Home Forums Outdoor Europa Beste gebied voor eind maart…

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ted-h 13 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #4588

    ted-h
    Bijdrager

    Dag All,

    Na een aantal jaren in Frankrijk vertoefd te hebben (Paradiski, 3 vallees), is het misschien tijd voor wat anders.

    We gaan altijd rond de 3e week van maart, met de auto (vliegen is geen optie).
    Misschien is Oostenrijk wel een optie, ik ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen in Oostenrijk, of een ander mooi gebied in Frankrijk.

    Wanneer: 3e week maart
    Vervoer: Auto
    Groot gebied is een pre

    Laat maar horen… :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy:

    #4611

    genesiz
    Bijdrager

    Rond die tijd heb ik alleen ervaring met Alpe d’Huez, wij zijn een keer eind maart/begin april geweest en hadden toen nog goede sneeuw. Eind van de dag waren de piste’s die vol in de zon lagen wel pappig, maar maar de rest was zeer goed te doen!

    #4644

    ted-h
    Bijdrager

    Hmmm, ik ga eens zoeken naar dat gebied. I will let you know

    #4654

    fl0wrider
    Bijdrager

    [quote=”GenesiZ” post=1072]Rond die tijd heb ik alleen ervaring met Alpe d’Huez, wij zijn een keer eind maart/begin april geweest en hadden toen nog goede sneeuw. Eind van de dag waren de piste’s die vol in de zon lagen wel pappig, maar maar de rest was zeer goed te doen![/quote]

    @ Ted H

    Ikke idem dito, vorig jaar nog van 13 tot 20 maart geweest. Goede sneeuw en dalafdalingen mogelijk. Lage gebieden bij hele dag zon inderdaad ietwat papperig tegen après-ski-tijd, maar daar weet je vast wel raad mee :woohoo: . Zat voor een habbekrats hierzo !

    http://wintersport.bbi-reizen.nl/frankrijk/alpe_d_huez/vaujany/les_valmonts_de_vaujany/prijzen.html

    Grote snelle gondel naar gebied ‘Grande de Rousses’ incl. skipas ‘Grande Galaxie’, maar rustiger en stukker goedkoper dan de Alpe d’Huez zelf, maar wel de pistes en faciliteiten. Je bent vanaf Vaujany eerder op de top van de Alpe d’Huez dan vanuit Alpe d’Huez zelf. (dmv grootste gondel van de EU)

    #4662

    wulu
    Bijdrager

    Yo Ted H we zijn dit jaar met pasen(ik geloof 2 april) nog naar Saalbach geweest. Was wel allemaal papperig maar in Leogang was er wel een dal afdaling mogelijk. En anders kan je altijd nog uitwijken naar Kaprun op de gletsjer.

    Maar is het niet handiger om nu een aantal wintersportgebieden te omcirkelen, en dan pas tegen die tijd te gaan kijken waar de condities het beste zijn?

    Want een appartement is zo gevonden in die periode.

    #4694

    ted-h
    Bijdrager

    [quote=”FL0wRideR” post=1115][quote=”GenesiZ” post=1072]Rond die tijd heb ik alleen ervaring met Alpe d’Huez, wij zijn een keer eind maart/begin april geweest en hadden toen nog goede sneeuw. Eind van de dag waren de piste’s die vol in de zon lagen wel pappig, maar maar de rest was zeer goed te doen![/quote]

    @ Ted H

    Ikke idem dito, vorig jaar nog van 13 tot 20 maart geweest. Goede sneeuw en dalafdalingen mogelijk. Lage gebieden bij hele dag zon inderdaad ietwat papperig tegen après-ski-tijd, maar daar weet je vast wel raad mee :woohoo: . Zat voor een habbekrats hierzo !

    http://wintersport.bbi-reizen.nl/frankrijk/alpe_d_huez/vaujany/les_valmonts_de_vaujany/prijzen.html

    Grote snelle gondel naar gebied ‘Grande de Rousses’ incl. skipas ‘Grande Galaxie’, maar rustiger en stukker goedkoper dan de Alpe d’Huez zelf, maar wel de pistes en faciliteiten. Je bent vanaf Vaujany eerder op de top van de Alpe d’Huez dan vanuit Alpe d’Huez zelf. (dmv grootste gondel van de EU)[/quote]

    Ok, dus dit is wel een leuk gebied. Ik ga eens even kijken wat het is.
    Thanks!!

