Home Forums Gear Boots BOA

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #6610

    r-win
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Ik heb vorige week problemen gekrregen met mijn huidige boots. Deze hebben een quickfit systeem maar hij blokkeerd in de schoen. Maargoed het komt er op neer dat ik nieuwe boots ga kopen. Ik ben langs verschillende zaken geweest en ik moet zeggen dat ik een boot heb gevonden die lekker lijkt te zitten> Echter heeft deze een BOA systeem (het betreft de Flow Vega). Nu heb ik geen ervaring met BOA maar klampen hier nadelen aan? Voor mijn gevoel sloot het prima aan op mijn voet dus ik kan ze strak genoeg doen.

    #6612

    bjarne
    Bijdrager

    BOA is gewoon een handig systeem om je schoenen snel en goed vast te maken.

    Als de schoenen lekker zitten en je kan alles goed afstellen (zowel op de wreef/voorvoet als boven je enkels, dan zou niets je tegen moeten houden 😛

    Het enige nadeel is het repareren/vervangen van de kabels als er iets stuk gaat.

    #6614

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Boa heeft als voordeel:
    – makkelijk
    – Blijft even strak zitten. Quickfit loopt altijd terug.
    – Kabels blijven lang heel. (Mijn boot is ruim een jaar en heb nu de eerste doormidden)

    Ik was er zelf eerst een beetje bang voor. Die uitstekende knoppen, maar daar merk je helemaal niks van.

    Het vervangen van de kabel is nog geen 5 minuten werk als je weet hoe het moet.

    #6616

    r-win
    Bijdrager

    Bedankt voor jullie reacties. Ik neem aan dat het dan wel goed zal zijn! Thanks

    #6620

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Gister mn eerste BOA kabel zelf vervangen. Makkelijk is ander, duurde me ruim een half uur.

    #6621

    r-win
    Bijdrager

    hmmm oke… dat is best lang! Kunnen ze dat overigens niet in de winkel doen? De verkoper vertelde dat het echt simpel binnen 5 minuten te vervangen was… Dat is wel wat anders dan een half uur;-)
    Wat voor boots heb jij kevin?

    #6622

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Het personeel wat aanwezig was kon het dus niet. Dus dan maar zelf, moest nog lesgeven. Als je weet hoe gaat het inderdaad wel snel.

    Ik heb Flow Hy-lite boots van ’11/’12

    #6623

    r-win
    Bijdrager

    Aha vandaar!
    chique boots btw!

    #6624

    tjitte
    Bijdrager

    Toch de kans dat die Boa breekt is vrij klein, misschien na een jaar maar dan is de gemiddeld boot ook wel versleten? Zou gewoon voor BOA gaan.

    #6625

    r-win
    Bijdrager

    Kevin board natuurlijk ook erg veel… het is logisch dat ze dan meer slijten….
    Ik heb er voor gekozen de Flow Vega boots te bestellen op internet. Thanks voor het advies

    #6626

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Sommige weken heb ik mijn boots langer aan dan mijn normale schoenen, no need to say more :p

    En dan heb ik het niet over een weekje buitenland.

    #6627

    r-win
    Bijdrager

    wat een leven :woohoo:

    #6837

    wizzie
    Bijdrager

    ff een oude thread weer omhoog halen 😉 Nieuw hier, op zoek naar wat tips over BOA’s 😉

    Ik heb een aantal jaren geleden Flow The One schoenen gekocht waarvan 1 kabel nu begint te slijten. Ik zag dat Kevin al ervaring heeft met het vervangen, en zo te zien zijn jouw schoenen qua boa’s ongeveer hetzelfde als die van mij 😉

    Is er ergens op internet te vinden hoe je deze vervangt? Ik heb niet echt een handleiding kunnen vinden en durf ze ook niet zomaar lukraak uit elkaar te trekken, dure schoenen enzo 😉

    thanks alvast!

    #6839

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Naar de shop gaan waar je ze vandaan hebt. Dan vervangen ze ze voor je. Dat is nog altijd het makkelijkst.

    Zelf vervangen is wel te doen, mits veel geduld en de benodigde materialen. Tis niet makkelijker, maar als je het door hebt valt het wel weer mee. Het kan binnen 10min gedaan zijn, maar ook een half uur duren.

    #6840

    wizzie
    Bijdrager

    Op zich vind ik het niet erg om er ff een half uurtje voor te zitten.. Terug naar de winkel om het te laten vervangen kost me meer tijd namelijk 😉 heb je er speciale gereedschappen voor nodig of is huis/tuin/keuken gereedschap + een nieuwe boa voldoende?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.