Home Forums Algemeen Algemeen Backyard rail, summer setup

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bobbejaan1 13 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #3633

    Anoniem

    Beste boarders!

    Ik en een goede vriend van mij zijn een summer setup aan het maken,
    het wordt een aanloop met jump en rail. Snellheid nemen we door een bungee rekker te gebruiken.
    de ondergrond moet Turf (kunstgrasmatten) zijn of dendex en dergelijke,
    weten jullie plaatsen waar wij dit kunnen krijgen/kopen.
    laat het hier weten!

    dank je!

    grt michiel

    #3651

    bobbejaan1
    Bijdrager

    hmm

    ik ga hier in zwitserland een box maken. Sneeuw en helling genoeg hier

    #3657

    avoriazzz
    Bijdrager

    Ik kan wel zeggen dat er vroeger een heel uitgebreid topic was op US over dit. Kunstgras is te koop bij bouwmarkten, volgens mij hebben ze dit ook nog wel bij tuinzaken. volgens mij is dit alleen best prijzig voor van dat lekker soepel kunstgras.

    #3661

    dusky
    Bijdrager

    Regulier kunstgras lijkt me niet echt geschikt om op te snowboarden, of wel? Het lijkt me dat je board dan flink beschadigd.

    #3673

    Anoniem

    Ja, kunstgras (als je het natmaakt) is heel goed om op te boarden, ook wel astroturf genaamd. Maar dit kost meestal weel heel wat geld in de winkels.

    #3675

    avoriazzz
    Bijdrager

    maar dan moet je wel dat echte soepele nemen, glijd beter en je board blijft mooier. Ook een tip, koop hele goedkope zeep. daarmee glij je nog veel btr dan water. dat gebruiken ze ook bij de outdoorskibaan bij ons in de buurt. moet je ff informeren waar je echt veel van die zeep kan halen ofzo.

    #3676

    Anoniem

    Jep klopt idd, van die zeep wist ik ook al 😉 ik ben vooral opzoek naar een goedkoper alternatief dan het kunstgras. voorbeeld mensen/bedrijven die iets dergelijks verkopen of wegsmijten/geven.

    #3721

    bobbejaan1
    Bijdrager

    wat moet trouwens HDPE sheet opbrengen ? ik denk 30x400x2cm..

    ik heb al hout ik moet alleen nog even de beste manier vinden om dat te behandelen. Impregneren, verven ? wat is bestand tegen sneeuw en ijs

    #3730

    Anoniem

    wat is een HDPE sheet?
    Ik heb al mijn houd met 2 vernis lagen behandeld (goede vernis tegen water en koude)

    #4184

    Anoniem
    #4185

    rinus
    Bijdrager

    Ziet er goed uit!

    Heb je de kopse kanten van de zijkanten van je ramp ook behandeld? Anders gaat dat multiplex mooi inwateren namelijk.

    #4186

    disco
    Bijdrager

    Ziet er inderdaad goed uit. Heb alleen toch twee vraagjes.

    [ol]
    [li]Waar zijn die buizen op de bovenkant van gemaakt? Ik weet namelijk dat PVC niet tegen kou kan, dat springt gelijk kapot bij lage temperaturen![/li]

    [li]Kan je de rail ook nog vastzetten in de grond, of is dat niet nodig?[/li]
    [/ol]

    #4190

    Anoniem

    [quote=”Rinus” post=643]Ziet er goed uit!

    Heb je de kopse kanten van de zijkanten van je ramp ook behandeld? Anders gaat dat multiplex mooi inwateren namelijk.[/quote]

    jep, met vernis 2-3 lagen 😉

    #4191

    Anoniem

    [quote=”disCO” post=644]Ziet er inderdaad goed uit. Heb alleen toch twee vraagjes.

    [ol]
    [li]Waar zijn die buizen op de bovenkant van gemaakt? Ik weet namelijk dat PVC niet tegen kou kan, dat springt gelijk kapot bij lage temperaturen![/li]

    [li]Kan je de rail ook nog vastzetten in de grond, of is dat niet nodig?[/li]
    [/ol][/quote]

    balen! het is wel pvc denk ik ja! maar ik heb vorig jaar ook 1 dikke pvc buis gebruikt en die lag zeker 2 maanden in de sneeuw en is nog intact!

    de rail moet niet worden vest gezet ze is stabiel zo (we drukken/graven ze wel +- 1cm in)

    #4193

    Anoniem

    Michiel, let even op dubbele posts! Gebruik de edit knop van je vorige bericht. Dit houd het forum wat overzichtelijker!

    Verder ziet dat er wel goed uit!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.