Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Bindingen

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 11 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #5429

    dusky
    Bijdrager

    Discussieer hier over alles wat met bindingen te maken heeft. Soorten bindingen, stances, etc.

    #5440

    ted-h
    Bijdrager

    Nou om even de spits af te bijten….:

    ik sta -15 en +15. Het is een nieuw bord en in de winkel waar ik hem heb gekocht hebben ze mij verteld dat dit de perfecte stance is.

    Nu lees ik weer dat je eigenlijk niet meer dan 24 gr verschil mag hebben. Dus eigenlijk moet ik hem op -12 +12 zetten.

    Wat jullie?

    #5442

    avoriazzz
    Bijdrager

    ik raad altijd mensen aan om met 15/-15 te beginnen en vanuit die stance je eigen stance te bepalen

    #5444

    disco
    Bijdrager

    Ik ben naar aanleiding van de info op de site hier ook terug gegaan naar 12 / -12.
    Merk voor het boarden weinig verschil. Ik had ook geen last met 15 / -15 en ik weet niet of het echt wat uitmaakt met de frequentie waarmee ik board. Maar kwaad kan het ook vast niet. 🙂

    #5445

    manic
    Bijdrager

    Ik ze net van 15/-15 naar 12/-12 verplaatst (ook vanwege wat ik gelezen heb) en ik ga het morgen eens uit proberen in landgraaf. Ben benieuwd.

    #5447

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik rij sinds dat ik snowboard met 12; -12. Waarom? Vanwege het 24 graden verschil. Het staat in mijn theorie map van de NSkiV en ik mag aannemen dat het ook daadwerkelijk zo is.

    En tegenwoordig sta ik nog steeds zo en zal ik niet snel veranderen omdat ik dit gewend ben. Het enige wat misschien nog is veranderd is mijn stance width omdat ik nu max breed sta.

    #5450

    ted-h
    Bijdrager

    Ok.

    ik zal hem eens aan gaan passen.
    Wat is eigenlijk de standaard breedte tussen je bindingen?
    Want waarom zou je enorm wijd staan?

    #5451

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Aangeraden breedte is vaak te herkennen aan de markeringen op het snowboard. Dan staan er bij de inserts plaatjes/tekentjes voor de door hun aangeraden stance.

    De lengte van je onderbeen opmeten kan ook. Ik weet alleen niet of dit vanaf de knie tot enkel is of knie tot voetzool.

    Enorm wijd is wat anders. Ik zo sta omdat ik het fijn vindt. Stabieler in de lucht en op rails, maarja dat is mijn ervaring. Ik weet ook iemand die gooit 540’s in op de rail en hij staat redelijk smal.

    Het is maar net wat je fijn vindt 😉

    #5452

    ted-h
    Bijdrager

    Aaaah, ok.

    Ik zal straks is gaan kijken hoe het bij mij staat.

    Thanks

    #6437

    teehbadbone
    Bijdrager

    Hai! ik heb een vraag; Ik heb sinds vorig jaar een nieuw snowboard en hier indoor veel op geboard. Indoor heb ik helemaal nergens last van maar zodra ik straight moet boarden (regular) dan krijg ik na een korte tijd last van verzuring en kramp in mijn bovenbenen en kuiten. Vooral op rood, blauw en zwart. Off piste nergens last van. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt? (misschien heelstance van mn bindingen, afstand tussen bindingen of stance van mn bindingen?) Hoop dat iemand mij kan helpen! greetz.

    #6438

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Hoe is de stand van je highbacks (die dingen aan de achterkant van je bindingen die omhoog staan).

    Als deze naar voren gekanteld staan wordt je gedwongen door je knieën te gaan. Hierdoor is de kans op kramp groter.

    Hoe rechter omhoog ze staan hoe minder last je ervan hebt.

    #6509

    stephanvanhezel
    Bijdrager

    Het ligt natuurlijk aan de persoon zelf hoe hij/zij het liefst zijn/haar voeten heeft staan. Ik rij zelf met -15 +15 omdat ik dit gewend ben sinds mijn aller eerste snowboard lessen.

    #6511

    bjarne
    Bijdrager

    Kan vanalles zijn:
    Wat is je stance?
    Hoe ver staat je highback (dat ding achter op je kuit)
    Hoe breed sta je e.d. ?

    #6524

    Anoniem

    [quote=”teehbadbone” post=2941]Hai! ik heb een vraag; Ik heb sinds vorig jaar een nieuw snowboard en hier indoor veel op geboard. Indoor heb ik helemaal nergens last van maar zodra ik straight moet boarden (regular) dan krijg ik na een korte tijd last van verzuring en kramp in mijn bovenbenen en kuiten. Vooral op rood, blauw en zwart. Off piste nergens last van. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt? (misschien heelstance van mn bindingen, afstand tussen bindingen of stance van mn bindingen?) Hoop dat iemand mij kan helpen! greetz.[/quote]

    Dit is iets dat ik als echte beginner niet voorhad, maar nu ik ook meer op langere en “moeilijkere” pistes ga, heb ik hier ook last van! Zelfs aan lange sleepliftjes heb ik een enorme pijn in m’n bovenbeen. Ik dacht altijd dat het aan mijn spieren lag en dat ik gewoon gedurende het jaar ook wat meer m’n bovenbenen moest trainen… Nu heb ik onlangs eens met het snowboard en de boots van een vriendin geboard en daarmee had ik een heel pak minder last.
    Met haar bindingen/boots stond ik ook wel veel soepeler dan met mn eigen gerief… Mijn bindingen zijn S en die van haar M… ik ben van plan nu nieuwe te kopen ook in een M, want volgens mij ligt het bij mij aan het TE vast zitten (ik moet m’n voet echt in de binding wringen en kan bij wijze van
    spreken zelfs snowboarden zonder ze vast te klikken)

    #6525

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je je bindigen vast moet klikken denk ik aan step-in en dat moet je gauw ophangen in een antiek museum 😉 Mocht ook echt zijn dat je die hebt. Dan zal je ook nieuwe boots moeten kopen, kan zowiezo geen kwaad dan.

    Kramp in de kuiten komt door je highback die te ver naar voren staat. Voor de juiste bindingen bij je schoenmaat ga je met je schoenen naar de winkel en laat je je informeren en vaak staat er op de doos welke maat binding je nodig hebt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.