Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Burton Custom X + Union Force bindingen

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 2 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #6136

    pieterr
    Bijdrager

    Hey,

    Ik heb momenteel goede en recente bindingen en boots maar een héél simpel/oud bord. Ik was van plan om mij een Custom X van Burton aan te schaffen.
    ‘k Vrees echter dat mijn bindingen hier niet op zullen passen.
    Mijn bindingen zijn Union Force (van 2009-2010 geloof ik).

    Na wat zoeken op het internet lees ik verschillende reacties.
    Volgens sommigen is dit geen probleem, volgens anderen zal ik gelimiteerd zijn in stance en minder response hebben dan met Burton bindingen en volgens nog anderen is dit (vrijwel) onmogelijk.

    Nu heb ik twee vragen:

    1. Welk van bovenstaande beweringen is de meest correcte en;
    2. Indien dit onmogelijk of in ieder geval af te raden is, welke borden zijn vergelijkbaar met de Custom X waar mijn bindingen wél op zullen passen?

    Thanks!

    #6140

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Burton werkt veel met het Channel Systeem (EST bindingen en ICS boards).

    Sommige binding merken hebben speciale disc’s die bruikbaar zijn op een Burton ICS board. Ik weet alleen niet of Union die ook heeft.

    Wat het voordeel zou moeten zijn van een Burton set-up is dat de binding meer response zou geven op het board. Heb er zelf geen ervaring mee.

    Dan ga ik liever voor de 4×4 inserts. Dat blijft tenminste goed vast zitten. Sommige EST bindingen willen nog weleens verschuiven bij hard gebruik.

    #6144

    pieterr
    Bijdrager

    Bedankt voor je antwoord!
    Is er een manier waarmee ik mij kan verzekeren dat mijn bindingen discs hebben die compatibel zijn met ICS boards?

    Wat zijn vergelijkbare boards met de Custom X van andere merken?

    Thanks!

    #6149

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ja naar een Union dealer gaan 🙂

    En welke vergelijkbaar zijn geen idee. Voor de prijs van een Custom X zou ik alleen al is verder kijken naar andere merken met goede boards voor heel wat minder geld.

    #6162

    pieterr
    Bijdrager

    Hey,

    Via deze discs zijn de union bindingen bruikbaar op burton boards:
    [url=http://www.tactics.com/union/m6-channel-transition-discs]The Union M6 Channel Transition Discs[/url]

    Volgens de dealers en het internet verlies je toch altijd iets of wat van response als je op deze manier te werk gaat.

    Ik heb in plaats van burton custom X de Ride Berzerker gekocht.

    Bedankt voor de hulp

    #6163

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Je hebt dan dus net zoveel respons als met een board zonder channel. Dus het voegt weinig toe 😉

    #6224

    headfirst
    Bijdrager

    Never summer Heritage is vergelijkbaar met een custom X .Of de Raptor van NS.

    #6225

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Google en gij zult vinden…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.