Home Forums Algemeen Tips & tricks Beginnen met freestyle.

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 13 jaren, 4 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #4337

    disco
    Bijdrager

    Ik vraag me af hoe de meesten van jullie begonnen zijn met het leren van tricks.

    Ik ben het afgelopen jaar maar eens wat serieuzer gaan aanpakken, door mezelf te leren om switch te rijden. Dat gaat nu redelijk.
    Helaas zitten voor mij de meeste indoorbanen te ver weg om daar regelmatig te oefenen. Ik kan me zo voorstellen dat je het dan redelijk snel onder de knie hebt.

    Op de wintersport van komend jaar wil ik dan ook nog verder werken aan het switch rijden en misschien wat proberen te butteren of een klein sprongetje te wagen.

    Het probleem is ook een beetje dat de meeste van mijn vrienden kilometervreters zijn en altijd met een noodvaart van de piste knallen. Ook leuk, maar niet erg handig als je tricks wilt leren maar ook gezellig met de groep mee wilt.

    Ben dus benieuwd of er iemand een beetje een gelijksoortige ervaring heeft en hoe dat je het dan aangepakt hebt.

    Groeten, Arnoud.

    #4341

    rockstardio
    Bijdrager

    Hooi,

    Heb het zelf andersom gedaan.
    Eerst zorgen dat je het balans hebt om met een noodvaart achter die gasten aan te knallen. Indoor van boven naar beneden in 1 rechte lijn en bij de lift pas remmen. Probeer het erna switch van boven naar beneden in 1 rechte lijn naar beneden. Zodra dat allebij natuurlijk aanvoelt zelf uitbreiden naar behoete.

    Freestyle naar mijn mening gaat ook om hard gaan en alles kunnen veroveren in je pad.

    #4342

    disco
    Bijdrager

    Tnx voor de tip.

    Niet switch kan ik trouwens prima de berg af. Absoluut geen problemen om de rest bij te houden dan. Switch gaat op de blauwe pistes redelijk, maar de rode vereisen nog wat oefening. Dat zal ik dan eerst maar eens onder de knie proberen te krijgen.

    #4343

    Anoniem

    [quote=”disCO” post=799]Tnx voor de tip.

    Niet switch kan ik trouwens prima de berg af. Absoluut geen problemen om de rest bij te houden dan. Switch gaat op de blauwe pistes redelijk, maar de rode vereisen nog wat oefening. Dat zal ik dan eerst maar eens onder de knie proberen te krijgen.[/quote]

    switch is belangrijk maar niet noodzakelijk dat je dat ook 100% kunt. Als je wilt freestylen begin dan nu gewoon over heuveltjes te springe of kleine jumpkjes, trek je knien goed tegen je lichaam en probeer en grab te doen. blif dit oefenen en op groter jumps, ga dan op de kleiner jump 180 oefenen begin vbeerst door swtich op de jump af te gaan en dan te draaien en te goei te landen en zo voort…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.