Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Burton Sherlock 158w vs 162w

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 4 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #6913

    j0lt
    Bijdrager

    Hoi,

    Na jaren gehuurd te hebben, vond ik het tijd worden dat ik zelf mijn eigen gear maar moest hebben. Ben opzoek gegaan en heb op papier een mooi board gevonden, de Burton Sherlock.

    Na wat gegoogle was ik uitgekomen op de 160 lengte. ( ik ben 192 lang, 92 kg. en kan me goed redden op de piste en daarbuiten. Lekker freeriden) Nou leef ik helaas op iets te grote voet en ben ik veroordeeld tot een wide board. Boot maat 45.

    Bij de lokale surf/board shop hebben ze een heel mooi exemplaar staan in 158w. De verkoper verteld me dat ruim voldoende is voor mij. Hij zelf had hem ook en hij was zelfs nog iets zwaarder dan mij, hij zou niet groter willen. En dat de maten vs gewichten op de boards overgenomen zijn uit Amerika.
    Omdat ze daar bang zijn voor claims het gewicht met 10 kg naar beneden bij gesteld hebben.

    Op internet heb ik tientalle sites & calculators bezocht om de info op te doen. daar kom ik toch altijd weer op de 162 w.

    What to do what to do 🙂 Iemand ervaring met deze sherlock?

    Alvast bedankt,

    J0lt

    #6914

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Lokale surf/boardshop toevallig DownTown in Denbosch en dan ook afgelopen vrijdag (22-11)?

    Zo aan de tekst zeggen de lengtes mij niet zoveel, wat je je kan afvragen. Als je voor het board staat tot waar komt deze dan en wat wil je met je board?

    #6915

    j0lt
    Bijdrager

    Nee niet DownTown.. maar Intersurf in Sneek. Zeg maar de andere kant van Nederland 🙂 . Ben daar goed geholpen hoor. Niets op aan te merken! Tot hoever het board komt, geen idee. De 162 nog niet in het echt gezien.

    Ik wil er lekker me de piste af cruisen maar ook zeker daarbuiten. Daarnaast wil ik ook wat meer de Freestyle kant uit proberen.

    #6916

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dan zou ik voor het board gaan wat minimaal tot je kin komt. Daar kan je alles mee. Geschikt voor op en buiten de piste en voor in het park.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.