Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Bataleon evil twin

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  dobbelstyn 11 jaren, 8 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #6481

    dobbelstyn
    Bijdrager

    Hallo,

    Ik ben een gevorderde snowboarder en heb de laatste 4 seizoenen op een custom x gereden,
    nu ben ik opzoek naar een nieuwe plank en ben ik uitgekomen op een bataleon evil twin omdat ik toch een meer freestyle gerichte plank wil.

    maar wat zou nu de beste lengte zijn voor mij ?
    ik ben 1.75 en 75 kilo,
    mijn custom x is een 158
    ik zal zelf te denken aan een 156 of een 154

    wat raden jullie aan ?
    en wat is jullie ervaring met een evil twin ?

    Groeten

    #6484

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik zou de 154 pakken, alleen gezien vanwege je lengte. Ik ben ongeveer even lang en rij 152, weeg alleen 15kg lichter. Al zou dat geloof ik geen probleem moeten zijn voor een 152.

    Groter dan 154 zou ik dan weer niet doen. Bij freestyle is het verstandig als je plank tussen schouder en kin zit.

    #6485

    bjarne
    Bijdrager

    Ik zou als ik jou was ook voor de 154 gaan;

    Ik zelf heb ook de Evil Twin, maar dan de 156wide

    ik ben ca. 1.90m lang en weeg 75 kilo; vandaar dat ik hem iets kleiner gepakt heb.

    De evil twin is het fijnste board dat ik tot nog toe heb gereden; ontzettend vergevingsgezind en dus heerlijk om mee te freestylen.
    Daarnaast ook stijf genoeg om lekker te cruisen enz.

    Ik kan echt niet meer zonder 🙂

    #6489

    dobbelstyn
    Bijdrager

    Of zou je zelfs de 152 aanraden aangezien ik toch niet van plan ben om op de piste te komen met deze plank of zou deze te instabiel worden op kickers ?
    En wat zou je zeggen van rome 390 bindingen op deze plank ?
    Enige ervaring mee of andere sugesties ?

    #6490

    bjarne
    Bijdrager

    Persoonlijk kan ik je denk ik geen 152 aanraden vanwege je gewicht.
    Als je puur park gaat rijden zou je er denk ik nog mee weg kunnen komen, maar als jij ook nog op de berg/piste wilt, dan denk ik dat je meer hebt aan een 154.

    wat betreft rome390 bindings: het zijn geloof ik vrij populaire bindingen die het prima doen; ikzelf heb ze alleen nog nooit geprobeerd.
    Misschien weet Kevin hier nog wat over te vertellen.

    Ik heb overigens zelf Union Contact Pro’s van 2011-12; ik vind het zelf heerlijke bindingen 🙂

    #6491

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je eigen gewicht binnen de marges valt die voor de plank aangegeven zijn zou ik de 152 pakken. Ik heb op internet gezocht, maar kan er maar weinig over vinden.

    Nu dacht ik dat bij mijn board de grens ergens tussen de 70 en 80kg lag (152 van Flow). En anders de 154 pakken.

    Op papier heeft de 152 een radius van 7,80m en de 154 een radius van 7,90m. Dus je bocht is 10cm wijder. Die 2cm langer scheelt dus niet zoveel. Zal ook wel wat stabieler rijden (afhankelijk van de gewichtsmarge van het board en waar jij in die marge valt, zit je laag erin rijdt het stabieler dan dat je hoog in de marge zit).

    Rome bindingen heb ik geen ervaring maar. Ik ben met burton begonnen en daarna snel overgestapt op Flow bindingen en daar blijf ik bij, met een uitzondering voor switchback bindings.

    #6492

    bjarne
    Bijdrager

    De gewichtsmarge van de evil twin is als volgt:

    Evil Twin 152 110-160 lbs 249 7-9
    Evil Twin 154 120-170 lbs 251 7-9
    Evil Twin 157 125-190 lbs 255 7-9
    Evil Twin Wide 156 120-175 lbs 264 11.5+
    Evil Twin Wide 159 140-190 lbs 266 11.5+

    110 lbs is ongeveer 50 kg
    160 lbs is ongeveer 72,7 kg
    120 lbs is ongeveer 54,5 kg
    170 lbs is ongeveer 77,3 kg

    Het gewicht van 75 kg ligt net op het randje van wat kan en wat niet kan; maar meer in de richting van de 154.
    Daarom zou ik persoonlijk voor de 154 kiezen

    #6493

    dobbelstyn
    Bijdrager

    Ok dan, bedankt voor de hulp.
    Heb zojuist een 154 artist besteld, deze ga ik eerst een keer uitproberen met een setje triads die ik hier nog heb liggen, en dan zal ik me in de tussentijd nog eens buigen over de bindingen.

    Hou jullie op de hoogte.
    En nogmaals bedankt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.