlevel.

    Techniek voor zover ik daaraan doe (of wat van weet): achterste pootje door je knie, voorste pootje recht en trekken aan de binding. Gewoon je been recht en dan achteroverleunen.

    #3865

    genesiz
    Bijdrager

    Zorg dat je zelf soepel, lenig en een goed evenwichtsgevoel hebt, dan lukt het je met gemak. Dit is echt een must om te kunnen butteren, i’ve been there 🙂

    Voorbeeld, een Bataleon Evil Twin is een van de beste butter/jib-boards en dit is een 5-3-5 stiffnes board, dus met een 3 moet het zeker makkelijk gaan!

    #3868

    dusky
    Bijdrager

    Ok, gewoon veel doen dus.

    #3871

    genesiz
    Bijdrager

    Jep, klooien, vallen, opstaan, nog een keer proberen. Steeds meer balans krijgen. Balans is alles en daardoor best moeilijk.

    #3874

    Anoniem

    Je kan toch in het begin op je plaats rondjes proberen te draaien. Zodat je beetje de feeling krijgt van het hangen.

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=j-GLtEM9SpM[/video]

    #3878

    eisse
    Bijdrager

    Lekker filmpje! Doet me denken aan m’n eigen flow era! B)

    #3887

    Anoniem

    [quote=”Gdzr” post=325]Je kan toch in het begin op je plaats rondjes proberen te draaien. Zodat je beetje de feeling krijgt van het hangen.

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=j-GLtEM9SpM[/video][/quote]

    HET rockers systeem zoals je ziet goede flex maar toch stabiel bij snelheid, love it!

    #3896

    avoriazzz
    Bijdrager

    gewoon straight butteren is toch niet echt een kust??? gewoon lekker op die tail hangen, de ene keer gaat je neus meer omhoog dan de andere keer. just a tip

    edit: damn dat filmpje is echt nice, lekker chill en moddervette muziek:blush:

    #3899

    nelita
    Bijdrager

    Leuk filmpje! Zelf slaag ik er voorlopig ook niet in om te blijven draaien, maar ik geef het niet op en blijf oefenen… 😉

    #3918

    rinus
    Bijdrager

    Lekker filmpje indeed! Maar die kerel heeft het dan ook wel heeeel wat vaker gedaan 😛

    #3926

    Anoniem

    [quote=”Rinus” post=369]Lekker filmpje indeed! Maar die kerel heeft het dan ook wel heeeel wat vaker gedaan :P[/quote]

    Dat klopt. Laat alleen maar ff zien wat je uiteindelijk kan 🙂

    #3938

    Anoniem

    gewoon blijven oefenen door te butteren kan je ten slotte nooit echt hard op je bek gaan.. 🙂

    #4096

    stakje
    Bijdrager

    Het heeft inderdaad niets met je board te maken! Je plankje is in iedergeval wel ”flex” genoeg! Heb zelf een X8 ook erg flexibel, en het gaat natuurlijk niet direct dat butteren, alleen je merkt sowieso wel het verschil met een stijver board.

    Gewoon veel oefenen dus!

    #4829

    hunt
    Bijdrager

    Hey,

    Ben nu ook met het butteren begonnen. Met men nieuwe plank en bindings (proces v-rocker en de burton malavita bindings) gaat dit al wel beter dan met men vorige plank. Tis wel beetje zoeken in het begin. Denk dat het echt een klik is en eens je die door hebt kun je er echt vette dingen mee doen.
    Ik blijf idd oefene en ge kunt er idd niet echt kei hard me op uwe nek gaan.

    Greetz
    Hunt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.