    #4703

    fl0wrider
    Bijdrager

    [quote=”Ted H” post=1156]Ok, dus dit is wel een leuk gebied. Ik ga eens even kijken wat het is.
    Thanks!![/quote]

    Ben 2x op Alpe d’Huez geweest waarvan 1x in Alpe zelf en het jaar daarop in Vaujany. Vaujany is rustiger (weinig tot geen Après-ski) en goedkoper en heeft ook eigen gebied. Leuke afdaling mogelijk van top Alpe d’Huez terug naar Vaujany, waar je met tussenstop (lekker eten en drinken) bijna een dag over kan doen. (tenzij je voluit knalt, maar dan ben je nog 2,5 tot 3 uur bezig)

    Alpe d’Huez is voor wat ik voor zover in meer dan 30 jaar heb gezien samen met Europa Sportregion (Kaprun/Zell am See/Saalbach) het meest complete gebied van Europa met mogeljkheden tot eind maart. (maar ook Val Thorens met de Dutch week (week van koninginnedag is niet verkeerd)

    Veel suc6 met kiezen ! 😉

    ===========

    PS : Mocht je wielrennen leuk vinden is dit zeker een aanrader. Je renbloed gaat sneller stromen als je vanuit de auto ziet wat de renners moeten ondergaan. Dan krijg je wel respect voor ze. Zij doen het in 36 minuten (Lance Armstrong) en ik deed er zo’n 30 (!? huh) minuten over met de auto. Dit jaar weer tour naar d’Huez dus dubbel fun !

    #4759

    ted-h
    Bijdrager

    Thanks, we gaan overleggen….

    Ik laat het jullie natuurlijk weten mocht het zover zijn….

    #4761

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik ben nu 3 jaar in half maart naar Risoul (frankrijk) geweest. Altijd goede sneeuw

    #5057

    ted-h
    Bijdrager

    Luitjes,

    De kogel is door de kerk!!
    We gaan naar Dolomiti Superski.

    Italie is weer eens wat anders, na al die jaren Frankrijk 🙂 🙂

    Iemand ervaringen in dit gebied?

    #5080

    ted-h
    Bijdrager

    Is er echt niemand nog hier geweest??? 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

    #5083

    dusky
    Bijdrager

    Ik heb het topic even verplaatst naar het goede forum deel. 😉

    Maar die specifiek in maart erg goed zijn ken ik niet, maar het mooiste gebied waar ik tot nu toe geweest ben is Obertauern. Een dorpje in Oostenrijk wat op 1600 meter hoogte ligt en waar 6 maanden per jaar sneeuw ligt. Heel het dorp is omringd door pistes en je kunt tot je hotel snowboarden ongeveer. Verder hangt er een gezellige sfeer in het dorp. Ook zijn de pistes heel mooi en sluiten ze goed op elkaar aan, zodat je een flinke tocht kan maken. Het km aantal is niet echt spectaculair ofzo, maar ik ben in gebieden geweest die veel groter zouden zijn volgens internet maar die in werkelijkheid kleiner waren dan Obertauern, omdat je anders met de trein eerst een heel eind moet reizen voordat je in de lift kan. Het enige nadeel van Obertauern is dat het nogal prijzig is.

    #5084

    dusky
    Bijdrager

    Ik heb het topic even verplaatst naar het goede forum deel. 😉

    Maar die specifiek in maart erg goed zijn ken ik niet, maar het mooiste gebied waar ik tot nu toe geweest ben is Obertauern. Een dorpje in Oostenrijk wat op 1600 meter hoogte ligt en waar 6 maanden per jaar sneeuw ligt. Heel het dorp is omringd door pistes en je kunt tot je hotel snowboarden ongeveer. Verder hangt er een gezellige sfeer in het dorp. Ook zijn de pistes heel mooi en sluiten ze goed op elkaar aan, zodat je een flinke tocht kan maken. Het km aantal is niet echt spectaculair ofzo, maar ik ben in gebieden geweest die veel groter zouden zijn volgens internet maar die in werkelijkheid kleiner waren dan Obertauern, omdat je anders met de trein eerst een heel eind moet reizen voordat je in de lift kan. Het enige nadeel van Obertauern is dat het nogal prijzig is. Maar je krijgt ook echt wel waar je voor betaald. 😉

    #5139

    ted-h
    Bijdrager

    Dat zal dan maar volgend jaar worden hahahaha, dit omdat de keuze al is bepaald!:P 😛

    #5141

    dusky
    Bijdrager

    En wat is het geworden?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.